Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Converse og bunad. Ja? Nei?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Converse til bunaden?
Ja, hvorfor ikke? 31 16,15%
Nei, er du gal? Bunadspolitiet tar deg. 142 73,96%
Whatever 15 7,81%
Jeg klarte ikke endre til tre valg på mobilen. Jeje. 4 2,08%
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-14, 14:51   #221
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er jo opplest og vedtatt Vestkantrebell.

Med bunad over? Vestkanten ass. Tror de slipper unna med hvasomhelst bare fordi de drikker den dyreste champagnen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 14:58   #222
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men en total avsporing, for dette er noe jeg har lurt på: Er det noen som faktisk klarer å kjenne forskjell på slike sokker som er beregnet på høyre og venstre fot hhv? De pares på kryss og tvers når de er vasket, og jeg kan like gjerne ha på meg to L-sokker, uten å merke det overhodet.

Men ser ikke bort fra at jeg har "two left feet".

Gammel 09-05-14, 15:49   #223
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes også dem som mener at det som passer best til (ekte ) bunad er t-skjorte, ulvangsokker og råååsa crocs.

Gammel 09-05-14, 16:11   #224
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg håper mora mi hadde fortalt meg hvor kjipt det ser ut med converse til bunad hvis jeg hadde funnet på noe sånt som ungdom. Jeg tviler på at hun ville sagt noe. Hun var så raus med tanke på hvordan jeg valgte å kle meg at det bikket over andre veien. Det var en del situasjoner hvor jeg godt kunne ha fått litt veiledning og tilbakemelding tenker jeg når jeg ser tilbake på den tida.
Jeg tenker at man godt kan si i fra. Å tvinge er ikke bra uansett.

Om ungene mine insisterer på fullstendig smakløse klesvalg har jeg i alle fall bestemt meg for å si i fra, men det er langt derfra til å nekte og tvinge.

Altså, jeg regner med at de aller fleste barn i skolealder har fått med seg at lilla leopardconverse ikke er det som passer aller best sammen med bunad. Derfor ville jeg antatt at et slikt valg var tatt på grunn av opprørstrang, selvstendig motesans eller gøy, ikke inkompetanse og ignorans. Sønnen min får selvsagt veiledning og korreks fra meg angående hva slags antrekk som passer seg eller ikke, men ukorrekte sko til bunad gjort med overlegg er jeg pyttsann til. Særlig når alternativet som liksom skal være der slett ikke er noe som originalt var der, men noe som er funnet opp waaaay i ettertid.

Jeg er jo opplest og vedtatt Vestkantrebell.

Også hvite sokker da! Utenom trening?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det finnes også dem som mener at det som passer best til (ekte ) bunad er t-skjorte, ulvangsokker og råååsa crocs.

(jeg tror forresten jeg hadde satt en grense ved crocs. Men det hadde jeg i grunn gjort itl ethvert antrekk paret opp med crocs. De duger til å gå på utedo i på hytta, ikke noe annet. )

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 16:13   #225
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Candy:
Uææææh!!

Gammel 09-05-14, 16:26   #226
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

(jeg tror forresten jeg hadde satt en grense ved crocs. Men det hadde jeg i grunn gjort itl ethvert antrekk paret opp med crocs. De duger til å gå på utedo i på hytta, ikke noe annet. )

Da er man inne på de personlige preferansene og de blir vanskelige å diskutere. Mange mener kanskje at svarte crocs er ett godt alternativ til bunaden og ett godt alternativ hvis ungene skal gå langt. Mens andre igjen mener at converse er sko skapt av djevlen og bør ikke settes sammen med bunad. Jeg tillegger ingen den ene eller andre meningen, men når HI spør om converse er OK til bunad, ja/nei, er mitt svar nei og med de grunner jeg har gitt i tråden, uten å tillegge hvordan resten av oppdragelsen foregår.

Gammel 09-05-14, 16:30   #227
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Da er man inne på de personlige preferansene og de blir vanskelige å diskutere. Mange mener kanskje at svarte crocs er ett godt alternativ til bunaden og ett godt alternativ hvis ungene skal gå langt. Mens andre igjen mener at converse er sko skapt av djevlen og bør ikke settes sammen med bunad. Jeg tillegger ingen den ene eller andre meningen, men når HI spør om converse er OK til bunad, ja/nei, er mitt svar nei og med de grunner jeg har gitt i tråden, uten å tillegge hvordan resten av oppdragelsen foregår.

Og jeg svarer ja av grunner jeg har oppgitt i tråden. Er ikke det fair? Og både ditt og mitt svar mener jeg kommer av personlige preferanser og hvordan vi vektlegger dem.

Gammel 09-05-14, 16:31   #228
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Tallulah er min sjelevenn når det kommer til bunad vs. Converse vs. skikk og bruk vs. bestikkbruk vs. bunadspoliti vs. rebelliøs fashionstatement v.s. curlingforeldre vs. økonomi vs. Luksusfellen vs. motepress vs. bunadspress vs. "Sånn gjør man bare ikke" vs. Rosa crocks vs. 17.mai

.

Gammel 09-05-14, 16:42   #229
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg regner med at de aller fleste barn i skolealder har fått med seg at lilla leopardconverse ikke er det som passer aller best sammen med bunad. Derfor ville jeg antatt at et slikt valg var tatt på grunn av opprørstrang, selvstendig motesans eller gøy, ikke inkompetanse og ignorans. Sønnen min får selvsagt veiledning og korreks fra meg angående hva slags antrekk som passer seg eller ikke, men ukorrekte sko til bunad gjort med overlegg er jeg pyttsann til. Særlig når alternativet som liksom skal være der slett ikke er noe som originalt var der, men noe som er funnet opp waaaay i ettertid.

Også hvite sokker da! Utenom trening?

De fleste skjønner kanskje det, men nyansene er ikke alltid greie å få med seg særlig om man aldri gjennom livet har blitt veiledet på slike områder. Du kan saktens synes det er rart, men det er ikke alle som tar sånne ting helt på gefühlen. Er man vant til at crocs funker til det meste hjemme er det ingen selvfølge at man tenker at converse ikke passer til sparkjøpdrakter heller. Jeg blir stadig vekk overrasket over at voksne mennesker går med converse i kombinasjon med pene kjoler og sånt og det er fordi jeg virkelig ikke har peiling.

Crocs bruker jeg gjerne, men ikke til bunad og fest. Såpass har jeg fått med meg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 16:44   #230
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må jeg plutselig forsikre meg om at Tally skjønte at jeg var på vei ut på løpetur.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 16:50   #231
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

De fleste skjønner kanskje det, men nyansene er ikke alltid greie å få med seg særlig om man aldri gjennom livet har blitt veiledet på slike områder. Du kan saktens synes det er rart, men det er ikke alle som tar sånne ting helt på gefühlen. Er man vant til at crocs funker til det meste hjemme er det ingen selvfølge at man tenker at converse ikke passer til sparkjøpdrakter heller. Jeg blir stadig vekk overrasket over at voksne mennesker går med converse i kombinasjon med pene kjoler og sånt og det er fordi jeg virkelig ikke har peiling.

Crocs bruker jeg gjerne, men ikke til bunad og fest. Såpass har jeg fått med meg.

Nå syns jeg du drar det ut av alle proposjoner. Dette blir for absurd for meg å diskutere, rett og slett. Og illustrerer kanskje rett og slett at det ikke burde være så farlig om man gikk med converse til bunad. Det som forbauser meg litt er at mange syns det er greit nok med joggesko til bunad, gjerne fordi ungene skal gå langt. Når man da ikke syns det er greit med converse er det jo nettopp fordi man forstår at den som ønsker å bruke det vil ha det nettopp som et lite opprør. Så da blir manglende motesans litt rart å trekke inn, syns jeg.

Nå må jeg plutselig forsikre meg om at Tally skjønte at jeg var på vei ut på løpetur.

I rosa strømpis! Jeg som trodde du lot et bittelite harrygen i form av hvite sokker titte frem under drakta.

Neida.

Gammel 09-05-14, 16:51   #232
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Døh, det er kompresjonssleeves! som brukes sammen med knekorte tights.

Som man ser, driter jeg i tradisjon, men er livredd for harrystempel.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 16:58   #233
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Eldste insisterer på converse til bunaden. Da vil selvsagt minste også ha. Greit eller ikke greit? Jeg setter jo pris på å slippe å kjøpe bunadssko, men det er jo ikke lekkert, da. Eldste kan ha hvite eller svarte, minste har bare lilla med leopardmønster.

Gidder jeg krangle? Poll kommer kanskje.

Jeg kommer sent inn i diskusjonen her, men ikke sagt noe på det. Helt greit, det er jo ikke noe problem?

Jeg synes ikke jeg har så mye med hvordan barna kler seg, så lenge det ikke er noe helsefarlig. Hva andre mennesker vil mene og tenke, det glemmer jeg alltid å ta med i vurderingen.

Gammel 09-05-14, 16:59   #234
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Døh, det er kompresjonssleeves! som brukes sammen med knekorte tights.

Som man ser, driter jeg i tradisjon, men er livredd for harrystempel.

Jeg må innrømme at jeg tradisjonalist når det kommer til merkede sokker. jeg har til og med problemer med å la sønnen min bruke ukesokkene sine på feil dag. :tvangstanker:

Gammel 09-05-14, 17:09   #235
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg tradisjonalist når det kommer til merkede sokker. jeg har til og med problemer med å la sønnen min bruke ukesokkene sine på feil dag. :tvangstanker:

Regelrytter. Sokkepoliti!

Jeg er en rebell som til og med bruker sokker av ulik farge. Sokkematching er jeg særdeles lite opptatt av.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 17:35   #236
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del er det ikke så absurd Tallullah. Det er kanskje det for deg, men jeg kunne ha funnet på å kle meg i Converse og festdrakt som fjortis uten tanke på opprør og galskap. Jeg skulle dog ønske at jeg hadde fått litt mer veiledning i sånt. Det er først da man kan gjøre opprør i klesveien.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 17:36   #237
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Man kan fint veilede litt uten å nekte.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 18:34   #238
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Sokkepoliti!

Det Ridende Sokkepoliti, faktisk. Man ser dem oftest på toppen av en slik.

Må ellers ikke forveksles med denne avarten:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 18:37   #239
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Gammel 09-05-14, 21:24   #240
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må sikre meg med å selv legge frem sokker med ukedag på til minsten, for mannen min er helt klin kokos og kan komme på å finne frem søndagssokker på em onsdag!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.