|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det blitt "in" å være fattig?Det er hvertfall veldig inn å gi bort til "fattige" på Facebook for tiden. Jeg tror kanskje det er et resultat av alle disse som har stått fram i avisene, men det er overraskende mange som tilbyr klær, leker og julemat i forhold til før.
|
|
|
#62 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det blitt "in" å være fattig?Men vi kan ikke både ønske oss et varmere samfunn, og så mistro de som faktisk går til det skrittet å gjøre noe med det. Det er faktisk veldig typisk jantelovsk.
|
|
|
|
#63 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det blitt "in" å være fattig?Niobe: Nå har jeg sikkert fem ganger i dag fått meldingen
pga deg.
|
|
|
#64 |
|
Pauset
|
Sv: Er det blitt "in" å være fattig?
Jeg mistror de vel ikke, men tenker at jeg ikke ville gjort det på den måten. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det blitt "in" å være fattig?Ok. Men dette er mistroisk i mine øyne:
|
|
|
|
#66 |
|
Drømmer
|
Bra skrevet, kunne ikke vært mer enig. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Og det er jo bra?! |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Ja, klart det er bra. Ingenting er bedre en at man deler av det man har. Poenget var bare at det var nytt etter alle disse artiklene, men innlegget kom midt inne i diskusjonen om man gir for å bli en helt eller fordi man vil gi. Det går ikke så fort på mobil, tydeligvis.
|
|
|
#70 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er det blitt "in" å være fattig?Selvsagt er det ikke in å være fattig. Det er tappert og verdig å være passe fattig og ressurssterk, dvs å planlegge, fixe og ordne slik at man får maksimalt ut av det lille man har, men det er skammelig og flaut å være fattig og ressurssvak, ta feil, ta dumme valg og snuble på veien. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Jeg er også på mobil |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Personlig pessimist
|
Og det er jo i ferd med å bli litt in å dele med andre.
|
|
|
|
#74 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det blitt "in" å være fattig?Drømmedama har så rett, så rett. Det burde bli in å dele av sin overflod. I vår tid gjelder det oftest monetære donasjoner, men det som virkelig er verdifullt å dele i disse dager er tid. Vi befinner oss stadig i den berømmelige tidsklemma, så det å gi av sin sårt tiltrengte tid for å hjelpe andre er noe som virkelig teller. En ting er å gi en gave til et barn som trenger noe, en annen ting er å lære barnet å strikke, bli med barnet på kino eller bake en kake sammen. Enormt betydningsfullt. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Er det blitt "in" å være fattig?Bra, Drømmedama! |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Er det blitt "in" å være fattig?Jeg er drittlei av at folk alltid skal tro man har skjulte motiver med alt mulig. Hvis noen annonserer på Facebook at de låner bort hytta syns jeg man kan tenke "så flott, det var hyggelig gjort", ikke "de vil bare vise hvor vellykkede de er - hytta er jo uansett tom siden de skal på ferie på Mallorca". |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Live and let live
|
Det er en ting som er viktig å tenke på i slike situasjoner: Barna deres er fattig. De står uten nye vintersko.
|
|
|
#79 |
|
|
Hvorfor skriver du her på forumet at du kunne tenke deg å gi bort en eskeny iPad, da? |
|
|
|
|
|
#80 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Herlighet, fy "#¤% så bra skrevet Maverick.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 11-12-14 kl 23:35. |
|
|
|
![]() |
|
|