Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det blitt "in" å være fattig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-14, 12:18   #35
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Jeg tenker også at det sjeldent er noen stor krise å ha gitt til noen som viser seg å ikke ha fortjent det. Selvsagt skal man avsløre falske tiggere, men med mindre man selv virkelig sliter med økonomien så tenker jeg at det ikke er farlig å ha gitt en hundrelapp til en tigger på gata selv om han faktisk har en trygd som det går fint an å leve på om man er fornuftig og det er ikke noe krise å ha gitt en femtilapp til en som ber om penger til bussen, men bruker dem på røyk.

Å gi til organisasjoner tenker jeg er best, men samtidig er det ikke galt å spandere en pakke røyk til en på gata. Mange spanderer gjerne en øl eller to til en kollega som har mer enn nok penger.
Litt naivitet og raushet tenker jeg er greit.

Jeg synes det er direkte pinlig hvordan folk oier seg over bistandsorganisasjoners administrasjonsutgifter. "Mine penger kommer ikke rett i munnen til mottaker og da slutter jeg å gi."

Det er så lett å lage seg gode unnskyldninger for å ikke ønske å dele. Jeg vet det veldig godt mer meg selv og gremmes.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.