Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mimre 1970-tallet

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-16, 00:54   #1
toddy
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2016
toddy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Kine i sandkassa var nok ikke Vibeke Sæter. Mulig det var en kul trønderjente? Hun hadde drømmesandkassa, fantaserer litt om den ennå faktisk! Det var elver, innsjøer, broer og veier. Hus, dyr og mennesker.
Så sang hun litt tror jeg. Skulle gjerne sett igjen, har ikke sett siden 70-tallet.

Men Vibeke var psyko som Puslingen, rar musikk mens hun føk rundt med trillebår med trekantet hjul, ristet forvirret på hodet mens det sa: THSSJ-THSSJ-THSSJ.

drømmesandkassa ligger på NRK sitt arkiv, Husker fra jeg bynte på skolen i 1980 så kikk jeg bare i cordbukser hovedsakelig bredstripete de som var smalstripet lagde sånn teit lyd. Tror ikke jeg fikk min første 501 før på ungdoms skolen. Så husker jeg det var noe vi kalte jumbo cord som jeg hadde. Av tv er det vel Alf Jeg husker best fra 80tallet

toddy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 23:47   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av toddy, her.

drømmesandkassa ligger på NRK sitt arkiv, Husker fra jeg bynte på skolen i 1980 så kikk jeg bare i cordbukser hovedsakelig bredstripete de som var smalstripet lagde sånn teit lyd. Tror ikke jeg fikk min første 501 før på ungdoms skolen. Så husker jeg det var noe vi kalte jumbo cord som jeg hadde. Av tv er det vel Alf Jeg husker best fra 80tallet

I 1. klasse i 1977 ble jeg "forelska" i han gutten som hadde 501-bukser og Levis-genser.
En som hadde bredstripa cord og orange/brun-genser var ikke så populær i mine øyne. Tenk at man (jeg) reflekterte over klær på den måten da.

Jeg var ikke fra noe jålefamilie, men husker jo at Busnel-genser (og lue/pannebånd) var veldig in. Og ISBA-støvler. Moncler-jakke (dunjakke) og gjerne selskinnstøvler. Eller lobber. Og indianermokkasiner om sommeren, seleskjørt var toppen.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.