|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDet er jo ikke det at det ikke finnes apotek, men når man trenger det, er det jo oftest NÅ. Akkurat nå bor jeg på en øy, og selv om det er nærme Jernbanetorget, tar det jo fort minst en time.
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotek
Ja, det er det jeg mener også. Da vi var i New York var det jo seff et apotek borti gata, men det er jo litt teit å måtte løpe dit for plaster. Vi ha jo plaster hjemme også, selv om det er et apotek to kvartaler unna.
|
|
|
#23 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekMine vaner er selvsagt også preget av god tilgang til både nasjonal og internasjonal reseptfri medisin, og ikke minst leger.
|
|
|
#24 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg har iallfall pyrisept og engangsampuller med saltvann i tillegg. De små med saltvann er kjekke for å skylle øyne som har fått i seg litt sandkorn e.l. Jeg ser ikke om det muligens er klorhexidin der, da er jo evt pyrisept overflødig.
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg ekstremt sjelden på ferie på steder der det er døgnåpne apotek, og et reiseapotek tar lite plass og kan være veldig, veldig greit dersom man skulle trenge noe i det.
|
|
|
#26 |
|
Ute av drift
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekKlippe opp klær mens de er påkledd.
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekSaksen er til å klippe plaster og bandasjer! Og sikkert klær også, om det er nødvendig.
|
|
|
#28 |
|
Ute av drift
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekTror jeg, iallfall... Ble plutselig usikker.
|
|
|
#29 |
|
villende
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDet der er jo nesten tomt. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg har faktisk ikke reiseapotek. Vi har noe småtteri liggende fast i bilen, er vi i utlandet er vi avhengig av apotek. Ganske dumt, egentlig.
|
|
|
#32 |
|
Tittel og tittel....
|
Hjemme har jeg stort sett plaster, om ikke så henter jeg hos mitt personlige apotek, nemlig pappa. På ferie bor vi stort sett privat, så om det skulle skje noe akutt, så ordner det seg. I år kjøpte jeg plaster mens vi var på ferie fordi jeg trengte det.
|
|
|
|
#33 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekHar som regel med plaster og gnagesårplaster og paracet hvis vi reiser et sted med apotek. På ordentlig fjelltur hadde jeg kanskje hatt med litt mer, bandasje osv.
|
|
|
#34 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekNå studerte jeg bildet nærmere. Jøss, pleier dere å skade dere ofte, eller er du bare spesielt redd for det? |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekVi skader oss ikke så ofte, for meg er det mer en kost-nytte-vurdering: det koster veldig lite å ta det med, og selv om det sjelden er behov så er det kjempekjipt å ikke ha det omd et skulle bli nødvendig.
|
|
|
#37 |
|
Kontrollfrik
Jeg har med ganske mye til meg selv, jeg da. Det er ting jeg er helt nødt til å ha med, og det er vel derfor jeg ikke tar med så mye annet. Mannen kan reise med deo og tannkost, liksom. Jeg må ha med et uttall reseptbelagte medisiner, og jeg har de aller viktigste både i håndbagasje og i koffert. I år også antibiotika, som sagt, og hiprex, og sistnevnte er et nokså stort glass, laget av glass, faktisk. Tungt. Fatter ikke at det er nødvendig, men ok. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg kan tenke meg at om man allerede dresser på faktisk nødvendige og viktige medisiner så virker nok behovet for småtteri mot småtteri litt unødvendig, ja.
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg åpna den i bilen i går, i håp om å finne et plaster. Der var trykkbandasjer og slikt, mao ikke akkurat det jeg trengte for et bittelite sår på en finger.... så jeg besluttet at en pakke plaster bør jeg ha i veska mi.
|
|
|
#40 |
|
Glamorøs
|
Nei, men Hiawata tryner vel en gang pr ferie. Eller klemmer noe. Om vi bare trenger et lite plaster eller eller noe litt større varierer. Da har det ofte blitt sånn "skitt, vi hadde trengt noe større/mindre/strips/whatever" også har vi sørget for at det er der neste gang. Branngreiene er der mest fordi de var med i pakka, vi brenner oss ikke spesielt ofte.
|
![]() |
|
|