|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#103 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserEr det mer snobbete å si at man ikke liker Toro enn lever? Og fiskepinner? Og landgang?
|
|
|
#104 |
|
kamerat
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg har også vokst opp med Toro i veldig stor grad, men det eneste jeg bruker nå, er tomatsuppa (tross alt en udødelig klassiker) og bergensk fiskesuppe (som jeg pimper kraftig opp). Alt annet har jeg sluttet med fordi jeg opplevde det som ubehagelig salt (måtte drikke litervis med vann etter maten, og syntes granngivelig jeg fikk høyere puls) etter at jeg begynte å lage det meste av maten min fra grunnen og derfor avvente meg fra det skyhøye saltnivået.
|
|
|
#105 |
|
Fortynnet
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg syns ikke det er snobbete å ikke spise Toro-poser. Jeg syns rett og slett det aller meste smaker skikkelig, skikkelig vondt, en egen "Toro-smak" på alt, og jeg hovner opp av alt saltet. Det har ikke noe med snobberi å gjøre i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserEg spise framleis Toro og meksikansk gryte med kjøttdeig frå snabb syns eg faktisk er skikkelig godt.
|
|
|
|
#108 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserDen er jo salt og sånn, men eg syns det er godt. Spesielt å varme den opp dagen etterpå.
|
|
|
|
#109 |
|
kamerat
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg likte meksikansk (og orientalsk!) gryte kjempegodt i oppveksten, men nå synes jeg saltsmaken ødelegger alt. Jeg synes for øvrig det samme om Peppes Pizza.
|
|
|
#110 |
|
Eklektisk
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserVi hadde en Toro Grønnsaksuppe i går (i serien "Vår Beste" |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJa, helt enig. Før var Peppes det optimale dagen-derpå-måltidet. Nå synes jeg bare det er småkvalmt. Vi spiser der innimellom, da, ungene liker det - og nå har de jo fått en del alternativer til den klassiske amerikanske pizzaen.
|
|
|
#113 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser
|
|
|
|
#114 |
|
Fortynnet
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserNår jeg skrev ting jeg ikke spiste lenger, så var ikke alt fordi jeg ikke kunne tenke meg å spise det eller ikke likte det som barn. Men vi har jo så mange flere valgmuligheter og så mye mer spennende og god mat på repertoaret nå, at jeg ser liksom ikke noen grunn til å sitte og spise Torogryteretter og boksemat og frossen grønnsakblanding. Når en først ikke er nødt, liksom. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Borte
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg spiser aldri fiskepinner, som jeg syns var noe av det beste å spise i barndommen.
|
|
|
#116 |
|
Fortynnet
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser
Jeg blir en kilo tyngre og ringen sitter fast om jeg spiser f.eks. ferdigglass med indisk saus, kjøpepizza eller Toromat. Veldig god grunn til å unngå det. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
*_*
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserTo ting jeg aldri lager selv, som var fast hverdagsmiddag hjemme er butikklagd kjøttpudding og ostesnitzel. Ikke sammen, da. Begge deler ble servert med smeltet smør, poteter og amerikansk blanding.
|
|
|
|
#119 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserSmelta smør hadde vi også på alt mulig. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJepp, smeltet smør var fast tilbehør til alt som ikke hadde annen saus i barndommen.
|
![]() |
|
|