|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?
Jeg skjønner sammenhengen eller hva hun mener. Vi er alle med på å bidra til fokusering på utseende og kropp. Slankeprat og utseendefokusering er de fleste/mange med på, og det blir en del av det, selv om glamourjentene er ytterpunktet. Jeg er ihvertfall med på det, vil hele tiden ned noen få kilo, kun for å se littegrann slankere og penere ut, jeg tenker mange ganger at det letteste hadde vært en mageoperasjon og uffer meg hele tiden for at jeg ikke gidder å trene. Og hvorfor? Fordi jeg helst vil se ut som da jeg var 20 år. Dette er en del av hele industrien og alle bilder og tv-programmer med vakre og tynne mennesker bidrar til fokuseringen. Det er ikke rart at yngre "bærter" kan tro at lykken ligger i hvor mye oppmerksomhet de får for silikonpuppene og den unge, faste og veltrimmede kroppen.
![]() |
#2 |
Live and let live
|
Sånn å forstå ja. Det skjønner jeg. Men å si at dem som tar avstand fra dette bare egentlig er misunnelige synes jeg blir total skivebom. Det blir som å si at utdannede egentlig er misunnelige på uutdannede.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Ikke sant!
Jupp, fedre må helt klart bli gode rollemodeller, dette er ikke kvinners kamp alene.
![]() |
Emneord |
feminisme |
|
|