Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mimre 1970-tallet

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 22:36   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Jeg ble født i 1973 og hadde colargolgardiner frem til 1980.

1978 og 1979 var fine år for meg som var enebarn og med på alle fester og hytteturer. Jeg husker The Doorsmusikk fra baksetet på den oransje mazdaen og at jeg rømte fra barnehagen for å kjøpe Donaldtyggis med ei venninne.

Også bodde vi i tredje etasje i et hus uten bad og med toalett i kjelleren. Når jeg nevner det tror alltid folk at jeg er født i 53 og ikke 73. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 22:40   #2
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg ble født i 1973 og hadde colargolgardiner frem til 1980.

1978 og 1979 var fine år for meg som var enebarn og med på alle fester og hytteturer. Jeg husker The Doorsmusikk fra baksetet på den oransje mazdaen og at jeg rømte fra barnehagen for å kjøpe Donaldtyggis med ei venninne.

Også bodde vi i tredje etasje i et hus uten bad og med toalett i kjelleren. Når jeg nevner det tror alltid folk at jeg er født i 53 og ikke 73. Fnis.

Ja, tenk at vi satt i baksetet i bilen uten sikkerhetsbelte

Vi til og med lekte i baksetet. I huset vårt var det 8 leiligheter. Det var kun to familier som hadde bil. Vi kjøpte en gammel Volvo PV i 1975. Tenk at bestevenninna mi sa at bilen vår var stygg, og de hadde folkevogn

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 22:42   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ja, tenk at vi satt i baksetet i bilen uten sikkerhetsbelte

Vi til og med lekte i baksetet. I huset vårt var det 8 leiligheter. Det var kun to familier som hadde bil. Vi kjøpte en gammel Volvo PV i 1975. Tenk at bestevenninna mi sa at bilen vår var stygg, og de hadde folkevogn

Jerg husker også at jeg la meg på hattehylla. Fnis. Dog fikk jeg sele i bilen rundt ca 1980. Da vi kræsjet i mai 1981 kom den godt med og min lillesøster, ja hun lå i bærebag som sto løs i baksetet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 22:46   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er født i 1970

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:49   #5
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jerg husker også at jeg la meg på hattehylla. Fnis. Dog fikk jeg sele i bilen rundt ca 1980. Da vi kræsjet i mai 1981 kom den godt med og min lillesøster, ja hun lå i bærebag som sto løs i baksetet.

Ja kan du tenke deg.
Mamma kommenterte det nettopp. Vi var på bilferie "norden rundt" i ca 1980 og mamma maste på pappa at vi måtte få installert seler i bilen. Nei det kunne han ikke forstå var nødvendig. Så der satt vi da og dinglet i baksetet i Renaulten hele turen.

Mamma hadde forresten "konebil" - Renault 4 . Den malte hun for hånd gammelrosa En smule alternativ ja. Mammas lilla ballongselerbukser sitter også spikret. Forøvrig gikk jeg og min søster i hjemmesydde klær. Jeg var mest glad i slengbukser og flanellskjorter (sterkt ønske om å være gutt).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 22:51   #6
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Vibeke Sæter med ; hva kommer nå *vrir om nøkkelen* lekestue....Herlig
Colargol var også en av favorittene, pompel og pilt var skikkelig morsomme og kine i sandkassa var personlig favoritt. Dessuten husker jeg godt Kanutten og Pernille og mister Nelson.

Vi hadde bare nrk, men bestemor og bestefar hadde svensk kanal 1 og der viste de Trazan Apanson og Banarne og fem myror er fler enn fyra elefanter, jeg kjenner kaffelukta fra kjøkkenet når jeg tenker på de tv-seriene

Marius-gensere og slengbukser husker jeg også, når slengbuksene gikk av moten sydde mamma miniskjørt til meg av slengen på buksene sine.

Anita Skorgan var den store sang-heltinnen og Abba selvfølgelig, ingen over , ingen ved siden av

Gammel 11-02-07, 22:54   #7
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Vibeke Sæter med ; hva kommer nå *vrir om nøkkelen* lekestue....Herlig
Colargol var også en av favorittene, pompel og pilt var skikkelig morsomme og kine i sandkassa var personlig favoritt. Dessuten husker jeg godt Kanutten og Pernille og mister Nelson.

Vi hadde bare nrk, men bestemor og bestefar hadde svensk kanal 1 og der viste de Trazan Apanson og Banarne og fem myror er fler enn fyra elefanter, jeg kjenner kaffelukta fra kjøkkenet når jeg tenker på de tv-seriene

Marius-gensere og slengbukser husker jeg også, når slengbuksene gikk av moten sydde mamma miniskjørt til meg av slengen på buksene sine.

Anita Skorgan var den store sang-heltinnen og Abba selvfølgelig, ingen over , ingen ved siden av

Pompel og Pilt var IKKE morsomme. De var skumle

Da vi flyttet til Hedmark i 1977 fikk vi svenske kanaler. Helt fantastisk!

Første genser jeg strikket var Mariusgenser. Da var jeg 13-14 år.

Jeg elsket Abba og "Thank you for the music" osv...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 01:19   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Pompel og Pilt var IKKE morsomme. De var skumle

[...]

Jeg elsket Abba og "Thank you for the music" osv...

Jeg var livredd Pompel og Pilt! Kine i sandkassa? Var det Vibeke Sæter det også? Var det hun med lydene i alle bevegelsene? Jeg var møkkredd det også!

I alle disse 'mine klassekamerater' osv så skrev alle mine venninner at deres favorittband var ABBA. Jeg hadde en 7 år eldre bror som påvirket meg (les: sto bak meg og fortalte hva jeg skulle skrive) til å skrive at favorittbandet var E.L.O. Jeg kunne snaut nok uttale navnet.

Jeg er født i -72...og har MANGE av minnene som er nevnt her ja.

Gammel 30-09-09, 01:21   #9
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må jo legge til søndagsturene i min onkels stasjonsvogn. (vi hadde ikke bil, så min onkel forbarmet seg over oss..) Jeg lå på et teppe bak i bagasjedelen og leste Donald. Hva var sikkerhetsbelter?

Gammel 30-09-09, 08:54   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Kine i sandkassa? Var det Vibeke Sæter det også? Var det hun med lydene i alle bevegelsene? Jeg var møkkredd det også!

Kine i sandkassa var nok ikke Vibeke Sæter. Mulig det var en kul trønderjente? Hun hadde drømmesandkassa, fantaserer litt om den ennå faktisk! Det var elver, innsjøer, broer og veier. Hus, dyr og mennesker.
Så sang hun litt tror jeg. Skulle gjerne sett igjen, har ikke sett siden 70-tallet.

Men Vibeke var psyko som Puslingen, rar musikk mens hun føk rundt med trillebår med trekantet hjul, ristet forvirret på hodet mens det sa: THSSJ-THSSJ-THSSJ.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 00:54   #11
toddy
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2016
toddy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Kine i sandkassa var nok ikke Vibeke Sæter. Mulig det var en kul trønderjente? Hun hadde drømmesandkassa, fantaserer litt om den ennå faktisk! Det var elver, innsjøer, broer og veier. Hus, dyr og mennesker.
Så sang hun litt tror jeg. Skulle gjerne sett igjen, har ikke sett siden 70-tallet.

Men Vibeke var psyko som Puslingen, rar musikk mens hun føk rundt med trillebår med trekantet hjul, ristet forvirret på hodet mens det sa: THSSJ-THSSJ-THSSJ.

drømmesandkassa ligger på NRK sitt arkiv, Husker fra jeg bynte på skolen i 1980 så kikk jeg bare i cordbukser hovedsakelig bredstripete de som var smalstripet lagde sånn teit lyd. Tror ikke jeg fikk min første 501 før på ungdoms skolen. Så husker jeg det var noe vi kalte jumbo cord som jeg hadde. Av tv er det vel Alf Jeg husker best fra 80tallet

toddy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:00   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker en meget politisk korrekt Barne-TV-greie om Susi og alle sansene. Suzi var en tegnet (meget enkelt sådan) dukke. Kan ennå kjenningsmelodien til og med: "Kom og bli med oss i vår lille verden - sammen med Susi og meeeg...."

Og så var det en med en mann med skjegg som lærte oss døvetegn. Alle gikk rundt å sa "En griiiiis!" mens vi sveivet en knyttneve rundt foran nesen for å illudere døve-grise-tryne. Og så var det Rødhette-og-ulven-ballett til slutt hver gang.

Og så tegneseriefiguren Daniel Duppsko da!
"Daniel Duppsko fra Ingenmannsland
Liker å plaske med bena i vann
i vann, parafin -
og en kanne bensin
til skoen blir skinnende blank og fin!"

Men tror kanskje vi snakker tidlig 80-tall altså. Dere får ha meg unnskyldt. *Revet med*

Sist redigert av Miss Norway : 12-02-07 kl 17:07.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:28   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Kan ennå kjenningsmelodien til og med: "Kom og bli med oss i vår lille verden - sammen med Susi og meeeg...."

... smake, føle, høre, lukte og se. Kan du det, ja, så kom og bli med ...

Var det ikke sånn den var da?

Men er det noen som husker en TV-serie om en som het Lars som hadde blitt lam i en bilulykke? Vi fulgte hverdagen til han og familien hans. I siste episode feiret familien at han hadde klart å røre litt på et bein.

Jeg har spurt mange om denne serien, men ingen husker den. Men jeg kan jo ikke ha drømt det? :grubler:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:34   #14
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som husker "jeg og du og kaktus" (?) som gikk på formiddagen? Et meget pedagogisk riktig program.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:50   #15
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Noen som husker "jeg og du og kaktus" (?) som gikk på formiddagen? Et meget pedagogisk riktig program.

Jeg husker det, veldig vagt.

Jeg elsket det, og vi benket oss, min mor og jeg, for å se på. Helt til den dagen jeg ble vettaskremt, fordi det var noe basseng-greier, noen holdt på å drukne...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:53   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Du og jeg og kaktus, du og jeg og stor-kaktus ..."

http://home.online.no/~kgroenn/kaktusen/

Det husker jeg faktisk fra 1. klasse. Noen dager begynte vi sent på skolen, og da rakk jeg å se "Du og jeg og kaktus" på skolefjernsynet før vi gikk til skolen. Jeg syntes det var stor stas.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 00:10   #17
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaaaa! Men jeg husker ikke så mye, da. Susie, var det hun som satt under bordet og bare så bena på de voksne?

Gammel 16-03-09, 20:13   #18
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å ja! Jeg er født i -72 og jeg gikk ikke i barnehagen før jeg begynte på skolen. Jeg fikk derfor med meg mye som skjedde på tv om formiddagen. Jeg husker at jeg storkoste meg når jeg fikk sitte å se på "Du og jeg og kaktusen" og "Trim for eldre" . Det gikk rett før eller rett etter kaktus-programmet.

Ellers husker jeg mine grønne slengbukser og brune Ecco fotformsko. Da jeg begynte på skolen hadde jeg en sånn oransje firkanta ransel og et stoort pennal med MANGE tusjer.

Vi bodde i et nytt byggefelt og vi gikk stadig rundt og plukket kritt (fra gipsplater) som vi brukte til å tegne paradis med, og skytestreng (som ble til overs etter sprengning), som vi lagde masse morsomt med. Noen av favorittstedene vi lekte på/i var i en gammel krigsbunker med skikkelig råttent gulv samt å balansere oppå en stabel med gamle telefonstolper. Ikke noe snakk om barnesikre lekeplasser der. Ellers satt jeg og storebror og slang i baksetet da vi var på ferie og drakk ekle leskedrikker fra sånne bamseflasker. :urk:

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:38   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

... smake, føle, høre, lukte og se. Kan du det, ja, så kom og bli med ...

Var det ikke sånn den var da?

Jovisst! Jøss, en 70-tallsnerd til jo!

Nei, husker ikke Lars dessverre.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:49   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Fru Pigalopp har gullfisk i en bolle.....
Professor Balthazar
Sam og trylleballen...
Stian med sekken...-du bare tar på deg briller. Eventyrbriller, og ser og ser.
Ballongbukser
4-kant-bukser
Love hurts ...
BoneyM

mimre-mimre-mimre..

Sist redigert av gnuri : 12-02-07 kl 00:02.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.