|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekSkjønner. Og å tryne en gang pr ferie synes jeg er ganske mye, jeg da, så jeg hadde kanskje tenkt likt. Jeg glemmer alltid at minsten får soleksem, så vi ender alltid på et apotek. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekLurt! Jeg har aldri med sånt, selvom mine tryner opptil flere ganger per ferie. Går fint etter første fall da, da har jeg jo skaffet plaster. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDet viktigste i mitt reiseapotek er plaster (helst større enn i de standardpakkene), pinsett og nål. Skrubbsår og flis er visst det vi driver mest med.
|
|
|
#44 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg tar bare plaster og smertestillende med. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg har ikke med noe spesielt mot brannskader eller sårsalver. Ellers mye av det samme. Har med noe som demper kløe ved myggstikk. Har to i familien som reagerer veldig.
|
|
|
#46 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg har alltid to paracet og et brett ibux i vesken, men der stopper det. Vi ender alltid opp med å måtte kjøpe plaster.
|
|
|
#47 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg har ofte et brett paracet og/eller ibux i veska, men utover det har jeg ikke noe reiseapotek. Egentlig ikke noe hjemmeapotek heller; vanligvis har vi gjerne litt plaster, men for øyeblikket tror jeg vi er fri for det også. En gang kjøpte jeg saltvannsampuller fordi jeg trengte dem til noe spesifikt (husker ikke lenger hva), men de gikk ut på dato og ble kastet.
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDet var utrolig deilig å lese denne tråden og innse at det finnes ett område der jeg ikke bikker over i det nevrotiske når jeg planlegger ferie. (Fargekodet reiseplan, anyone?)
|
|
|
#49 |
|
villende
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotek
Næh, fornuftige, tenker jeg vi sier. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
This is normal!
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekI løpet av siste ti dager har jeg brukt følgende fra mitt reiseapotek:
![]() Ja, og en førstehjelpsbrosjyre har jeg der også. Den er super å ha! Der er det tips om det meste; stell av små og store sår, hodeskader, dehydrering, epilepsi, brannskader, bittskader, hjerneslag osv.
|
|
|
|
#51 |
|
This is normal!
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotek
Man kommer langt med gaffa.
|
|
|
|
#52 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekHva er best å bruke på vepsestikk? (Jeg smurte på eurax, men glemte å sjekke om det egentlig var riktig.) Og hva bør man ha i tilfelle brannmanet?
|
|
|
#54 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekMinner meg på at jeg må sjekke hva som er i reiseapotekene(et i bilen og et i sekken/bagen) og fylle opp. Håndveska trenger også påfyll av plaster og allergitabletter.
|
|
|
#55 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDet der er da ingenting.
|
|
|
#56 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekSårkompress er viktig førstehjelp, jeg har heldigvis aldri behøvd det, men har båret det rundt halve jordkloden. Og jeg bærer det gjerne resten også.
|
|
|
#58 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekElastisk sportstape er for øvrig undervurdert; for det første har fargen (rosa eller blå) placeboeffekt, ikke henger den i huden slik den hvite skiten gjør og man beholder bevegeligheten i stor grad.
|
|
|
#59 |
|
This is normal!
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg vil forresten slå et slag for jevnlige, gode førstehjelpskurs. Den dagen man havner oppe i en akutt situasjon (på tur, jobb, gata eller hvor det nå er), er det godt å være oppdatert på de små tingene man kan gjøre som kan ha stor betydning for den som er skadet.
|
|
|
|
#60 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekHihi, det så fint ut, og jeg hadde gjerne tatt det!
|
![]() |
|
|