|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
I mål
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekMen altså, er det vanlig å gjøre noe med vanlige myggestikk i Norge med mindre man reagerer allergisk? Lillesøster klør og klager, jeg sier bare at det er sånn det er med mygg. Har aldri vært borti at man driver og smører inn stadig vekk, jeg er jo oppvokst med en haug myggestikk hele sommeren. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Glamorøs
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotek
|
|
|
#63 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekAllergimedisiner har liten effekt hvis man ikke reagerer allergisk, sånn som Tally, men da er det jo viktig. Vi bruker myggspray forebyggende, og evt Eurax mot kløe - vanligvis ikke.
|
|
|
#64 |
|
I mål
|
Men sånn her hjemme, på skogstur og forskjellig, er det naturlig å dynke med myggspray da? Blir ikke det litt voldsomt når det er snakk om helt vanlige myggestikk uten voldsomme reaksjoner? Jeg er muligens litt enkel på dette, men jeg er ikke så interessert i å støtte opp om femåringens dramaqueentakter rundt alt som plager henne, og ser for meg voldsom ståhei hvis vi starter med Eurax og myggspray til daglig. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekVi hadde omtrent så omfattende saker når gutta var små/babyer. Men ikke nå om dagen. Det vi pleier å ha med er diverse migrenepiller til meg, mygg-ett-eller-annet, plaster, nesespray, en allergispray til minsten. Og da tror jeg ikke det er med mer. For jeg regner med at solkrem og dens like ikke teller med her? Antibact har jeg alltid med meg forresten. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Fortynnet
|
Som TENNISBALLER?! Tuller du? |
|
|
|
|
|
#67 |
|
awesom
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekHodepinetabletter og plaster som ligger i toalettmappa mi. Annet finner jeg altids tak i der jeg er dersom jeg får bruk for. PÅ hytta er det et førstehjelpsskrin.
|
|
|
#69 |
|
Off the map.
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg reiser ikke uten et par voltaren eller voltarol. Paracet er med. Ellers plaster hvis vi husker.
|
|
|
#72 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Nå er det ikke mye skogstur her, men jeg bruker det jo selv på kveldene på Øen, og barna fikk det med på leir til Oksnøen. Den lå fint nederst i sekken sammen med solkremen.
|
|
|
#73 |
|
I mål
|
Ja. Her er det snakk om å få stikk ved tur i Marka og når man går på friluftsavdeling i barnehagen blir det en del turer. Jeg er ikke så interessert i å starte med myggmelk hver morgen kjenner jeg. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekNei, det høres litt mye ut, faktisk. Det er jo en avveining på eksponering av kjemikalier også på så små barn, som jo har mye mer hud per kg kroppsvekt enn vi voksne har.
|
|
|
#75 |
|
I mål
|
Ja, det er det jeg tenker. Nå tror hun fremdeles at Locobase er en vidunderkrem, så jeg kliner på litt slik om kvelden om det blir for ille. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekAltså, helt vanlige myggstikk lever jeg fint med. Om jeg skulle ha så flaks at det var alt. Men myggsesong = gresspollensesong og da jobber kroppen allerede overtid med histaminprodusjonen. Det betyr opphovning og væskende bitt (tenk klegg og gang det med 3 + varer lengre), og da må det dop til.
|
|
|
#80 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Det mest eksotiske vi hadde hjemme var en gammel flaske pyrisept. Og i tillegg har jeg en unge med Asperger som får hysteriske tendenser av bagateller, så vi jobber med å avdramatisere omtrent hva som helst. Solbrent? Jaja, sånn er det. Myggstikk? LMD, som guttungen sier. Utover det regner jeg med at det som regel finnes folk som kan hjelpe oss, ihvertfall i byer og på hoteller, og vi ville jo uansett ikke tatt et evt førstehjelpsskrin med på stranda eller på kjøretur i fjellene. Hadde det vært krise, ville vi nok funnet en lege et sted. |
|
|
|
![]() |
|
|