Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Innholdet i mitt reiseapotek

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-15, 14:14   #61
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innholdet i mitt reiseapotek

Men altså, er det vanlig å gjøre noe med vanlige myggestikk i Norge med mindre man reagerer allergisk? Lillesøster klør og klager, jeg sier bare at det er sånn det er med mygg. Har aldri vært borti at man driver og smører inn stadig vekk, jeg er jo oppvokst med en haug myggestikk hele sommeren.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 14:17   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine, og ofte Hiawatas, blir store som tennisballer, knallharde og varme og klør noe helt infernalsk i et par uker. Allergimedisiner hjelper både mot klørn og merkelig nok mot flere bitt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 16:35   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Allergimedisiner har liten effekt hvis man ikke reagerer allergisk, sånn som Tally, men da er det jo viktig. Vi bruker myggspray forebyggende, og evt Eurax mot kløe - vanligvis ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 17:02   #64
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Allergimedisiner har liten effekt hvis man ikke reagerer allergisk, sånn som Tally, men da er det jo viktig. Vi bruker myggspray forebyggende, og evt Eurax mot kløe - vanligvis ikke.

Men sånn her hjemme, på skogstur og forskjellig, er det naturlig å dynke med myggspray da? Blir ikke det litt voldsomt når det er snakk om helt vanlige myggestikk uten voldsomme reaksjoner? Jeg er muligens litt enkel på dette, men jeg er ikke så interessert i å støtte opp om femåringens dramaqueentakter rundt alt som plager henne, og ser for meg voldsom ståhei hvis vi starter med Eurax og myggspray til daglig.

Gammel 07-07-15, 17:04   #65
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde omtrent så omfattende saker når gutta var små/babyer. Men ikke nå om dagen. Det vi pleier å ha med er diverse migrenepiller til meg, mygg-ett-eller-annet, plaster, nesespray, en allergispray til minsten. Og da tror jeg ikke det er med mer. For jeg regner med at solkrem og dens like ikke teller med her? Antibact har jeg alltid med meg forresten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 19:30   #66
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mine, og ofte Hiawatas, blir store som tennisballer, knallharde og varme og klør noe helt infernalsk i et par uker. Allergimedisiner hjelper både mot klørn og merkelig nok mot flere bitt.

Som TENNISBALLER?! Tuller du?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 20:45   #67
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Hodepinetabletter og plaster som ligger i toalettmappa mi. Annet finner jeg altids tak i der jeg er dersom jeg får bruk for. PÅ hytta er det et førstehjelpsskrin.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 20:46   #68
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Å selvsagt antibac. Det har jeg alltid med meg i veska.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 20:52   #69
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg reiser ikke uten et par voltaren eller voltarol. Paracet er med. Ellers plaster hvis vi husker.

Og skjerf og ullsokker på flyturen, så minker sjansen for sykdom.

Gammel 07-07-15, 21:11   #70
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiser med allergimedisin og plaster.

Gammel 07-07-15, 21:23   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg reiser med allergimedisin og plaster.

Jeg og. Gjerne paracet også og termometer.

Gammel 07-07-15, 21:49   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men sånn her hjemme, på skogstur og forskjellig, er det naturlig å dynke med myggspray da? Blir ikke det litt voldsomt når det er snakk om helt vanlige myggestikk uten voldsomme reaksjoner? Jeg er muligens litt enkel på dette, men jeg er ikke så interessert i å støtte opp om femåringens dramaqueentakter rundt alt som plager henne, og ser for meg voldsom ståhei hvis vi starter med Eurax og myggspray til daglig.

Nå er det ikke mye skogstur her, men jeg bruker det jo selv på kveldene på Øen, og barna fikk det med på leir til Oksnøen. Den lå fint nederst i sekken sammen med solkremen.

Det er en egen type for barn med mindre bad stuff i, da.

- No. 4 -
Gammel 07-07-15, 21:50   #73
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Nå er det ikke mye skogstur her, men jeg bruker det jo selv på kveldene på Øen, og barna fikk det med på leir til Oksnøen. Den lå fint nederst i sekken sammen med solkremen.

Det er en egen type for barn med mindre bad stuff i, da.

Ja. Her er det snakk om å få stikk ved tur i Marka og når man går på friluftsavdeling i barnehagen blir det en del turer. Jeg er ikke så interessert i å starte med myggmelk hver morgen kjenner jeg.

Gammel 07-07-15, 21:56   #74
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Nei, det høres litt mye ut, faktisk. Det er jo en avveining på eksponering av kjemikalier også på så små barn, som jo har mye mer hud per kg kroppsvekt enn vi voksne har.

- No. 4 -
Gammel 07-07-15, 22:23   #75
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Nei, det høres litt mye ut, faktisk. Det er jo en avveining på eksponering av kjemikalier også på så små barn, som jo har mye mer hud per kg kroppsvekt enn vi voksne har.

Ja, det er det jeg tenker. Nå tror hun fremdeles at Locobase er en vidunderkrem, så jeg kliner på litt slik om kvelden om det blir for ille.

Gammel 07-07-15, 22:56   #76
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, helt vanlige myggstikk lever jeg fint med. Om jeg skulle ha så flaks at det var alt. Men myggsesong = gresspollensesong og da jobber kroppen allerede overtid med histaminprodusjonen. Det betyr opphovning og væskende bitt (tenk klegg og gang det med 3 + varer lengre), og da må det dop til.

Ungene får ingenting; alt myggmiddel og medisin er til MEG.

Gammel 07-07-15, 23:47   #77
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Som TENNISBALLER?! Tuller du?

Ikke stående ut da. I omkrets.

Gammel 07-07-15, 23:50   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ellers måtte du nesten lagt ut bilde.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 23:52   #79
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, jeg fikk noen skikkelig skrekkfilmbilder i hodet nå.

Gammel 08-07-15, 00:33   #80
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har aldri opplevd å ha bruk for noe av det som nevnes i tråden her bortsett fra plaster og paracet/ibux, pluss at jeg har vokst opp med at vi aldri hadde sånt i hus hjemme heller, og aldri hadde bruk for det heller som jeg kan huske - så (u)vanene mine er nok preget av det.

Samme her. Det mest eksotiske vi hadde hjemme var en gammel flaske pyrisept. Og i tillegg har jeg en unge med Asperger som får hysteriske tendenser av bagateller, så vi jobber med å avdramatisere omtrent hva som helst. Solbrent? Jaja, sånn er det. Myggstikk? LMD, som guttungen sier. Utover det regner jeg med at det som regel finnes folk som kan hjelpe oss, ihvertfall i byer og på hoteller, og vi ville jo uansett ikke tatt et evt førstehjelpsskrin med på stranda eller på kjøretur i fjellene. Hadde det vært krise, ville vi nok funnet en lege et sted.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.