Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-15, 14:38   #61
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Rødt er vel det.

Edit: her er en oversikt: http://republikk.no/fakta.html

Jeg er ikke så mot monarkiet at jeg vurderer å stemme Rødt. Det ligger en bit unna hva jeg ellers står for.

Det var jo ellers lovende mange partier som har representanter som er mot republikken, men det er vel ingen som helt makter å gjøre dette til en kampsak. Det er heller ikke en kampsak for meg, men jeg synes det er helt ufattelig fjollete å ha et kongehus. Jeg synes Harald burde være den siste kongen, men tror nok at Haakon kommer til å ta over en gang. Men jeg håper at han blir den siste og at han blir avsatt før han blir gammel. Før eller siden synes "folk flest" (ikke bare de som stemmer på partiet for folk flest) at monarkiet er noe vi ikke har bruk for.

Gammel 08-09-15, 14:38   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og apropos Rødt: http://www.dagbladet.no/2015/09/08/n...akon/41002665/

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 14:51   #63
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Takk- Ser det ikke er helt enighet innad, men synd mitt parti er for monarki. Synes det er veldig merkelig, jeg synes det er helt vilt absurd og er mektig lei alt styret rundt Märtha og resten av familien.

Gammel 08-09-15, 16:39   #64
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Slik det er nå, ser jeg ingen annen mulighet enn at slottet selv må definere hva som er offentlige og private relasjoner. Alternativet er at de ikke har et privatliv, og det går ikke.

Jeg er selvsagt enig i at det er sterkt problematisk, helt klart.

Nei, et alternativ er jo at de slutter å være så politisk. Om de begrenser seg til den mer tradisjonelle kongelige rollen, så er det jo helt uproblematisk at de har privatliv.

Gammel 08-09-15, 17:27   #65
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Grunnlovsendring, dvs to uavhengige storting må vedta det.

Det blir vel dessverre ikke i min tid ( ) men fyttikatta for en irriterende gjeng.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 18:11   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, et alternativ er jo at de slutter å være så politisk. Om de begrenser seg til den mer tradisjonelle kongelige rollen, så er det jo helt uproblematisk at de har privatliv.

Det er vel der vi er uenige, antar jeg. Jeg ser ikke på dem som å innha selvstendig politisk påvirkning i det hele tatt. Designere, ja, marionetter, ja, til og med ambassadører. Men ellers kan jeg ikke se at de påvirker livet mitt i det hele tatt. Er det noen som blir mer eller mindre miljøbevisste utfra hva MM gjør, liksom?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 18:16   #67
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel der vi er uenige, antar jeg. Jeg ser ikke på dem som å innha selvstendig politisk påvirkning i det hele tatt. Designere, ja, marionetter, ja, til og med ambassadører. Men ellers kan jeg ikke se at de påvirker livet mitt i det hele tatt. Er det noen som blir mer eller mindre miljøbevisste utfra hva MM gjør, liksom?

Arne Totland er opptatt av hva hun holder på med.

http://blogg.tv2.no/kongebloggen/cat...e-mette-marit/

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 18:17   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da synes jeg hun skal hviske til ham hvem hun var på besøk hos.

- No. 4 -
Gammel 08-09-15, 19:16   #69
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neppe

Marionetterollen og symbolrollen tror jeg er mer betydningsfulle enn noe annet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 19:18   #70
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor stor impact de faktisk har er ikke helt relevant synes jeg. De jobber jo nokså aktivt for å få mest mulig politisk påvirkningskraft, de har en agenda, og da må de skjønne at det øker på en måte kravet om integritet i forhold til agendaen deres.

Gammel 08-09-15, 19:26   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg tror dere overvurderer dem kraftig.

- No. 4 -
Gammel 08-09-15, 19:49   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror dere overvurderer dem kraftig.

Men det blir jo nesten som å si at en dårlig politiker kan stå fritt til å ta i mot gaver og bestikkelser, fordi vedkommende ikke har reell påvikningskraft. Kronprinsparet ønsker å ha påvirkningskraft, de fungerer som bindeledd blant ulike bedrifter og personer, og så lenge de ønsker å jobbe politisk, så må de forholde seg til retningslinjene, syns jeg.

Og motemessig tror jeg Mette Marit har stor påvirkningskraft. Så da får hun følge samme retningslinjer som bloggerne og merke ting med reklame, samt skatte av gaver. Ellers får hun kjøpe klærne for den formuen hun faktisk har giftet seg til.

Gammel 08-09-15, 20:01   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Merke hva da med reklame? Hun skriver ingenting noe sted?

Og når jeg sier overvurderer, så mener jeg i hvilke grad de har en stor og gjennomtenkt plan. Det skal sies at jeg ikke henger ved kongehusets munn, men jeg har ikke fått med meg noe annet enn vage floskler om at de ønsker å være mer delaktig i samfunnet bladibladibla.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 08-09-15 kl 20:06.
Gammel 08-09-15, 20:05   #74
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ikke at det spiller noen rolle for hva jeg mener om saken ellers, altså.

a) monarkiet må oppheves
b) mediene har først og fremst en agenda på egne vegne som jeg ikke aksepterer (vaktbikkje, my butt)
c) som det er nå, må kongehuset selv definere sine private fra sine offentlige anliggende, det finnes ingen andre som kan gjøre det for dem uten at alt er offentlig
d) dette er ekstremt problematisk på alle mulige plan, ergo
e) monariket må oppheves

Sa jeg at jeg er republikaner?

- No. 4 -
Gammel 08-09-15, 20:06   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hun er jo f.eks. på Instagram, og de var vel i allefall på Facebook?

Gammel 08-09-15, 20:08   #76
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Og når jeg sier overvurderer, så mener jeg i hvilke grad de har en stor og gjennomtenkt plan. Det skal sies at jeg ikke henger ved kongehusets munn, men jeg har ikke fått med meg noe annet enn vage floskler om at de ønsker å være mer delaktig i samfunnet bladibladibla.

Sikt-konferansene som Haakon har vært helt sentral i, er jo nokså problematiske i forhold til at han vil påvirke næringspolitikk.

Gammel 08-09-15, 20:20   #77
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at dette skal være noe å lage så jæskla mye mas om. De har vært tre dager som gjester på en privat båt?!

Gammel 08-09-15, 22:00   #78
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg skjønner ikke at dette skal være noe å lage så jæskla mye mas om. De har vært tre dager som gjester på en privat båt?!

...og hvis den båten var Bill Gates sin båt
...og Haakon og MM om tre uker forfekter hans arbeid og åpner hans dører inn i Norgeseliten fordi han gjør bra arbeid, feks ved neste formelle USA-besøk
...og en annen med tilsvarende agenda ikke får delta

Ser man ikke da at det er høyst relevant å vite hvem som har sponset ferien?

Gammel 08-09-15, 22:39   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Joda, men det er fremdeles ikke noe annet valg, så vidt jeg kan se, enn å godta deres svar om at det var et rent privat besøk. Eller avskaffe monarkiet.

- No. 4 -
Gammel 08-09-15, 22:54   #80
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig bør man avskaffe monarkiet.

Og ja, man må godta det, ingen kan tvinge dem til å snakke. Men ingen kan tvinge folk til å synes det er greit heller. Jeg tror ikke de får fred før dette er avklart, og det kommer til å komme ut. Nå har de muligheten til å påvirke hvordan dette presenteres. De velger å avstå fra denne muligheten. Jeg er ikke overbevist om at det er lurt. Hvilket for min del er helt greit, jeg vil gjerne ha mindre oppslutning om kongehuset.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.