|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Utgangspunktet var at 3+1 personer skulle inviteres uten partner og det i et svært selskap på 20-30 gjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg tenker at du inviterer de du vil, og ferdig med det. Din bursdag, din fest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Det er fire kollegaer (dvs, hun ene jobber ikke her lenger). Ber jeg disse med følge (+ venninne av venninne med følge) er det bare min bestevenninne som kommer uten. Hun har ikke følge, ei heller noen å bare ta med av årsaker jeg ikke går inn på her. Det kjennes ikke greit det heller. Hvor hyggelig er det å komme som den eneste uten følge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg synes i utgangspunktet at det er uproblematisk å be venner uten partner, men jeg synes at det her blir litt skjevt hvor kun 5 av 20-30 inviteres uten partner.
![]() |
#106 |
Nå også i farger
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?
Nei, dessverre. Det er en blanding av barndomsvenner, mine venner, felles venner, nye venner, mannens venner og hans og mine kollegaer. Folk fra hele landet fra sør til nord, varierende alder, forskjellig kultur/religion osv. Ingen tilhører "en stor gjeng", men flere har truffet hverandre i diverse settinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Rent umiddelbart tenker jeg at kollegaer uten partnere kan få det vel så sosialt og morsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Nå også i farger
Neinei, da har jeg formulert meg feil. Min venninnes venninne inviteres fordi vi tre pleier gjøre ting sammen. Tanken om med eller uten partner var av hensyn til min venninne. Vi tre gjør ikke ting med menn (den gang alle var gift). |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Gjør som du vil! Jeg hadde gjort det helt likt. Jeg blir litt provosert over de som mener at det er en menneskerett å ha med partner overalt. Kollegaene kjenner hverandre og dine to venninner kjenner hverandre.
![]() |
#110 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Enig i dette. Jeg synes også det blir litt problematisk dersom det bare er noen veldig få som ikke er invitert med partner (Kan alle de resterende følgene defineres som dine venner?). |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Inviter som du vil du. Folk kan da takke nei om de vil det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Nå også i farger
Man er forskjellig. Selv blir jeg glad for å ikke bli invitert som +1. Men jeg har forståelse for at andre mener noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Forøvrig hadde jeg likt best å bli bedt uten partner når partner ikke kjenner noen. Så slipper jeg å passe på at han har det bra hele kvelden. (Skrevet før jeg så ditt siste innlegg).
![]() |
#114 |
Nå også i farger
Jeg er sånn da, som lurer og tenker og funderer. Derfor trenger jeg også en realitetsorientering noen ganger (derav tråden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Glamorøs
|
Jeg leste ikke Avatar slik i det hele tatt. Jeg forsto det som en tråd hvor hun lurte på om det var sterke føringer i mot det hun hadde planlagt, og ble selvsagt glad når hun fikk støtte på at det hun hadde planlagt ikke var far off.
![]() |
#116 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#117 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg var nylig i en runddag hos en kollega. Det var en blanding av familie og venner. Familie og nære venner var bedt med partner. Vi var flere som var bedt uten partner, og jeg hørte ingen surmuling. Jeg tenkte vel egentlig ikke engang over at ikke min mann var bedt - han har ingen relasjon til kollegaen min, og ville heller ikke kjent noen andre enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Om jeg skulle hatt et stort lag nå, så hadde jeg gjort som deg, Avatar.
![]() |
#119 |
Personlig pessimist
|
Sånn er det for oss også. I de aller fleste tilfellene ville det for vår del vært rart å utelate partner. De er som regel også venner av oss. Jeg har aldri tenkt over det før, og hvertfall ikke at det kanskje er litt uvanlig?
![]() |
![]() |
#120 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Vi har ca ti vennepar. Dessuten har jeg ca ti venninner og kamerater hvor jeg ikke kjenner partner.
![]() |
|
|