|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaver?
Hvor mange av disse kommer fra en og samme person? |
|
|
|
|
|
#62 |
|
www.bomulls.no
|
Det går også an å ta med seg mindre gaver dit man evt. skal feire. I min familie har det vært gaveflom i mange år, men ikke typ kvantitet foran kvalitet, det har vært mange og samtidig fhv dyre og fine gaver. I svigerfamilien får de gjerne bare en hver (sånn med noen unntak der det er helt ekstremt mange, dvs. svigermor er beskjeden, mens en svoger og en svigerinne av meg tar fullstendig av), og selv om akkurat mine foreldre har fortsatt sin trend med mange og fine gaver, så har de etterhvert regulert dette veldig fint selv og f.eks kommet med en pose gaver som er ment for julaften, mens resten av gavene får barna når vi spiser middag 1. juledag etc. Det året vi feirer med svigers, vi feirer med hans og min familie annethvert år. Vi har sagt det noe diskret til de som tar helt av også på svigersiden, at vi synes det er helt vilt mye og at man kanskje kan begrense det litt når flere barn/familier er sammen slik at ikke noen barn får "lite", mens andre får (altfor) mye.
|
|
|
#63 |
|
Epikur
|
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaver?Min eldste fikk de verste årene over 20 presanger fra svigers. Da var hun under 4 år, stuptrøtt og utslitt.
|
|
|
#64 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg skjønner behovet, teo. Jeg syntes tonen i mailen var uvennlig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bedreviter
|
Rekorden var vel 12 gaver til hvert av barna, fra samme giver (eller givere, om man vil, siden de var et par). Og når det andre besteforeldreparet ga syv eller åtte gaver til hver av ungene, så blir det en ganske massiv haug, fra bare to avsendere. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaver?Om ingenting annet hjelper, går det jo kanskje an å la barnet få åpne noen gaver på julaften, og noen utover i romjula. Gaver skal være både koselige å gi, og koselige å få. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaver?Noen ganger burde man kanskje avventer litt og lest om igjen en melding før man sendte den. Kanskje prøvd å ta på seg mottakeren sine briller. Sambo leste og synes det var ok. Tar til meg at det kunne vært formulert og formidlet anderledes. |
|
|
|
![]() |
|
|