Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsgave til eget barn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-15, 23:24   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til eget barn

Vi har konfirmant neste år, og ser ikke for oss spesielt med gave utover selskap egentlig? Penger ser jeg ikke så mye vits med. Det har de ikke bruk for før de flytter ut egentlig. Vi hadde sett oss ut at hun skulle få instrument, men det måtte vi kjøpe i fjor, så da utgikk det. Bunad har hun arvet, men den må omsys, så det koster jo litt. En tur hadde vært en fin gave å gi, så skal vi gi noe, så tenker jeg det står ganske høyt på listen.

Jeg fikk bunad som min mor broderte og sølv av besteforeldre. Da var det ikke normalt å få gave av foreldre i tillegg til selskap. Tror ikke mange av vennene mine fikk det heller.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Noen spørsmål:
Dere som gir 10.000 - 20.000 kr, er dette penger konfirmanten får bruke til hva han vil?

Og gitt at konfirmanten får tja- 30.000-40.000 i tillegg til deres pengegave, føler dere at han/hun trenger 15.000 til? Tenker dere at barnet må få ca. det samme som "alle andre" får for ikke å bli skuffet?

Det har jo vært mye skriverier i avisene om konfirmanter og pengepress, er dette noe dere som gir 10.000 + reflekterer over eller går det mer i "han er jo bare konfirmant en gang?"

Nei, her er barna informert om at så og si alle pengene de kommer til å få til konfirmasjonen blir satt i banken, og skal ikke brukes før de er voksne (type flytte ut). Jeg blir helt rystet når jeg hører om at barn i den alderen går hen å sløser bort tusenvis av kroner.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.