Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hårvekst og sommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-16, 16:00   #81
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårvekst og sommer

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Apropos tidstyveri og pengesluk, og noe som jeg synes er regelrett forstyrrende: falske vipper. Jeg mister totalt fokus når jeg snakker med noen som har erstattet vanlige vipper med 5 cm lange vinger. Folk må gjerne se ut som de vil, men for mye vipper gjør meg ukonsentrert.

Ja, akkurat det legger til og med jeg merke til, og jeg er enig i at det kan være direkte forstyrrende noen ganger.

Gammel 02-08-16, 16:02   #82
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Apropos tidstyveri og pengesluk, og noe som jeg synes er regelrett forstyrrende: falske vipper. Jeg mister totalt fokus når jeg snakker med noen som har erstattet vanlige vipper med 5 cm lange vinger. Folk må gjerne se ut som de vil, men for mye vipper gjør meg ukonsentrert.

Jeg legger også merke til falske vipper. Jeg legger også merke til restylanelepper som i tillegg er kraftig sminket. Det legges merke til på linje med at jeg også legger merke til om noen har blitt ansiktsmalt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 16:10   #83
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Nei, jeg trenger ikke skrive det. Men dette var en tråd med spørsmål om hårvekst og hva man la merke til. Jeg legger da ikke merke til legghår hos andre, men har lagt merke til kraftig hår på lår, av type svært mye. Jeg er glad for at jeg ikke har det, fordi jeg garantert ville syntes det var plagsomt. Det ligger ingen vurdering i om det var uestetisk eller at hun burde gjøre noe med det i uttalelsen.

Det jeg reagerer på er hvorfor det er et poeng å si noe om noe du har sett hos andre du er glad for at du ikke har selv. Det er noe med hvilke signaler man sender ut, som jeg synes det er et poeng å være bevisst på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 22:36   #84
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dødsfascinert over alle "jeg barberer ikke, MEN JEG HAR NESTEN IKKE SYNLIGE HÅR ALTSÅ"-svarene.

Antikroppshysteri - nailed it!

Skal si man kan lese innlegg forskjellig. Det er utrolig mye enklere å la være å barbere leggene hvis hårene er lyse og det er lite av dem, kontra å la være om de er mørke og man har mye hår. Rett og slett fordi man risikerer at folk reagerer negativt på hår på beina, og da reagerer man mer negativt om det er masse mørke hår (fordi det da er mer synlig) enn om det er lite og lyse hår.

Jeg forstår virkelig ikke at dette er særlig kontroversielt?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 23:18   #85
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det er forskjell på å fise og å drite i buksa. La de med LITT hårvekst være foregangskvinner og la det bli akseptabelt med hår på beina. Så kan vi med 5 cm svarte, tjukke kjønnshår hele veien fra musa og ned til ytterst på stortåa, komme etter. Ikke søren om jeg går først i dette toget.

Gammel 02-08-16, 23:25   #86
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er forskjell på å fise og å drite i buksa. La de med LITT hårvekst være foregangskvinner og la det bli akseptabelt med hår på beina. Så kan vi med 5 cm svarte, tjukke kjønnshår hele veien fra musa og ned til ytterst på stortåa, komme etter. Ikke søren om jeg går først i dette toget.

Helt enig i det du _mener_, selvom dette var et usedvanlig VULGÆRT innlegg

Gammel 02-08-16, 23:34   #87
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Og jeg som prøvde å formulere meg pent.

Gammel 03-08-16, 00:05   #88
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor observante folk er, er vel noe blandt annet politiet sliter med når gjerningsmenn skal beskrives. Noen ser detaljer, andre husker hverken kjønn eller hårfarge.

Jeg observerer en hel masse, og siden jeg er i en jobb hvor jeg treffer utrolig mange mennesker hver dag - blir det en slags automatikk i at jeg SER den som står foran meg. Gjerne detaljer. Noen ting fascinerer, noen ting skaper nysgjerrighet og undring (ofte piercinger og tatoveringer), noen ting skaper misunnelse og noen ting er rett og slett ubehagelige. Jeg bruker ikke mye tid ETTERPÅ på å vurdere eller dømme eller tenke gjennom, men der og da er jeg oppmerksom.

Jeg kan ikke gå gjennom livet helt inert og likegyldig i forhold til alle rundt meg.

Gammel 03-08-16, 00:25   #89
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Pebbels seier over, er det forskjell på å legge merke til og meine noko om. Eg legg merke til at øyenbryn-moten har endra seg frå dei syltynne strekane til veldig kraftige og markerte øyenbryn. Eg tar det til etterretning, men fortsett å nappe mine eigne til ein mellomting. Eg legg merke til detaljer når eg møter folk. Eg ser veldig sjeldan ned på eller tenker mitt om folk som er reine og adekvat kledde. Men det hender eg lurer på kor mykje tid folk bruker på å sminke seg som Kim Kardashian og korfor dei gjer det, når dei i utgangspunktet er mykje finare.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 00:29   #90
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gjort en god jobb for politiet mtp ansiktsgjenkjenning, men hadde slitt om de hadde bedt meg beskrive hårvekst på legger gitt.

Men nei det å legge merke til noe er ikke galt. Det er vurderinger av observasjonene som kan bli kjipe. Særlig sånne "det er ekkelt"-kommentarer. Det var vel sånne utsagn som fikk meg til å motvillig barbere legger første gang. Hadde jeg vurdert utfra egne preferanser estetisk hadde jeg droppet det, men jeg er ikke tøff nok.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 01:21   #91
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger kun merke til det om det er mye, veldig mørkt og jeg er tett på. For legger, da. De er liksom så langt nede og vanskelige å se. Eneste gangen jeg kan huske å ha lagt merke til andres legghår var da jeg var på Acsas brygge og like før jeg gikk ut til de andre kom jeg til å legge merke til at jeg ikke hadde veldig nybarberte legger, og bestemte meg for p gi f. Og fniste sinnsykt godt av meg selv da det viste seg at de som satt på brygga fra før var nesten klisjeaktig hårete lesber.

Hår under armene legger jeg mer merke til.

Gammel 03-08-16, 09:39   #92
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det jeg mener er at all den praten om hårfjerning, selv fra de som ikke mener at man skal fjerne hår, det opprettholder den tidstyven all hårfjerninga er.

Ja, og derfor mener jeg at tråder som denne er unødvendig. Det burde komme opp et varsel når man prøver å legge ut enda en diskusjon om hårvekst på damer på FP, der man må bekrefte at man har lest alle tidligere tråder om saken, og at man forstår at slik tråder ofte utvikler seg til "jeg har HELDIGVIS lite hår og ville synes det var kjipt om jeg hadde mye".

Hår både her og der på kvinner er like naturlig (biologisk) som å ikke ha hår eller veldig lyse. Å fjerne hår er bare en av mange tidstyver mange damer har (som menn stort sett ikke trenger å forholde seg til) som gjør at vi fyller livet og hodet med ting som går på utseende/ytre ting i stedet for andre og (etter min mening) viktigere ting. Og nå mener jeg ikke at man ikke klarer å følge med på politikk om man er opptatt av hvordan man ser ut, men på "befolkningsnivå" er jeg ikke i tvil om at mange kvinners fokus på kropp, sminke, klær, interiør osv. gjør at kvinner er underrepresentert i politikk, lederstillinger osv. Sammen med andre faktorer selvfølgelig. Og når kvinner da på nett eller i RL hele tiden må minne andre kvinner på at "jeg synes det er finest uten hår på beina" eller legger slike forventninger på andre, så tar det lang tid før det blir sosialt akseptert f.eks. å la hår på legger, lår og ellers gro.

Gammel 03-08-16, 09:55   #93
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nå føler jeg meg slem som ber 12-åringen barbere seg under armene. Dvs, at hun har hår under armene gjør ikke meg noe, men hun kler seg slik at hun bør. Går mye i singlet. Hun forstår ikke alle sosiale koder.

Leggene har ikke vært noe tema ennå.

Gammel 03-08-16, 11:23   #94
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Nå føler jeg meg slem som ber 12-åringen barbere seg under armene. Dvs, at hun har hår under armene gjør ikke meg noe, men hun kler seg slik at hun bør. Går mye i singlet. Hun forstår ikke alle sosiale koder.

Leggene har ikke vært noe tema ennå.

Dette er sånt som jeg blir helt Hæ??? av. Jeg har full forståelse for at man vil være i forkant for å unngå kjipe situasjoner for barnet. Men hvorfor bør man barbere seg når man får i singlet? Man kan. Men bør?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:26   #95
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger meg absolutt ikke borti at min tenåringsdatter ikke barberer seg. Det er virkelig hennes valg, singlet eller ei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:28   #96
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette er sånt som jeg blir helt Hæ??? av. Jeg har full forståelse for at man vil være i forkant for å unngå kjipe situasjoner for barnet. Men hvorfor bør man barbere seg når man får i singlet? Man kan. Men bør?

Hun sitter med armene bak hodet hele tiden, ved matbordet og alt. Da synes jeg det er greit at hun barberer seg. Selv om jeg ser det kan være et uheldig signal. Det er ikke et "fuck kroppstyraniet"-signal. Hun er veldig usikker, og vil gjerne være som de andre.

Gammel 03-08-16, 11:36   #97
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hun sitter med armene bak hodet hele tiden, ved matbordet og alt. Da synes jeg det er greit at hun barberer seg. Selv om jeg ser det kan være et uheldig signal. Det er ikke et "fuck kroppstyraniet"-signal. Hun er veldig usikker, og vil gjerne være som de andre.

Ville du sagt det samme om hun hadde vært gutt og satt med armene bak hodet?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:41   #98
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er 500 tråder her inne dersom man søker på ordet "overvekt", og 158 tråder som dukker opp når man søker på "hårvekst".
Jeg har fått min andel stygge kommentarer på kroppshåret mitt. Og merker at jeg trenger litt kalibrering angående hva som er innafor og ikke.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:43   #99
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Holder det ikke å la være fjerne hår selv? Må man gi alle som ikke føler for å gjøre egne barn til spydspisser i hår-er-naturlig-kampen pes?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:45   #100
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Holder det ikke å la være fjerne hår selv? Må man gi alle som ikke føler for å gjøre egne barn til spydspisser i hår-er-naturlig-kampen pes?

Jeg syns det er milevis forskjell på å nekte barna å barbere seg og på å la være å oppfordre til det. Jeg syns ikke min datters kroppshår er en del av min feminisme på noe plan.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.