Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-15, 10:43   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Og så er jeg litt lei av den tankegangen om at man må leve helt perfekt for å kunne fronte et miljøangasjement - samme som styret rundt Stordalen. Det er (nesten) ingen av oss som gjør alt riktig, men man må jo få lov til å være opptatt av miljø likevel. Noen kjører bil dit de strengt tatt kunne syklet, kanskje for å få tidsklemma til å gå opp. Noen drar på ferie med fly. Noen kjøper mat som har reist til Kina og tilbake igjen fordi det er billigere enn kortreist mat fra gården i nabofylket.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke det er noen som mener at man trenger å leve helt perfekt, men jeg ser at det er en yndet forsvarstaktikk å påstå det når man får kritikk. Når det gjelder Stordalen og Kronsprinsparet er det ikke slik at man ikke skjønner at de nødvendigvis må ta endel miljøvalg som er mindre optimale enn det mer "vanlige folk" kan ta, men det skurrer når man oppfordrer andre til å gjøre miljøforsakelser, men ikke er villig til å ta noen selv der det virkelig gjelder og der de faktisk kunne, om de hadde villet.

Det Tally sa. Hvis man går ut høyt og snakker om hvordan folk kan leve miljøvennlig, må man faktisk vise også gjennom egne valg at man tar det på alvor. Dette handler ikke om å ta bil når man kunne syklet. Det handler om en båt som slipper ut like mye klimagasser på fem døgn som mellom 4,8 og 6,5 husholdninger i løpet av et år. Det er ganske ekstremt altså! Hvis miljøengasjementet skal ha et snev av troverdighet, sier man nei til å bli med på en slik båt, mener jeg.

Man må ikke bo i en hule i fjellet og dyrke egen mat for å kunne ha et miljøengasjement, men jeg synes Stordalen og kronprinsparet er eksempler på hvordan det blir altfor stor kontrast mellom liv og lære.

Sist redigert av noen : 08-09-15 kl 13:25.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.