|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?
Håper jeg også.
![]() |
#22 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Godt spørsmål. Som Heiko er inne på tror jeg det ligger en porsjon opprør i det. Man må hele tiden gå lengre for å sjokkere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Dette er en utvikling som gjør meg frustrert og deppa, og at jeg trekker et aldri så lite lettelsens sukk for at jeg ikke har døtre. Samtidig innser jeg at det er min jobb som guttemamma å lære mine sønner hva som er ekte kvalitet, og respekt for jenter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Hun ene i filmen var det noe VELDIG kjent med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Godt spørsmål. Jeg synes det er usigelig trist med bevisstløsheten hos unge jenter når det gjelder kropp, objektifisering og absurde skjønnhetsidealer. Selv om opprør nok kan være en forklaring, så tror jeg en del i foreldregenerasjonen ikke har gjort jobben sin godt nok.
Det tror jeg du har rett i.
![]() |
#26 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Urk. Jeg orker ikke se videoen, men hva i all verden gjør barn rundt et slikt lavpanet voksenshow?
![]() |
#27 |
heimføing
|
Enig med deg, siden jeg fikk vite at jeg skulle få en datter har jeg tenkt mye på dette. Og på alle de skumle gutter og menn der ute.
Håper alle guttemammaer tenker som deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Jeg er ikke enig i at dette er opprør av noe slag. Jeg tror det hele henger sammen med manglende selvrepekt og tro på at man kan noe. Dette er det man har å fare med og dermed brukes kroppen for å få sårt tiltrengt bekreftelse på at man duger. Utrolig trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Pauset
|
Svært godt sagt. Et veldig godt poeng du har. Samtidig tenker jeg at dette også er et utslag av all kroppsfokuseringen tenåringer blir utsatt for. Pen kropp gir status. For noen verdier... huff a meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Pauset
Sånn er det, sånn har det alltid vært og sånn kommer det alltid til å være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Jeg syns diskusjonen er i ferd med å grense til urettferdig mot de som er unge og påvirkelige. Er "vi" egentlig så mye bedre? "Vi" i betydningen vi som ikke lengre er tenåringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
Det blir en for lettvint holdning til problemstillingen, mener jeg. Det er vårt ansvar som er unge i dag, og som har barn i dag, å få snudd trenden sånn at det ikke ER kropp og utseende som er det viktigste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
sjelden
For å være på den trygge siden anbefaler jeg alle til å bestille klær fra Åshild Manufaktur (postordrekatalog) i fremtiden.
![]() |
#34 |
Live and let live
|
Jeg skjønner ikke hva det å bry seg om hvordan en ser ut henger sammen med det sykelige som fører til at man ikke føler seg god nok med mindre en er anorektisk eller har operert det ene og det andre, og det å vrenge av seg klærne foran kamera og det at media fremstiller et kvinnefiendtlig kvinnebilde. Jeg ser virkelig ikke sammenhengen.
Minsunnelig?
![]() |
#35 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg skjønner sammenhengen eller hva hun mener. Vi er alle med på å bidra til fokusering på utseende og kropp. Slankeprat og utseendefokusering er de fleste/mange med på, og det blir en del av det, selv om glamourjentene er ytterpunktet. Jeg er ihvertfall med på det, vil hele tiden ned noen få kilo, kun for å se littegrann slankere og penere ut, jeg tenker mange ganger at det letteste hadde vært en mageoperasjon og uffer meg hele tiden for at jeg ikke gidder å trene. Og hvorfor? Fordi jeg helst vil se ut som da jeg var 20 år. Dette er en del av hele industrien og alle bilder og tv-programmer med vakre og tynne mennesker bidrar til fokuseringen. Det er ikke rart at yngre "bærter" kan tro at lykken ligger i hvor mye oppmerksomhet de får for silikonpuppene og den unge, faste og veltrimmede kroppen.
![]() |
#36 |
Live and let live
|
Sånn å forstå ja. Det skjønner jeg. Men å si at dem som tar avstand fra dette bare egentlig er misunnelige synes jeg blir total skivebom. Det blir som å si at utdannede egentlig er misunnelige på uutdannede.
![]() |
#38 |
Glamorøs
|
Ikke sant!
Jupp, fedre må helt klart bli gode rollemodeller, dette er ikke kvinners kamp alene.
![]() |
#39 |
Pauset
Vi er "programert" sånn. Beste gener vinner osv. Synd men sant. Er ikke en holdning, men fakta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Leser
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Jeg tror ikke dette har noe som helst med feminisme å gjøre. Jeg tror det henger sammen med at vi som samfunn er veldig visuelt. Det visuelle gjennomsyrer alt - til og med i barneoppdragelsen snakker vi om å "se" barna våre. Og siden dette med å "se" andre bare er et bilde så kunne vi like gjerne ha snakket om å "høre" barna våre eller vi kunne ha "lest" dem. TV, filmer, kino, youtube, studenter som massakrere andre sender bilder og video av seg selv i posten. Vi legger med bilder på CV-en, casual friday begynner å blir vanlig i Norge. Kosmetikkindustrien ruler, plastikk kirurgien likeså. Man snakker om image, look, selvpresentasjon.
![]() |
Emneord |
feminisme |
|
|