Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det blitt "in" å være fattig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-14, 22:15   #11
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det er hvertfall veldig inn å gi bort til "fattige" på Facebook for tiden. Jeg tror kanskje det er et resultat av alle disse som har stått fram i avisene, men det er overraskende mange som tilbyr klær, leker og julemat i forhold til før.

Og det er jo bra?!

Denne siste delen (ikke deg, miley) av diskusjonen minner meg om drøftingene av altruisme. Hva er det og fins det egentlig?

Annonsering av gratis hytte på Facebook får bare naive meg til å tenke at hei, da får jo flere vite om det!

Og for øvrig tror jeg det er svært skambelagt å ha dårlig råd og alt som reduserer denne skammen er av det gode. Folk flest som lever det som har blitt alminnelige, gode, norske liv har ingen anelse om hvordan mange andre har det. Sånn sett var det nesten greiere på søttitallet der nesten alle spiste billig og litt vond mat og fikk hjemmestrikkede sokker til jul.

Litt karikert da, men dog.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.