Sv: Tog til Syden
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Jeg synes det er et fantastisk alternativ til fly!
Før vi fikk barn reiste mannen og jeg alltid med tog i Europa, den gode gamle interrailbilletten kan brukes til så mye, og billig er den også! 
Akkurat nå, når minstemann er rundt året, kan jeg ikke tenke meg å reise med tog i så mange timer. Men om et par år derimot håper jeg at vi kan begynne å bruke det igjen.
Jeg tror at det meste har med menneskenes innstilling til selve reisen å gjøre. At man tar selve togturen for å være en del av reisen, ikke bare en transport fra A til B. En opplevelse i seg selv, med mulighet for å hoppe av underveis, se mere, gjøre mer og lære mer. Jeg kan ikke tenke meg en bedre måte å reise på. Når det i tillegg er miljøvennlig er det i hvert fall en vinn-vinn situasjon.
Jeg ser absolutt poenget med togreiser som for reisens skyld, med stopp noen dager underveis osv. Dette dreier seg imidlertid om toget som transportmiddel for transportens skyld. Dvs. som et alternativ til flyet fra A til B. Er det et attraktivt alternativ bare for å komme seg fra Oslo til Gardasjøen ?(som er et av stedene hvor StarTour vil tilby togreise).