Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Jeg håper mora mi hadde fortalt meg hvor kjipt det ser ut med converse til bunad hvis jeg hadde funnet på noe sånt som ungdom. Jeg tviler på at hun ville sagt noe. Hun var så raus med tanke på hvordan jeg valgte å kle meg at det bikket over andre veien. Det var en del situasjoner hvor jeg godt kunne ha fått litt veiledning og tilbakemelding tenker jeg når jeg ser tilbake på den tida.
Jeg tenker at man godt kan si i fra. Å tvinge er ikke bra uansett.
Om ungene mine insisterer på fullstendig smakløse klesvalg har jeg i alle fall bestemt meg for å si i fra, men det er langt derfra til å nekte og tvinge.
Altså, jeg regner med at de aller fleste barn i skolealder har fått med seg at lilla leopardconverse ikke er det som passer aller best sammen med bunad. Derfor ville jeg antatt at et slikt valg var tatt på grunn av opprørstrang, selvstendig motesans eller gøy, ikke inkompetanse og ignorans. Sønnen min får selvsagt veiledning og korreks fra meg angående hva slags antrekk som passer seg eller ikke, men ukorrekte sko til bunad gjort med overlegg er jeg pyttsann til. Særlig når alternativet som liksom skal være der slett ikke er noe som originalt var der, men noe som er funnet opp waaaay i ettertid.
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Jeg er jo opplest og vedtatt Vestkantrebell. 
Også hvite sokker da! Utenom trening?
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Det finnes også dem som mener at det som passer best til (ekte ) bunad er t-skjorte, ulvangsokker og råååsa crocs.

(jeg tror forresten jeg hadde satt en grense ved crocs. Men det hadde jeg i grunn gjort itl ethvert antrekk paret opp med crocs. De duger til å gå på utedo i på hytta, ikke noe annet. )