Sv: Hårvekst og sommer
Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.
Denne tråden snubler litt i antakelsen av at "å legge merke til" automatisk betyr "mene noe om" og i forlengelsen av det "mene noe negativt om" - det er det ingen automatikk i, selvfølgelig.
Nei, det er ikke noen automatikk i det.
Men samtidig så er det ekstremt kulturelt betinget hva man legger merke til, selv om man ikke "mener" noe, så betyr det at hårvekst på legger er vektet som noe ganske viktig.
I viktoriatiden la man merke til/noen dømte/noen merket seg uten å dømme om kvinner hadde høye vrister, tidligere tider la man merke til (og sikkert uten å dømme) hvor høy hårlinjen i pannen var.
Det jeg mener er at all den praten om hårfjerning, selv fra de som ikke mener at man skal fjerne hår, det opprettholder den tidstyven all hårfjerninga er.
På 90-tallet da jeg var student, så barberte vi ikke legger, eller bikinilinje. Det var noe som man gjorde i USA og jeg husket at vi snakket om at det fikk da være måte hva man skulle bruke tid og energi på. Vi hadde det mye friere enn jentene som er unge nå og jeg er litt trist over hvor kørka og jålete min egen generasjon, som burde vært gode rollemodeller, har blitt.