Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Tog til Syden

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 19:18   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes ikke "effektivitet" og "ferie" er to ord som hører sammen.

Jo, i noen sammenhenger synes jeg de gjør det. Jeg vil gjerne ha effektiv utnyttelse av ferien min på noen områder - jeg vil gjerne ha så mye utbytte av feriedagene mine som mulig, og vil dermed f.eks. gjerne betale litt mer for å kunne fly direkte dit jeg skal i forhold til fire flybytter og åtte timers venting. Som student, med vesentlig mindre penger og vesentlig bedre tid, ville jeg kanskje valgt omvendt.

Om man synes det er verdt å bruke mer tid på reisen og ta tog i stedet for fly, kommer jo an på om man synes andre ting enn tidsbruk veier opp for den økte tiden - for eksempel at man synes det er hyggeligere, slik at man regner reisen som en del av ferien. Hvis man synes hele togreisen kan regnes som en del av ferien, er det jo faktisk mer effektivt (tidsmessig) å ta tog enn å fly.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.