|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Converse til bunaden? | |||
| Ja, hvorfor ikke? |
|
31 | 16,15% |
| Nei, er du gal? Bunadspolitiet tar deg. |
|
142 | 73,96% |
| Whatever |
|
15 | 7,81% |
| Jeg klarte ikke endre til tre valg på mobilen. Jeje. |
|
4 | 2,08% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?
Med bunad over? |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Men en total avsporing, for dette er noe jeg har lurt på: Er det noen som faktisk klarer å kjenne forskjell på slike sokker som er beregnet på høyre og venstre fot hhv? De pares på kryss og tvers når de er vasket, og jeg kan like gjerne ha på meg to L-sokker, uten å merke det overhodet.
|
|
|
#223 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Det finnes også dem som mener at det som passer best til (ekte
|
|
|
#224 |
|
Glamorøs
|
Altså, jeg regner med at de aller fleste barn i skolealder har fått med seg at lilla leopardconverse ikke er det som passer aller best sammen med bunad. Derfor ville jeg antatt at et slikt valg var tatt på grunn av opprørstrang, selvstendig motesans eller gøy, ikke inkompetanse og ignorans. Sønnen min får selvsagt veiledning og korreks fra meg angående hva slags antrekk som passer seg eller ikke, men ukorrekte sko til bunad gjort med overlegg er jeg pyttsann til. Særlig når alternativet som liksom skal være der slett ikke er noe som originalt var der, men noe som er funnet opp waaaay i ettertid.
|
|
|
#226 |
|
~~~~~~~
|
Da er man inne på de personlige preferansene og de blir vanskelige å diskutere. Mange mener kanskje at svarte crocs er ett godt alternativ til bunaden og ett godt alternativ hvis ungene skal gå langt. Mens andre igjen mener at converse er sko skapt av djevlen og bør ikke settes sammen med bunad. Jeg tillegger ingen den ene eller andre meningen, men når HI spør om converse er OK til bunad, ja/nei, er mitt svar nei og med de grunner jeg har gitt i tråden, uten å tillegge hvordan resten av oppdragelsen foregår.
|
|
|
#227 |
|
Glamorøs
|
Og jeg svarer ja av grunner jeg har oppgitt i tråden. Er ikke det fair? Og både ditt og mitt svar mener jeg kommer av personlige preferanser og hvordan vi vektlegger dem.
|
|
|
#228 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Tallulah er min sjelevenn når det kommer til bunad vs. Converse vs. skikk og bruk vs. bestikkbruk vs. bunadspoliti vs. rebelliøs fashionstatement v.s. curlingforeldre vs. økonomi vs. Luksusfellen vs. motepress vs. bunadspress vs. "Sånn gjør man bare ikke" vs. Rosa crocks vs. 17.mai
|
|
|
#229 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
De fleste skjønner kanskje det, men nyansene er ikke alltid greie å få med seg særlig om man aldri gjennom livet har blitt veiledet på slike områder. Du kan saktens synes det er rart, men det er ikke alle som tar sånne ting helt på gefühlen. Er man vant til at crocs funker til det meste hjemme er det ingen selvfølge at man tenker at converse ikke passer til sparkjøpdrakter heller. Jeg blir stadig vekk overrasket over at voksne mennesker går med converse i kombinasjon med pene kjoler og sånt og det er fordi jeg virkelig ikke har peiling. |
|
|
|
|
|
#230 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Nå må jeg plutselig forsikre meg om at Tally skjønte at jeg var på vei ut på løpetur.
|
|
|
#231 |
|
Glamorøs
|
Nå syns jeg du drar det ut av alle proposjoner. Dette blir for absurd for meg å diskutere, rett og slett. Og illustrerer kanskje rett og slett at det ikke burde være så farlig om man gikk med converse til bunad. Det som forbauser meg litt er at mange syns det er greit nok med joggesko til bunad, gjerne fordi ungene skal gå langt. Når man da ikke syns det er greit med converse er det jo nettopp fordi man forstår at den som ønsker å bruke det vil ha det nettopp som et lite opprør. Så da blir manglende motesans litt rart å trekke inn, syns jeg.
I rosa strømpis!
|
|
|
#232 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Døh, det er kompresjonssleeves!
|
|
|
#233 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg kommer sent inn i diskusjonen her, men ikke sagt noe på det. Helt greit, det er jo ikke noe problem?
|
|
|
#234 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#235 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Regelrytter.
|
|
|
#236 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?For min del er det ikke så absurd Tallullah. Det er kanskje det for deg, men jeg kunne ha funnet på å kle meg i Converse og festdrakt som fjortis uten tanke på opprør og galskap. Jeg skulle dog ønske at jeg hadde fått litt mer veiledning i sånt. Det er først da man kan gjøre opprør i klesveien. |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Man kan fint veilede litt uten å nekte. |
|
|
|
|
|
#240 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg må sikre meg med å selv legge frem sokker med ukedag på til minsten, for mannen min er helt klin kokos og kan komme på å finne frem søndagssokker på em onsdag!
|
![]() |
|
|