Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?
Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.
Det er jo himla mye familietid mellom kl 07 og 21? Når ALL tid er sammen, bortsett fra ved mors soving og fars trening? 14 våkne timer for barna, 11 med mor, 12 med far og 9 timer med hele familien mer eller mindre i samme rom eller i felles aktivitet. På et feriesenter spekket med barneaktiviteter og der alt er på barnas premisser med unntak av mors soving og fars trening? En times Uno er unnagjort, nå skal vi ut og leke har'n.
Om dere synes det funker, så er det jo knall. Jeg synes heller ikke det høres lite ut, for den del.
Min kommentar var til Talluah, som først mente at du kunne stå opp før, men etter å ha hørt at mannen din trente i to timer, mente at da kunne du jo bare sove lenge, for at begge skulle ha egentid. Akkurat det synes jeg ikke høres ut som en innstilling som har barna i fokus.
(Jeg står alltid opp tidlig og trener når ungene er i seng, men det betyr jo ikke at jeg tilbringer hvert minutt med å stimulere ungene det heller, du skal ikke se bort fra at mine unger må underholde seg selv mer enn dine. )
|