Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-15, 10:40   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg er uenig i at dette vil skape presedens for skandale- og snokingjournalistikk. Saken har i stor grad blitt skapt av kronsprinsparet selv, på grunn av måten de og deres ansatte har håndtert spørsmålene. Om de hadde svart at de var invitert på båten av en av eierne som er en god ven av familien hadde saken dødd. Men når de svarer ullent, kronsprinsessen går i full, irritert forsvarsmodus når hun blir spurt om saken og de roter det til skikkelig, ja, da virker det som om de har noe å skjule. Det er jo ikke første gang de har tråkket i baret, økonomimessig.

Men det er vel ingen hemmelighet at Aftenposten er i mot kongehuset som institusjon.

Jeg syns også selve institusjonen kongehus er fullstendig utdatert, og fæl. Det er ikke greit å la noen fødes til en stilling som de fanges fullstendig i. Men når man ført innehar den stillingen, frivillig (det går jo faktisk an å abdisere), og nyter godt av alle fordelene en slik stilling og økonomi faktisk innebærer, da må man også ta de kjipe sidene av jobben.

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Og så er jeg litt lei av den tankegangen om at man må leve helt perfekt for å kunne fronte et miljøangasjement - samme som styret rundt Stordalen. Det er (nesten) ingen av oss som gjør alt riktig, men man må jo få lov til å være opptatt av miljø likevel. Noen kjører bil dit de strengt tatt kunne syklet, kanskje for å få tidsklemma til å gå opp. Noen drar på ferie med fly. Noen kjøper mat som har reist til Kina og tilbake igjen fordi det er billigere enn kortreist mat fra gården i nabofylket.

Jeg tror ikke det er noen som mener at man trenger å leve helt perfekt, men jeg ser at det er en yndet forsvarstaktikk å påstå det når man får kritikk. Når det gjelder Stordalen og Kronsprinsparet er det ikke slik at man ikke skjønner at de nødvendigvis må ta endel miljøvalg som er mindre optimale enn det mer "vanlige folk" kan ta, men det skurrer når man oppfordrer andre til å gjøre miljøforsakelser, men ikke er villig til å ta noen selv der det virkelig gjelder og der de faktisk kunne, om de hadde villet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.