|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?
Bryllup er selskap, 40-årslag er fest!
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Har også vært borti å bli invitert uten mannen i bryllup. Jeg har nemlig en stor gammel venninnegjeng som nå treffes veldig sjelden. Noen av dem er mine beste venner og noen av dem har etter hvert blitt veldig perifere. Det har derfor blitt vanlig der at man inviterer alle i gammelgjengen, men at de man har lite kontakt med blir bedt uten følge. Synes det er hyggelig å møte gammelgjengen i bryllup selv om jeg kanskje har lite kontakt med bruden sånn i hverdagen. Synes det også er helt ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?For meg er det mer naturlig å invitere med følge i bursdag enn til fest, men jeg står fremdeles fast ved at det er helt innafor og OK å bare invitere den man kjenner til et bryllup også. Jeg har aldri tenkt over at det er rart eller dumt hvis jeg stiller uten partner og andre stiller med. Hvorfor skulle det være det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
Nei det synes ikke jeg heller. Har jeg valgt å dra uten partner er det helt OK. Det jeg synes er litt trasig er om andre er invitert som par fordi de er kjent og ens egen partner (kanskje ny) ikke inviteres i sånne sammenhenger fordi han ikke er kjent. Jeg regner kanskje med at man tenker sånn i flere festlige sammenhenger enn bursdager om man først skjelner mellom kjente og ukjente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Men la oss si at jeg hadde bestemt meg for å invitere noen kjente fra forum, og du ble invitert i bursdag til meg, Guava. En fest der noen er par, og noen er venninner uten følge. Syns du det ville vært naturlig at jeg inviterte mannen din også, selv om jeg aldri hadde møtt ham før (og vår relasjon var mest fra nett?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
Jeg er usikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Hadde gjort akkurat som du har tenkt. Har selv mange nære venninner hvor jeg kun er på hils med mannen og hadde ikke invitert en haug med menn jeg ikke kjente i selskap. Har nok av folk å prioritere uten å invitere folk jeg ikke kjenner.
![]() |
#88 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Altså, med og uten perifere menn har jo med begrensning av antall pga plass og økonomi. Jeg har ihvertfall full forståelse og respekt for de aspektene.
![]() |
#89 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Evt bor på stedet en vokste opp, har nok venner, men er alltid åpen for å treffe nye potensielle venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Nå også i farger
Eller evt bor på stedet en vokste opp, har nok venner, men treffer helst nye potensielle venner i en setting man føler seg mer komfortabel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
koko
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg er kanskje helt på trynet spesiell jeg da, som inviterte gjester jeg ikke kjenner så godt (mannen sine kompiser/kollegaer) i 40-årsdagen min. De kom endatil med følge.
![]() |
#92 |
Bedreviter
|
Hvordan i alle dager klarer du å lese denne tråden som kritikk av det å invitere gjester med følge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
koko
|
Jeg har ikke tatt det som så voldsom kritikk akkurat. Blir bare litt fascinert over hvor ulikt man tenker og jeg definerer ikke det ene som mer riktig eller galt enn det andre.
![]() |
#94 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Spørsmålet er jo ikke hva vi selv foretrekker, men hva vi synes at det er helt greit at andre gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ej ikke møjkets heije
|
Selvfølgelig er det greit å invitere med partner, også selv om man ikke kjenner partneren så godt. Men hvis man må prioritere på grunn av plass eller penger, så synes jeg der er innafor å ikke invitere med alle partnere også.
![]() |
![]() |
#96 |
Nå også i farger
Jeg skjønner ikke helt hvordan du klarer lese tråden slik? Dessuten gjør jeg det samme selv. Noen av gjestene er mannen sine barndomskompiser fra Nord-Norge og noen er hans kollegaer (med følge). Men det er folk jeg/vi omgås med, f.eks. feriert sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Betyr det noe for deg om det er innafor? Innafor hva? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Nå også i farger
Ja, selvfølgelig betyr det noe for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
Ok. Jeg syntes på en måte det virket som du hadde bestemt deg og bare ville ha støtte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Nå også i farger
Javel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|