|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hårvekst og sommer
Jeg lurer helt seriøst på hva du tenker at vi skal diskutere. Ikke det at jeg har så stort behov for å diskutere mote og slanking. Helse derimot synes jeg kan være spennende. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Textrovert
|
Sv: Hårvekst og sommerJeg har etterlyst det mange ganger, men bare fått beskjed om å "lukke øynene" - nemlig muligheten til å skjule enkelttråder. Jeg skulle ønske det var mulig. Så kunne jeg sluppet å se slanke- og sunnhetstråder, og 007 kunne sluppet reisetråder, osv. Jeg ønsker ikke sensur, men jeg ønsker muligheten til å skjerme seg litt. Og så verdsetter jeg diskusjoner om diskusjonene. De er jo alltid veldig opplysende og til ettertanke. Og de vil jo automatisk forsvinne hvis vi fjerner alle kontroversielle tråder.
|
|
|
#144 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hårvekst og sommerHolder det ikke å la være å lese trådene da?
|
|
|
#145 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hårvekst og sommerJa, man trenger ikke fjerne trådene, men problematisering av og diskusjon rundt fenomenet er både interessant og sunt. Så tenker man kanskje over en ekstra gang hvilke signaler man sender ut før man poster.
|
|
|
#146 |
|
© All rights reserved
|
Jeg er ikke så opptatt av de signalene du nevner. Jeg svarer ærlig på det jeg blir spurt om i en generell tråd. Om trådstarter derimot hadde lagt ut bilder av seg selv/huset sitt/what ever og spurt om andres mening, så hadde jeg latt være å svare om jeg ikke hadde noe positivt å si. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hårvekst og sommerJeg tror jeg var en av de som startet den siste "hårdiskusjonen". Spørsmålet mitt var av typen: 11-åringen ønsker å barbere leggene sine. Er det vanlig å la barn på den alderen gjøre det?
|
|
|
|
#148 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Det er en eller annen mulighet for det, men jeg husker ikke hvordan. Det er ved å manuelt redigere uleste innlegg-linken (ikke den i adressefeltet, men den som ligger bak linken "uleste innlegg") og legge til noe slikt som except og så nummerne på de underfora en ikke vil se. Det har iallfall funket på andre forum, men om det er nøyaktig lik versjon er jeg ikke sikker på...
|
|
|
#149 |
|
finner ut av mye
|
Det er mulig å eksludere underforum under "Endre valg" på kontrollpanelet. Helt nederst.
|
|
|
#151 |
|
Textrovert
|
Sv: Hårvekst og sommerJa, men jeg vil bare skjule enkelttråder, ikke et helt underforum. Og det går ikke. Og nei, det holder ikke å "bare ikke lese trådene". Overskriftene lyser jo mot deg hele tiden, og en overskrift er så absolutt nok til å vippe MEG av pinnen, i alle fall.
|
|
|
#152 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hårvekst og sommerJeg bare overser de trådene jeg ikke vil lese. *enkel* |
|
|
|
|
|
#153 |
|
finner ut av mye
|
Men da har du vel egentlig et problem du bør jobbe med?
|
|
|
#154 |
|
Semiaktiv
Nei, det har jeg skjønt at du ikke er. Og det er heller ikke reklamebransjen, motebransjen, bloggere og media for øvrig.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-08-16 kl 00:53. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Textrovert
|
Jeg har da heller ikke sagt noe annet. Men jeg ønsker likevel å skjerme meg noen ganger, men samtidig kunne bruke FP.
|
|
|
#156 |
|
Semiaktiv
Det er jo det som er hele poenget. Overskrifter som hele tiden drar fokuset og bevisstheten over på hvordan man ser ut, og folks komplekser. Leser man alle innleggene i trådene finner man alltids masse fornuftig, men temaet er det samme. Tankene og fokuset går til problemet man har, ikke bort fra det.
|
|
|
#157 |
|
© All rights reserved
|
Nå måtte jeg lese meg tilbake, og jeg ser at jeg har svart ganske så likt deg i denne tråden:
Vi sender altså ut ganske så like signaler, du, jeg, reklamebransjen, motebransjen, bloggere og media for øvrig. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
By the Sea
|
Re: Hårvekst og sommer
Ja, ergelig det der med at folk svarer på ting det ikke blir spurt om, men der er vi uforbederlige. Det gjelder forøvrig all tematikk.
Folk har komplekser og såre følelser for mye mer en kroppshår og utseende. Skal FP'ere også slutte å snakke om begavede barn fordi det er sårt for foreldre som har barn som strever på skolen, oppussing og reiser fordi det er sårt for folk som ikke har råd til sånt, løp og toppturer fordi det er sårt for folk som har dårlig samvittighet for at de ikke er sporty og aktive?
|
|
|
#159 |
|
Semiaktiv
Nå var det jo du selv som sa at du ikke er opptatt av hvilke signaler du sender ut da.
|
|
|
#160 |
|
Semiaktiv
Sv: Re: Hårvekst og sommer
Nei, men hvis man synes det er for mye kropps- og skjønnhetsfokus i samfunnet hjelper det ikke å holde på å diskutere kropp og skjønnhet hele tida. Selvsagt får man starte tråder om det hvis man synes det er viktig eller interessant, men samtidig er det greit å ha et bevisst forhold til at man da bidrar til å opprettholde fokus på utseende. Derfor synes jeg diskusjonen er interessant. Men det er lov å være uenig.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-08-16 kl 08:12. |
|
|
|
![]() |
|
|