|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva har dere i påskeegget?I påskeegget er det godteri. Hvilket godteri det er avhenger av hva mannen kjøper når han er på butikken for å handle inn til påske.
|
|
|
#103 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere i påskeegget?
Slik tror jeg det er med de fleste også.
|
|
|
#104 |
|
Ferdiglada
Mens eg har vore i eksternt møte har heldigvis Poly svart for meg.
|
|
|
|
#105 |
|
Ferdiglada
Sv: Hva har dere i påskeegget?Eksterne møter passe dårlig sammen med gode diskusjonar på FP altså.
|
|
|
|
#106 |
|
Textrovert
|
Nuvel, jeg må nesten slutte å se ut vinduet. Jeg roper stadig til mannen min "Look, our perfect neighbours are doing something PERFECT again". Det har nesten blitt en stående vits, men disse naboene er så "perfekte" at jeg nesten MÅ velge å fnise litt av dem. Hvis ikke så begynner jeg å gråte.
|
|
|
#107 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva har dere i påskeegget?Nå er det kanskje noe her jeg ikke har fått lest så nøye, men er det noen i denne tråden som har sagt at de tar fri fra jobben for å rase byen rundt etter sjeldne påskegodter (eller evt blir sykmeldte av det totale presset)? |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva har dere i påskeegget?Nei, denne diskusjonen hører nok hjemme i den andre tråden, men det ble lett å dra en parallell når de havnet over hverandre i Uleste Meldinger.
|
|
|
#109 |
|
Borte
|
Nei, det er enten lag-så-spesielt-påskeegg-at-du-sliter-på-deg-hjerteinnfarkt-og-dør eller fyll-påskeegget-med-grus-småstein-og-gjødsel-fra-Rema-det-får-værra-bra-nok-for-ungejævlene.
|
|
|
#110 |
|
Semiaktiv
Nemlig.
|
|
|
#111 |
|
Ferdiglada
Sv: Hva har dere i påskeegget?Parallellen er ikkje så søk om en lese den sammen med den andre tråden. Og en snakke ikkje om EI belastning her, men summen av alle måtte/burde/skulle.
|
|
|
|
#112 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva har dere i påskeegget?Jeg syns ingen ting jeg har sett i denne tråden gir noe som helst grunnlag for å trekke inn tråden om at kvinner er mer sykmeldte. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Fortynnet
|
Jeg lurer på om jeg skal prøve å spise noe knust keramikk i fine farger og litt økologisk sjokolade og marsipan, og se om jeg klarer å verpe påskeegget selv. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Ferdiglada
Sv: Hva har dere i påskeegget?No flirte eg høgt på kontoret mitt Fili!
|
|
|
|
#115 |
|
Borte
|
Sv: Hva har dere i påskeegget?Problemet er at man blander en generell tråd og en tråd med personlige svar, og da blir det ikke riktig. Jeg kan godt finne på å lage litt ekstragavante påskeegg fordi jeg elsker å dille med ting, gjøre det fint og legge litt innsats i å få ting til å se pent ut. Fordi det gir meg glede rett og slett. På lørdag feks så laget jeg selskapsmat til 15 stk. selv om jeg egentlig var litt på felgen og ganske sliten. Og det var sikkert både fordi jeg liker å lage selskap og fordi jeg liker at andre liker å komme i selskap til meg. De ville ikke løftet et øyebryn for pølse i lompe liksom, men jeg valgte å gjøre det litt fint da. Den andre tråden tar opp den typen valg jeg tok som et problem for samfunnet. Som legger press på kvinner og som fører til økt sykemeldingsstatistikk. Jeg mener det blir for snevert og jeg vet jo selv at en annen gang serverer jeg pølser og at jeg aldri har vært i nærheten av utbrent. Jeg føler likevel, i et bittelite blaff, at jeg bør slutte å gjøre ting jeg syns er hyggelig. Det blir helt feil fokus og jeg syns egentlig ikke disse to trådene burde infiltrert hverandre.
|
|
|
#116 |
|
Semiaktiv
... bare det at jeg har problemer med å se hvor belastninga ligger, da et påskeegg i bunn og grunn bare er vanlig lørdagsgodt i litt annen innpakning. Er det mer belastende å skulle kjøpe inn ekstra godteri og putte det i et pappegg, enn det er å kjøpe inn ekstra med øl, vin, mat eller egg til påskeuka? Jeg mener man handler jo gjerne litt ekstra til påske uansett, og det at man i tillegg slenger noe godteri oppi handlevogna gjør vel ikke noe fra eller til, selv om godteriet har gult papir eller er formet som en hare ... ?
|
|
|
#117 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva har dere i påskeegget?I den tråden om sykemelding var det linket til en artikkel i Aftenposten som, i hvert fall i papirutgaven, uthevet dette avsnittet:
Det var der min assosiasjon kom. Det var ikke meningen å ødelegge en hyggelig tråd.
|
|
|
#118 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva har dere i påskeegget?Jeg kjenner heller ikke igjen påskeeggstresset som plutselig blandes inn her. Jeg svarte i tråden da den var ny, fordi jeg hadde en smårolling som gjerne kunne få noe annet enn godteri, og da kan det være greit å slå fast at smoothie-poser, rosiner og kjeks er gangbart fyll. Det er ikke noe stress å få tak i det, akkurat.
|
|
|
|
#119 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva har dere i påskeegget?Hvis en har julekalenderne i bakhodet året rundt bør en vel egentlig rydde litt i eget hode og sortere litt hva en skal fokusere på. Alt det der med foreldresamtaler og bursdager og karneval osv er jo helt vanlige hverdagsgreier, hvor mye en vil gjøre ut av hver enkelt ting må en jo se ut fra eget energinivå. Bunader går det an å styre unna for eksempel, hvis en ikke har interesse av det/syns det er mye jobb. :gikkfintmedmeg: |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Ferdiglada
|