Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vitaminer og sånt i det skjulte

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 15:59   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Jeg tror absolutt ikke man får i seg nok vitaminer gjennom maten i dag, da må man omtrent spise flere kg ØKOLOGISK frukt og grønnsaker, innmat osv, og det tror jeg de færreste gjør, da hadde vel ikke akkurat Toro og Stabburet gått med overskudd.

MEN jeg synes at det å lure i partneren vitamintilskudd er passe teit. Vil han ikke så skal han ikke, han er voksen og må ta det ansvaret selv. Det eneste du da kan og bør gjøre, er å sørge for at han får dekket så mye som mulig via kostholdet. Kjøp økologisk mat, bruk mye innmat om dere liker det, det er veldig rikt på vitaminer og mineraler. Bak brød selv, bruk naturlige produkter, og få ham med på aktiviteter.

Jeg kan godt finne på å ha feks. spirulinapulver, c-vitaminpulver og omega 3 i en smoothie til min mann, men det ser jeg ikke på som det samme som å lure i ham noe. Han har aldri sagt til meg at han ikke vil ha det, han vil bare at det skal smake godt, og det gjør det jo. Hadde han derimot nektet å drikke det, hadde jeg ikke akkurat helt det ned halshullet på mennesket.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.