Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skolestart for 5-åringer?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 10:27   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolestart for 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Det siste du skriver om opplegg for skolestarterne er jeg helt enig i og det har vi nå fått løftet opp hos oss. Det skal gjøres en del grep der. Så det er jo ikke sånn at ting ikke kan forbedres i barnehagen.

Når det gjelder fordypning i hva hvert barn er interessert i så er jo det et ressursspørsmål og ikke noe som verken lar seg gjøre i bhg eller skole? Eller? Jeg forventer i hvert fall ikke det i skolen, gitt dagens ressurser.

Ja, og jeg tror spørsmål som tidlig skolestart kanskje rører litt i barnehagene og får dem til å ta grep, rett og slett. Så det er jo positivt.

Ang. det siste du skriver, så hm, jo, men det er kanskje mulig å få til uten ekstra ressurser? Jeg ser at Montessoribarnehagene har et solid opplegg på å sette i gang barna og oppmuntre til selvstendig jobbing. Vi snakker små barn som ikke har noen problemer med å holde loppene i blodet i sjakk mens de lærer. Så det er opplegget, og ikke nødvendigvis ressursene det står og faller på.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.