Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-16, 23:19   #11
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Alene med mor i to timer og alene med far i to timer og resten av familien sammen, og det er å ikke ha ungene i fokus? Mener du virkelig det?

Da er jeg en ganske ufokusert forelder også. Er vi på reise et sted så er det mer intenst sammentid, men i ferietid hjemme og på hytta så er jeg tilgjengelig hele tiden, men langt i fra at vi har fellesaktiviteter. Jeg stuller med mitt, ungene stuller med sitt og mannen min står og holder på med noe annet. Jeg oppfordrer ungene også til å drive selvstendig lekestimulering*

*Det vil si rope "Gå ut i skogen og lek, og slutt å mas på meg hele tida! Da jeg var ung lekte jeg med kongler og sjøstjerner, gå og finn på noe selv!"

Det var ikke timeantallet jeg kommenterte. Det var vendingen til at mor kunne sove lenge dersom far trente. Det slo meg som pussig dersom man først syntes at mor sov for lenge, så skulle det plutselig bli greit at mor sov lenge dersom far også var fraværende noen timer. Og selv om ungene helt sikkert ikke lider i dette tilfellet, så synes jeg ikke det var en spesielt barnevennlig logikk.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.