Sv: Lærerstreik!
Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.
Jeg får en følelse av at du rett og slett tror at de fleste lærerne jobber mindre enn de skal og iallefall ikke mer. Mulig du ikke tror det,men måten din å skrive på får iallefall meg til å tenke at du tror det. Jeg har ikke tenkt noengang at de fleste lærerne jobber for lite, og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle tro det heller. Nå har jeg jobbet 1 år i skolen, og nå er jeg iallefall sikker på at de aller fleste jobber det skal og vel så det. Og jeg tror ikke de fleste lærerne er i mot timetelling, tvert i mot vil jeg si, men jeg tror ikke arbeidsgiver nødvendigvis er like interessert i en sånn timetelling, for i motsetning til deg så tror jeg nemlig det vil bli dyrt for allerede fattige kommuner om de skal betale for faktisk utført overtid.
Det er riktig at jeg, deres arbeidsgiver og mange andre er usikre på om alle lærerne jobber det dere skal. Jeg har derfor foreslått løsninger for å dokumentere hva dere gjør slik at denne usikkerheten (mistilliten som dere kaller det) skal bli borte. Tillit er noe man fortjener og ikke bare noe man kan be om.
|