Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-14, 14:28   #81
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg har slitt litt de gangene jeg har løpt langtur tidlig på morgenen, og har endt opp med en løsning der jeg drikker en drikkeyoughurt eller lignende før jeg drar av gårde, kanskje en halv banan, og så stopper jeg på en bensinstasjon etter en times tid eller to og fyller på, gjerne med en drikkeyoughurt til, eller bolle og sjokolademelk. Ser skikkelig smart ut - svett og stivbeint, gomlende på hvetebolle.

Gammel 22-01-14, 15:03   #82
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Jeg finner det noe fascinerende hvor tilsynelatende lite mange spiser til frokost; type EN skive eller TO tynne knekkebrød. Men det sier kanskje mest om meg som faktisk er overvektig da - men selv i perioder hvor jeg går ned i vekt blir en enkelt skive eller to tynne knekkebrød for lite for at jeg ikke skal bli skrubbsulten igjen ganske straks.

Jeg spiser jo ikke lite i løpet av dagen, jeg er bare ikke sulten så tidlig, og jeg har sjelden tid til å sette meg ned og spise frokost på hverdager. Kan jeg velge, så spiser jeg igjen i 11-tida og så i 14-tida, og kjedespiser kjeks, nøtter og sjokolade innimellom, om jeg sitter i ro på plassen min. I praksis har jeg ofte undervisning fram til 11.30 og må enten kaste i meg et rundstykke før ny undervisningstime, eller jeg må ordne en del ting før jeg har tid til å sette meg ned ed pulten rundt 12, men da spiser jeg gjerne noe påsmurt fra kantina, pluss yoghurt, pluss sjokolade... Og så en frukt eller nøtter før jeg går hjem. Vanlig middagsporsjon og kveldsmat.

Gammel 22-01-14, 15:07   #83
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser 3 tynne knekkebrød til frokost. Men jeg har bevisst ganske mektig pålegg på.
Jeg orker ikke starte arbeidsdagen med å være sulten.

Gammel 22-01-14, 15:12   #84
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Jeg finner det noe fascinerende hvor tilsynelatende lite mange spiser til frokost; type EN skive eller TO tynne knekkebrød. Men det sier kanskje mest om meg som faktisk er overvektig da - men selv i perioder hvor jeg går ned i vekt blir en enkelt skive eller to tynne knekkebrød for lite for at jeg ikke skal bli skrubbsulten igjen ganske straks.

Jeg spiser veldig variert til frokost. Det går i alt ifra grove brødskiver med noe pålegg(som jeg også varierer, jeg er ikke vanedyr der. Bruker alt i fra ost, kjøttpålegg, egg, røykelaks, posteier osv men ikke søtt, det bruker jeg ikke på skiver annet enn ved unntak som når jeg har føling) til rista brød, omelett, speilegg osv. I helgene spiser vi frokost sammen minst en av dagene og da har vi gjerne rundstykker den ene dagen og egg i noe form den andre dagen. Da drikker jeg juice til også men prøver å unngå det til hverdags.

Jeg tror det er mye snakk om vane også. Når du spiser så store frokoster til vanlig, så vil jeg jo gjerne tro det tar litt tid før du kan spise lettere frokost uten å bli fort sulten igjen. Men magen venner seg faktisk til mindre mengder. Du spiser ganske "tungt" om morgenen, vil jeg si...

Gammel 22-01-14, 15:19   #85
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes ikke frokostene mine er "tunge", det er heller dere andre som spiser alt for lett

Ett eksempel fra idag:
1 grovskive med smør, go og mager servelat og masse agurk
1 grovskive med smør, hvitost og masse paprika.

Om jeg spiser speilegg så spiser jeg 1-2speilegg og en skive

Spiser jeg omelett så lager jeg av to egg og har av og til brød til, av og til ikke.

Men joda, det er nok mer solidt enn en enkel skive eller to små knekkebrød, jeg er enig i den.

Gammel 22-01-14, 15:39   #86
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke egentlig noen frokostperson jeg heller, men jeg må jo liksom være et forbilde for barna. Min foretrukne frokost er kaffe og mye av det. Vanligvis spiser jeg likevel
-En activia
eller
-Et glutenfritt knekkebrød med salami
eventuelt
-Havregrøt

Gammel 22-01-14, 16:18   #87
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig i at to tynne knekkebrød er lite mat om det er med type magerost. Men jeg lemper altså totalt en halv boks makrell i tomat oppå, og da er det ikke så lite lenger .

Jeg er enig i at mange spiser kjempelite om morgenen, men alt kommer jo an på tidspunkt og aktivitetsnivå. Jeg er i full fart fra 6, spiser før 7 og løper rundt til klokka 1130 stort sett. Om jeg spiser for lite frokost, er jeg iferd med å sulte ihjel halv ni.
Om jeg isteden stod opp 7 og tok det rolig i et par timer, kunne jeg spist mye mindre - jeg er sikker på at jeg hadde trengt mye mindre frokost om ikke morgenene bestod av såpass mye barnefiksing, klesfiksing, levering etc.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 16:26   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje tråden er litt preget av at det er januar også.

Gammel 22-01-14, 16:30   #89
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokoladecookies og bolle til frokost gjør meg litt uvel, Polyanna.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 16:31   #90
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bolle til frokost får jeg ekstreme magesmerter av utpå dagen. Jeg skjønner nesten ikke at ikke alle gjør det fordi jeg får så gruelig vondt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 16:32   #91
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt klart. Det burde lages en 'Hva spiser du til frokost - juli edition' også.

Gammel 22-01-14, 16:40   #92
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Om jeg isteden stod opp 7 og tok det rolig i et par timer, kunne jeg spist mye mindre - jeg er sikker på at jeg hadde trengt mye mindre frokost om ikke morgenene bestod av såpass mye barnefiksing, klesfiksing, levering etc.

Mens jeg spiser mye mer når jeg kan ta det rolig, fordi full mage og farting rundt omkring gjør meg kvalm, sjøl når jeg ikke er gravid. Folk er forskjellige. Til gjengjeld skjønner jeg meg ikke på folk som ikke spiser kveldsmat, ikke spiser etter 18 eller 20 og sånt, da hadde jeg ikke fått sove om nettene.

Bolle om morgenen kan jeg klare en gang nå og da, men ikke over tid. Tredje dag på hotell i Frankrike, og jeg trodde jeg skulle dø av loff og croissanter. Jeg tror ikke jeg har spist syltetøy eller fine rundstykker til frokost en eneste gang siden, og det er snart fem år siden. :kvalm:

Gammel 22-01-14, 16:42   #93
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Sjokoladecookies og bolle til frokost gjør meg litt uvel, Polyanna.

ELLER, ikke OG, tross alt. (Jeg spiser lite uansett hva det er, på morgenen, men er det søtt så går det i hvert fall ned)

Gammel 22-01-14, 16:48   #94
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at jeg blir helt URK av tanken på å "måtte" spise de frokostene dere beskriver. Jeg kan gjerne spise alt dette som formiddagsmat, etter-treningsmat eller til kvelds, men tanken på å få noe så "tørt" som skiver med gulost eller havrgregryn med melk gjennom halsen så tidlig på morgenen gjør meg helt uvel. Jeg tror jeg egentlig er fransk.

Jeg ER fransk, så jeg er altså unnskyldt.

Gammel 22-01-14, 17:15   #95
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser akkurat samme hverdagsfrokost i januar som ellers i året, forresten. Og hvis jeg er på ferie/hotell og ikke har stått opp tidlig, så kan jeg godt ha noe søtt også - men da må det være etter "ordentlig mat".

Spiste forresten veldig lette frokoster også i de årene jeg hadde småbarn, trening før jobb, barnehagelevering osv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 17:31   #96
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Helt klart. Det burde lages en 'Hva spiser du til frokost - juli edition' også.

I bikinisesongen? Ikke veldig ulikt januarsvarene, vil jeg tro.

Min idealfrokost vil alltid være croissant og en cappucino. Jeg hadde ikke blitt det minste uvel. Jeg er vel bare født i feil land.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 17:50   #97
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Mine alternativer til hverdagsfrokost:

-tre fiberrik med smør og gulost.
-to knekkebrød med smør, ost eller kalkunfalukorv.
-en brødskiver med kaviarmix.
-nutrilettbar.
-yoghurt.

I tillegg drikker jeg et glass vann og en kopp kaffe.

Jeg spiser ofte og lite, så etter ca 2timer spiser jeg en neve nøtter, banan o.l. som mellommåltid.

I helgene spiser jeg speilegg, bacon, grove pannekaker, grønnsaker og ett rundstykke eller brødskive.
Da blir det ofte eplejuice til drikke, samt kaffe.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 19:04   #98
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er nesten så jeg ikke TROR dere når dere sier at dere ikke har lyst på cookies til frokost, kjenner jeg. ALLE vil vel foretrekke cookie foran grovbrød klokken halv syv?? Men siden det er dere så skal jeg tro dere på deres ord.

Gammel 22-01-14, 19:19   #99
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på hvor tidlig det er. Om jeg må spise frokost før kl. 5.30 (og jeg tilhører de gale som må ha noe mat i meg før jeg går ut av døren), så spiser jeg youghurt eller skive med syltetøy. Da er jeg så trett at det må være søtt for at jeg skal klare å spise det. Men til min vanlige frokosttid (ca kl. 7) foretrekker jeg faktisk noe salt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 19:26   #100
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stort sett to Wasa fiber balance med enten brunost, makrell i tomat eller kokt egg, en gulrot og to tranpiller. Drikker enten vann eller appelsinjuice til.

Jeg er ikke en frokostperson, men spiser fordi jeg føler jeg må.

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.