|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ok å sette begrensning på antall gaver?Vi sliter med at besteforeldrene til Lille Persille er ekstremt glad i å kjøpe gaver til henne, spesielt svigerforeldrene mine. Hun regelrett drukner i gaver, og huset vårt blir stappfult av alt mulig rart. Vi trodde det skulle bli bedre når svigers fikk barnebarn nummer to, men neida. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaverJeg har gjort det. Sa til min mor at det var nok med en gave til hver unge. Hun tok helt av med sånt tøysedill som bare ble tidkrevende og forsøplende, det er ikke noe ålreit.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaverBe de kjøpe en større ting istednfor ørten små? Men ja, jeg synes det er en helt grei sak selv om et sånt veldig formalisert brev hadde vært rart hos oss.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaverJa, jeg synes det er helt greit å gi beskjed om det.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaver
Muntlige begrensninger er gitt ved de to foregående bursdagene og i fjor til jul, uten at det nådde igjennom. Dog ikke så konkret på antall gaver. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaverHelt greit å si sånt, men jeg tenker umiddelbart at tonen var skikkelig krass og da virker man jo litt utakknemlig.
|
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaverJeg synes det er helt greit at foreldre ønsker å begrense gavehaugen, det kan lett bli overflod om besteforeldre går amok. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaverJa, jeg synes det er greit å si i fra om, men jeg synes også tonen i meldingen var litt røff i kantene.
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaverTar til meg at den kanskje var litt krass, men er veldig oppgitt over at det ikke synker inn. Sambo sendte til sin familie, vet ikke om han la til/trakk fra noe. Min familie fikk samme sms som ovenfor. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaverJeg har gjort nøyaktig det samme, etter tre julaftner på rad der Frøkna gråt av utmattelse ved slutten av gaveåpningen. Jeg var trolig tilsvarende krass i min siste melding også, bare at jeg ga beskjed om at hvis de sendte mer enn én gave hver, ville resten bli beslaglagt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaverJeg er sånn som er veldig rett på sak, og ville kunne sendt en helt tilsvarende melding hvis det trengtes.
|
|
|
|
#15 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaverSkulle ønske jeg turte å gjøre noe sånt. Jeg synes også at våre barn får alt for mye, noen ganger får de tilogmed det samme av de samme giverne, for de har glemt hva de har gitt.
|
|
|
#16 |
|
intro
|
|
|
|
|
#17 |
|
Drømmer
|
Enig med deg, det var min tanke også. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaver?Jepp. Jeg synes det er greit å sette grenser for slik, men mailen er ikke spesielt hyggelig, og jeg hadde blitt satt ut av å få en slik melding fra egne barn eller svigerbarn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaver?Hadde nok sagt det muntlig, men helt greit å si ifra. Søstersen sa i fra til sin svigerfamilie at de bare fikk gi en gave pr barn. Vi har også formidlet dette til min svigermor og heller fått henne til å kjøpe en ordentlig ting i stedet for masse små 'gøyale' ting hun finner. |
|
|
|
![]() |
|
|