Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Innholdet i mitt reiseapotek

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-15, 22:27   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innholdet i mitt reiseapotek

Det er jo ikke det at det ikke finnes apotek, men når man trenger det, er det jo oftest NÅ. Akkurat nå bor jeg på en øy, og selv om det er nærme Jernbanetorget, tar det jo fort minst en time.

Jeg har også alltid NSAID i tilfelle overtråkk eller forstuvning eller sånne ting.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 22:29   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er jo ikke det at det ikke finnes apotek, men når man trenger det, er det jo oftest NÅ.

Ja, det er det jeg mener også. Da vi var i New York var det jo seff et apotek borti gata, men det er jo litt teit å måtte løpe dit for plaster. Vi ha jo plaster hjemme også, selv om det er et apotek to kvartaler unna.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 22:33   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine vaner er selvsagt også preget av god tilgang til både nasjonal og internasjonal reseptfri medisin, og ikke minst leger.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 22:36   #24
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har iallfall pyrisept og engangsampuller med saltvann i tillegg. De små med saltvann er kjekke for å skylle øyne som har fått i seg litt sandkorn e.l. Jeg ser ikke om det muligens er klorhexidin der, da er jo evt pyrisept overflødig.

Mine unger skader seg ikke så veldig alvorlig, men det blir noen skrubbsår og annet småtteri i løpet av sommeren.

Gammel 06-07-15, 22:39   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ekstremt sjelden på ferie på steder der det er døgnåpne apotek, og et reiseapotek tar lite plass og kan være veldig, veldig greit dersom man skulle trenge noe i det.

Jeg har også med mer enn deg. Jeg har plaster, gnagsårplaster, pyrisept, paracet, postafen, zyrtec (har et barn som er allergisk mot jordveps så de har jeg med bare vi er på tur i skogen), nesespray av et par sorter, øyendråper, branngel, støttebandasje.

Og myggting: myggspray og anti-klø-greier. Flere av oss reagerer såpass kraftig på stikk at det kan drepe enhver ferie.

Men hva er den saksen til, det har jeg alltid lurt på.

Gammel 06-07-15, 22:42   #26
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Klippe opp klær mens de er påkledd.

Gammel 06-07-15, 22:42   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Saksen er til å klippe plaster og bandasjer! Og sikkert klær også, om det er nødvendig. Du har ikke så mye mer enn meg da, Poly. Postafen tåler verken Hiawata eller jeg, og ikke har vi behov for det heller. Bortsett fra det er det bare nesespray og gnagsårplaster du har som vi ikke har. Myggspray kjøper jeg der jeg kommer om det er nødvendig.

Gammel 06-07-15, 22:43   #28
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Tror jeg, iallfall... Ble plutselig usikker.

Gammel 06-07-15, 22:45   #29
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der er jo nesten tomt. Jeg har et ganske heftig arsenal til alle slags sårskader, og har i tillegg til en haug forskjellige bandasjetyper og støttebandasjer minst to typer sårsalve (hvorav alltid Bacimycin), masse sårvask, pinsett og strips (i tilfelle sprikende sår). Hadde jeg vært helsepersonell hadde jeg nok hatt bedøvelse og en sprøyte + sysaker i tillegg. Hilsen "godt kjent på sårlegevakten". Dessuten har jeg zyrtec eller andre antihistaminer, to typer smertestillende og stort sett en pakke Sudafed. Men det viktigste er altså sårhåndteringsarsenalet mitt. Som jeg har hatt god bruk for.

Ja, og selvfølgelig branngele og eurax.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 22:45   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er sånn ca jevngale, tenker jeg vi kan si.

Gammel 06-07-15, 22:51   #31
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk ikke reiseapotek. Vi har noe småtteri liggende fast i bilen, er vi i utlandet er vi avhengig av apotek. Ganske dumt, egentlig.

Gammel 06-07-15, 23:19   #32
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men bor dere supernærme et apotek da? Har dere ikke plaster og slikt hjemme heller?

Hjemme har jeg stort sett plaster, om ikke så henter jeg hos mitt personlige apotek, nemlig pappa. På ferie bor vi stort sett privat, så om det skulle skje noe akutt, så ordner det seg. I år kjøpte jeg plaster mens vi var på ferie fordi jeg trengte det.

Men i år hadde vi faktisk postafen med oss, det hadde jeg glemt.

Gammel 06-07-15, 23:22   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Har som regel med plaster og gnagesårplaster og paracet hvis vi reiser et sted med apotek. På ordentlig fjelltur hadde jeg kanskje hatt med litt mer, bandasje osv.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 23:30   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiser mye, fortrinnsvis til europeiske land, og alt vi har med er paracet og kanskje ibux. Fant ut en ferie at det var lurt å ha med plaster, så det tar jeg med hvis jeg husker og hvis vi har det hjemme (det de nemlig slett ikke alltid).

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 23:34   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå studerte jeg bildet nærmere. Jøss, pleier dere å skade dere ofte, eller er du bare spesielt redd for det? Mener ikke å være nesevis på noen måte, men vi har jo alle våre greier, liksom. (Jeg har med antibiotika i år, livredd, etter å ha hatt mellom 5-10 veldig smertefulle bærebetennelser siden oktober.)

Gammel 06-07-15, 23:38   #36
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Vi skader oss ikke så ofte, for meg er det mer en kost-nytte-vurdering: det koster veldig lite å ta det med, og selv om det sjelden er behov så er det kjempekjipt å ikke ha det omd et skulle bli nødvendig.

Gammel 06-07-15, 23:42   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi skader oss ikke så ofte, for meg er det mer en kost-nytte-vurdering: det koster veldig lite å ta det med, og selv om det sjelden er behov så er det kjempekjipt å ikke ha det omd et skulle bli nødvendig.

Jeg har med ganske mye til meg selv, jeg da. Det er ting jeg er helt nødt til å ha med, og det er vel derfor jeg ikke tar med så mye annet. Mannen kan reise med deo og tannkost, liksom. Jeg må ha med et uttall reseptbelagte medisiner, og jeg har de aller viktigste både i håndbagasje og i koffert. I år også antibiotika, som sagt, og hiprex, og sistnevnte er et nokså stort glass, laget av glass, faktisk. Tungt. Fatter ikke at det er nødvendig, men ok.

Gammel 07-07-15, 00:05   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg kan tenke meg at om man allerede dresser på faktisk nødvendige og viktige medisiner så virker nok behovet for småtteri mot småtteri litt unødvendig, ja.

Gammel 07-07-15, 00:19   #39
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg åpna den i bilen i går, i håp om å finne et plaster. Der var trykkbandasjer og slikt, mao ikke akkurat det jeg trengte for et bittelite sår på en finger.... så jeg besluttet at en pakke plaster bør jeg ha i veska mi.

Der ligger vel da standarden for reiseapoteket. Nå reiser vi ofte ikke annet enn til svigermor, med utflukter som hunderfossen eller dyreparken... Men vi har et reiseapotek påvirket av pollenallergi og eksem og astma, så det inngår nesespray og øyedråper og piller til et par av husets beboere, og kortison i ulike styrker. I tillegg plaster, sårrens, sårsalve, burnaid, saltvannsdråper har vi helst, men i verste fall har mannen alltid linsevann, det er jo laget for linser han skal ha på lynene og må vel kunne skylle et øye om det kniper. vi har febertermometer sånn mest av gammel vane, og paracet og ibux til små og store, aloe vera til solbrente folk og fet krem til de som måtte trenge det, zylokain har vi også, for brennmanet, brennesle, veldig kløende stikk eller andre sånne behov. Egentlig det meste...

Også for en helt vanlig påskeferie hos svigermor, for det er pokker så kjedelig å sitte der skjertorsdag og oppdate at jentungen nok har feber, svigermor har bare et termometer som visstnok ikke skal brukes annet enn under armen (for hun skal vel bruke det der på seg selv senere.... jeg kunne da for pokker gledelig ha kjøpt henne et nytt på lørdagen!!!) og det er jo lett på en ettåring, og paracetrasjonering holdt akkurat til et apotek åpnet påskeaften. (Jada, det finnes vaktapotek, men det var ikke akkurat sånn i nærheten da. Og det gikk jo akkurat)

Siden har vi hatt i rikeslig monn, hvilket naboen hennes med barnebarn på besøk var glade for en lille julaften etter at treet var pyntet, for det vesle barnebarnet hadde feber, hadde vi kanskje paracet for så små?

Gammel 07-07-15, 00:24   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå studerte jeg bildet nærmere. Jøss, pleier dere å skade dere ofte, eller er du bare spesielt redd for det? Mener ikke å være nesevis på noen måte, men vi har jo alle våre greier, liksom. (Jeg har med antibiotika i år, livredd, etter å ha hatt mellom 5-10 veldig smertefulle bærebetennelser siden oktober.)

Nei, men Hiawata tryner vel en gang pr ferie. Eller klemmer noe. Om vi bare trenger et lite plaster eller eller noe litt større varierer. Da har det ofte blitt sånn "skitt, vi hadde trengt noe større/mindre/strips/whatever" også har vi sørget for at det er der neste gang. Branngreiene er der mest fordi de var med i pakka, vi brenner oss ikke spesielt ofte. Men jeg syns det er så skrekkelig ubehagelig at jeg syns det er greit å ha med. Funker mot brennesle og brennmaneter også.

Hvorfor det er to støttebandasjer der vet jeg ikke, tror den ene fulgte med, og de andre havnet oppi der for å ha et sted å oppbevare den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.