Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Innholdet i mitt reiseapotek

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-15, 00:35   #81
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innholdet i mitt reiseapotek

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke stående ut da. I omkrets.

Kjenner ei som fikk et myggstikk som en golfball. Stående ut også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 00:41   #82
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker da jeg og min eks (da var han kjæreste) dro til Thailand for over ti år siden. Vi kjøpte inn enormt masse på apoteket her hjemme i Stavanger før vi dro. Så og si alt solgte de også i Thailand, til en brøkdel av prisen. Kan ikke huske vi fikk bruk for noe av det heller. Ler litt når jeg tenker på det.

Gammel 08-07-15, 01:17   #83
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og limpistol.

Sånn brosjyre må jeg ha! Selv om iPhonen stort sett fungerer, så ser jeg at det er vel så kjekt å ikke måtte google/spørre FP, når man først står der.

Vi er i Tyrkia nå og 5-åringen er skikkelig skuffa over mora som ikke har tatt med limpistol på ferie.

Reiseapoteket mitt er stoort, men det er alltid noe som mangler.(og noe som ikke blir brukt) Faste medisiner på hele gjengen da, og med orginalemallasje så tar de ganske stor plass.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 20:35   #84
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at stikk som klør sånn at man ikke får sove, det smører man. Søvn er viktig.

Jeg har alltid reagert mer enn "normalt" på myggstikk. En ting er størrelsen (det er helt vanlig at de blir som en halv golfball, altså utstikkende), men de klør også noe inni ytterste helvete i mange dage og det gidder jeg altså ikke. Da jeg var yngre var det ikke uvanlig at stikk på ankel eller håndledd doblet omkretsen på leddet og gjorde det for eksempel umulig å få på sko eller klokke.

Mannen har nok et mer "normalt" forhold til mygg: de er kanskje litt plagsomme, men ikke noe å mase med. Men han blir lite stukket, og opplever stikkene bare som en ganske kortvarig og mild irritasjon. Søndag fikk han 6 stikk på ryggen, lett synlige, og han merket ikke selv at de var der en gang. Det er helt fremmed for meg.

Jeg dro bort 24 timer nettopp og fikk angre på at jeg droppet Euraxen.

Gammel 08-07-15, 21:15   #85
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Skjønner. Og å tryne en gang pr ferie synes jeg er ganske mye, jeg da, så jeg hadde kanskje tenkt likt.

EN gang pr ferie/uke er da virkelig INGENTING; billmerk spesielt en unge, Klumpen, som skader seg sånn ca daglig, minst en gang daglig. Snuppa er litt mer normal på området tror jeg. Har alltid plaster i veska/ryggsekken. Og hjemme er vi såpass utstyrt at opp til flere har påpekt at de ringer meg om de trenger noe.

Gammel 09-07-15, 00:06   #86
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag skadet jentungen seg på en palme!

Gammel 09-07-15, 00:11   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Troll i ord!

Glemte du å banke i bordet, eller??

Gammel 09-07-15, 00:13   #88
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Troll i ord!

Glemte du å banke i bordet, eller??

For mye cava, tror jeg. På meg altså. Ikke jentungen. : presiserer:

Gammel 09-07-15, 00:15   #89
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Synes forøvrig det er godt gjort å skade seg ved å passere en palme. Et sår på 7*7 cm på ryggen. Ser ut som vi har mishandlet henne. Og hun går med spaghettistropper, så alle ser det.

Jeg gjorde ingenting med det, forøvrig.

Gammel 09-07-15, 01:59   #90
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg reiser med allergimedisin og plaster.

Tsk Tsk - du har alltid hatt et sparsommelig apotek.

Når ungene var mindre var det ikke en ting jeg ikke kunne kurere på tur, alt fra GEM-pulver, flytende kull, imodeum, paraset, ibux, plaster, vaselin kompress, antibiotikapulver, div sårsalver, hydrokortison, kløsalve, talkum, bandasje, antihistaminer, engangs sprøyter, isposer, burngel, saks, hostedempende i tabletter også i flytende form m.m. i tillegg til reiseapoteket til Mini som hadde sterk astma og hva det innebar med maskiner. Og mine migrene medisiner. Jeg har til og med hatt med lusekur på tur etter en traumatisk hyttetur hvor vi måtte ty til vodkaen.

Ble det brukt? Fint lite.

Nå? kun reseptbelagte medisiner. Vi reiser stort sett til siviliserte land med et godt utvalg på dagligvare og apotek av det vi måtte trenge. Men skal jeg ut i jungelen en dag blir det nok en liten koffert med medisinskap ja..
Det skal sies at jeg har et godt utvalg av smertestillende i vesken - det er viden kjent blant venner og familie.

Gammel 09-07-15, 02:40   #91
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiser mye til Spania og England, og der finner jeg alt jeg trenger mye rimeligere enn her hjemme. Plaster i forskjellige størrelser og Ibux er ting jeg liker å ha tilgjengelig. Jeg har forresten alltid en nesespray i håndvesken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 09:52   #92
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

I Sør-Europa er det jo apoteker på hvert eneste gatehjørne. Det finnes ikke en landsby uten et apotek, og apoteker overalt i byer. Hvorfor er det sånn? Jeg hsr aldri tenkt over det før, men jeg grublet veldig over det i går da jeg tenkte på denne tråden.

Gammel 09-07-15, 12:32   #93
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal jeg ut i bushen kan jeg å pakke apotek altså. Jeg bare har aldri sett behovet for det i siviliserte områder der vi stort sett beveger oss. Det gjelder jo hjemme også. Jeg tror de fleste har mer i medisinskapet enn meg for å si det sånn.

Gammel 09-07-15, 12:40   #94
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal jeg ut i bushen kan jeg å pakke apotek altså. Jeg bare har aldri sett behovet for det i siviliserte områder der vi stort sett beveger oss. Det gjelder jo hjemme også. Jeg tror de fleste har mer i medisinskapet enn meg for å si det sånn.

Samme her. Hvis jeg skulle langt fra folk og apotek så hadde jeg tatt med mer. Men vi pleier ikke skade oss på ferie, og jeg har aldri trengt noe vi ikke lett har fått tak i (sjelden vi har trengt noe i det hele tatt). Tryning og klemming kan jeg ikke huske å ha opplevd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 13:17   #95
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er jeg også. Mitt inntrykk er for øvrig at de fleste jeg kjenner som er helsepersonell, har adskillig mindre greier i medisinskapene sine enn andre. Min eldste påstår at det å vokse opp med en sykepleiermamma betyr at man ikke har så mye som en plasterlapp i hus. Og det er nesten riktig.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 19:23   #96
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer nok litt an på hvordan man er vant til å reise, kanskje? Jeg har bodd med ryggsekken på øde steder så mange ganger - også med barn - at jeg liker å være selvforsynt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 19:35   #97
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg hater også å "måtte" noe på ferie, særlig når det innebærer å traske i butikker, forholde seg til åpningstider og hva har du. Vi får knapt kjøpt frimerker til postkortene.

Gammel 10-07-15, 00:38   #98
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Her er jeg også. Mitt inntrykk er for øvrig at de fleste jeg kjenner som er helsepersonell, har adskillig mindre greier i medisinskapene sine enn andre. Min eldste påstår at det å vokse opp med en sykepleiermamma betyr at man ikke har så mye som en plasterlapp i hus. Og det er nesten riktig.

Dette er mitt intrykk også, og jeg kjenner meg godt igjen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-15, 03:42   #99
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tydeligvis bare opptatt av min egen velvære, for jeg pakker sjelden annet enn paracetamol, syrenøytraliserende, reisesyketabletter og Vermox, som er det jeg personlig kan komme til å trenge. Skader tenker jeg lite på.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.