Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Tog til Syden

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 15:30   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Syden

Ja, jeg tror aldri noe blir konkurransedyktig kun på å være miljøvennlig, hvis det er dét du vil frem til? Da ville man jo gått eller syklet over alt.

Kriteriene for mitt vedkommende er (i prioritert rekkefølge):
- "Convenience" (hva i all verden heter det på norsk?) - altså hvor enkelt det er i praksis
- Effektivitet
- Komfort
- Miljø
- Pris

Mange av disse griper jo inn i hverandre, det blir sjelden komfortabelt hvis du bruker lenger tid på reisen enn på oppholdet, selv om det er i gode vogner. Kjedsomhet er veeeldig ukomfortabelt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:32   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

- "Convenience" (hva i all verden heter det på norsk?) - altså hvor enkelt det er i praksis

Lettvinthet? Bekvemmelighet? Eller det ligner vel mer på "komfort".

Kjedsomhet er veeeldig ukomfortabelt.

Enig. Og jeg synes det er mye kjedeligere å sitte og vente halvannen time på en flyplass enn å sitte tre timer på et tog. Jeg vet ikke helt hvorfor - jeg har alltid likt å reise med tog og buss, jeg tenker så godt da, eller kan lese eller sove eller prate eller høre på musikk. Men det er ett eller annet ved flyplasser som gjør det forferdelig kjedelig å sitte der. (Dette er naturligvis en veldig subjektiv oppfatning, men så lenge det er min egen reise og mine kriterier det er snakk om, så er den fortsatt relevant.)

Gammel 21-05-07, 15:41   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enig. Og jeg synes det er mye kjedeligere å sitte og vente halvannen time på en flyplass enn å sitte tre timer på et tog. Jeg vet ikke helt hvorfor - jeg har alltid likt å reise med tog og buss, jeg tenker så godt da, eller kan lese eller sove eller prate eller høre på musikk. Men det er ett eller annet ved flyplasser som gjør det forferdelig kjedelig å sitte der. (Dette er naturligvis en veldig subjektiv oppfatning, men så lenge det er min egen reise og mine kriterier det er snakk om, så er den fortsatt relevant.)

Ja, dette må være subjektivt, for i grunnen kan du gjøre akkurat det samme på flyplasser og fly, og jeg tenker som deg om fly kontra tog. Jeg sover bestandig veldig godt på fly på dagtid og dersom solen skinner jeg. Merkelig men sant. Jeg kan sitte i timesvis å glane ut på skyer som ligner bomullsdotter og la tankene fly nesten like fort og langt som flyet selv....
Jeg synes det er stas å sitte på flyplasser også. Dersom man har god tid før en avgang. Ta et glass vin, glane på folk, kikke i butikker. Herlig!

Åh, sukk... FLY....

Gammel 21-05-07, 15:34   #4
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg tror aldri noe blir konkurransedyktig kun på å være miljøvennlig, hvis det er dét du vil frem til? Da ville man jo gått eller syklet over alt.

- Effektivitet
- Komfort
- Miljø
- Pris

Mange av disse griper jo inn i hverandre, det blir sjelden komfortabelt hvis du bruker lenger tid på reisen enn på oppholdet, selv om det er i gode vogner. Kjedsomhet er veeeldig ukomfortabelt.

Jepp, her har du essensen i det jeg mener! Vi har diskutert att og fram her nå, men allikevel er det ingen som har satt miljøhensynet først som grunn til å velge toget fremfor flyet. Derfor tror jeg at Star Tour skal slite med å gjort dette til en suksess. Det skal bli spennende å se hva de får ut av det.

Gammel 21-05-07, 15:56   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Derfor tror jeg at Star Tour skal slite med å gjort dette til en suksess. Det skal bli spennende å se hva de får ut av det.

Har ikke du tidligere argumentert med at reiseoperatører gjør veldig grundige forbrukeranalyser før de startet et nytt konsept? Og det har jo vist seg å funke i Sverige, så vidt jeg kunne se av den ene artikkelen.

Det er jo mange hensyn man tar før man velger reise, og selvfølgelig tror jeg ikke hovedparten velger tog fremfor fly kun på grunn av miljøet, men det betyr jo ikke at de ikke velger tog allikevel og konseptet kan bli en suksess.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:04   #6
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har ikke du tidligere argumentert med at reiseoperatører gjør veldig grundige forbrukeranalyser før de startet et nytt konsept? Og det har jo vist seg å funke i Sverige, så vidt jeg kunne se av den ene artikkelen.

Jo, det har jeg argumentert med ja, og det er helt riktig at de har gjort det i dette tilfellet også. Derfor skal det bli utrolig spennede å se hvordan responsen hos Star Tour i Norge blir på dette. At det er en suksess i Sverige er nemlig ikke det samme som suksess i Norge. Reisemønsteret til nordmenn og svensker er svært forskjellig. Jeg skal jammen sende mail til to norske startour-venner med en gang jeg!

Jeg tror nemlig veldig mange som evt. har deltatt i en slik norsk markedsundersøkelse har svart ganske likt som oss her i denne tråden, og da ser vi at ja, ja, visst alle vil ta toget, spennende, flott, opplevelsesrikt osv. men da vi går i dybden vil de aller aller fleste allikevel velge effektivitet fremfor andre ting.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick

Det er jo mange hensyn man tar før man velger reise, og selvfølgelig tror jeg ikke hovedparten velger tog fremfor fly kun på grunn av miljøet, men det betyr jo ikke at de ikke velger tog allikevel og konseptet kan bli en suksess.

Det har du helt rett i, så det blir spennende å se.

Gammel 21-05-07, 16:08   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg skal jammen sende mail til to norske startour-venner med en gang jeg!

Hvis du greier å finne noe (offentlig) info på hva som har ført til at de lanserer konseptet så hadde det vært spennende å få høre.

Har de sagt noe om de fem togbyttene er "direkte-bytter", eller om man f. eks. får noen timer i de forskjellige byene slik at man rekker et museum og en kafétur?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:23   #8
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis du greier å finne noe (offentlig) info på hva som har ført til at de lanserer konseptet så hadde det vært spennende å få høre.

Har de sagt noe om de fem togbyttene er "direkte-bytter", eller om man f. eks. får noen timer i de forskjellige byene slik at man rekker et museum og en kafétur?

Min ene kontakt i StarTour jobber i markedsavdelingen så hun skal nok kunne svare. Jeg kommer tilbake til det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.