Sv: Lærerstreik!
Opprinnelig lagt inn av elg, her.
Men bryr du deg ikke om at en av grunnene til at dere føler mistillit fra mange er at folk er usikre på om dere jobber de timene dere blir betalt for. Dere vil stille mye sterkere i forhandlinger om den usikkerheten var fjernet.
Nei, det bryr jeg meg ikke om. At "folk" skulle føle en generell mistillit for stå for deres egen regning. Makan.
Landet er fullt av dedikerte lærere og de fleste av oss har valgt jobben fordi vi finner den særdeles givende og meningsfull. Om jeg ikke jobber det jeg skal, får ikke bare an lang rekke andre mennesker merke det ganske umiddelbart, men jeg får merke det selv også, i direkte møte med elevene mine. Jeg føler en intens mening og glede når jeg står i klasserommet og er så priviligert å få ha en betydning i unge menneskers faglige og menneskelige utvikling. Det skal være en kald dag i helvete før jeg ikke gir mitt aller beste til disse jentene og guttene.
Dette var forøvrig FB-statusen min på lørdag:
"Hva den noe ulne gruppen "andre folk" (som i: "lærere må jobbe som andre folk") skulle mene om lærernes arbeidstid er lite relevant, særlig når argumentet for at vi skal jobbe som "andre folk" er "fordi det må andre folk gjøre". Makan til vås! Om argumentet hadde vært "fordi det er det beste for elevene!", skulle jeg lyttet. Det beste for mine elever er at jeg jobber f.eks akkurat nå - akkurat nå, på en lørdag formiddag, blir det produsert rammer for en finfin (i all ydmykhet) fagdag i norsk for den nye førsteklassen min. #lærerstreik "