Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-14, 22:35   #61
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

2 rugsprø med baconost. Sikkert spist det samme i to år, ihvertfall. Før det så var det knekkebrød med syltetøy. Kan ikke huske stort annet, på mange år. Synes ikke det er så godt med mat om morgenen, men er jo sulten.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 22:57   #62
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Oftest to rugsprø med peanøttsmør og jordbærsyltetøy.
Varierer med Cottage cheese med bær, havregrøt eller smoothie.

Gammel 21-01-14, 23:03   #63
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg spiser ganske mye forskjellig om morgenen. I dag var det Havra havregrøt med masse cottage cheese og jordbærsyltetøy. Da var jeg mett fra kl 8 til 11.30. Havra-grøten består, foruten havregryn, av frø og kardemomme, og er altså mettende.

Finnes denne i stor pakke? Jeg fant småpakker i går, og den var jo kjempegod! Hadde vært greit med en stor pakke.

Gammel 21-01-14, 23:07   #64
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Alle hverdager: Sitronskyr til frokost, 2 knekkebrød med makrell til lunsj og sitronskyr på vei hjem fra jobb. :vanedyr:
Helger: Stort sett ett nystekt rundstykke med krydderost og skinke

Gammel 21-01-14, 23:15   #65
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ei lita skål med "fullkorn" Cheerios og skummetmelk.
Og et halvt glass med appelsinjuice. (har stadig planer om et helt et, men knøttet sniker seg til å stjele halvparten )

I helgene to halve rundstykker med hvitost og agurk. Og et helt glass med appelsinjuice.

Gammel 21-01-14, 23:24   #66
Nicki
Aktiv

Medlem siden: May 2007
Nicki har et hav av muligheter foran seg
Standard

2 Finn Crisp knekkebrød med cottage cheese, kyllinpålegg og rød paprika. Nykvernet pepper på toppen. Nam!

Gammel 21-01-14, 23:58   #67
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser ei brødskive, med.... hva nå enn av pålegg jeg har på jobb. For ja, jeg spiser den på jobb.

somregel en eller annen form for kjøttpålegg, eller så er det syltetøy de dagene jeg enten ikke har lyst på, eller er tom for, pålegg.

Gammel 22-01-14, 00:03   #68
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

1 dl store havregryn med melk på. Den perfekte frokost for meg når jeg ikke har tid til å nyte den likevel. I helgene spiser jeg lang frokost med egg, nybakte rundstykker og godt pålegg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 00:44   #69
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig ikke frokostmenneske og i helgene består frokosten min av to kopper kaffe, så spiser vi heller brunsj i felleskap. Da enten pannekaker eller egg og bacon.

Ellers spiser jeg havregrøt med cc og eplesyltetøy (hvis mannen har laget) eller to grove knekkebrød med makrell i tomat. Og kaffe med melk.

Siden jeg ikke er frokostmenneske består frokost på 2erdagene mine av kaffe. Frokosten er ikke noe savn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 00:52   #70
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg er dårlig på å spise frokost, er ikke så veldig sulten om morgenen. Som regel blir det et glass juice, eller så venter det til kaffekoppen på morgenmøtet på jobb.
I helgene derimot, da har vi alltid lang, stor fellesfrokost minst en av dagene, og det er mannen som ordner det.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 12:33   #71
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Et par knekkebrød med gulost som regel. Varierer av og til med salami eller kalkunpølse. Spiser jeg på jobb er det ofte smøreost med tacosmak.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 13:56   #72
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 skiver med gulost og tomat
appelsinjuice
kaffe

Har vel vært sånn de siste 25 åra

Gammel 22-01-14, 14:07   #73
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Skyr bringebærmett.

Eller på dager der jeg er tom for Skyr, som i dag: Det jeg finner i fruktfatet på jobb. I dag en klementin og en banan.

I helgene spiser jeg knekkebrød, favoritten for tiden er philadelphia light under kalkunpålegg.

:ikke frokostmenneske:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 14:09   #74
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Havregryn og melk om jeg spiser hjemme.

Hjemmebakt brød eller knekkebrød med hvitost om jeg spiser på jobb.

Av og til Skyr.

Jeg liker spise frokost.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 14:14   #75
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg blir helt URK av tanken på å "måtte" spise de frokostene dere beskriver. Jeg kan gjerne spise alt dette som formiddagsmat, etter-treningsmat eller til kvelds, men tanken på å få noe så "tørt" som skiver med gulost eller havrgregryn med melk gjennom halsen så tidlig på morgenen gjør meg helt uvel. Jeg tror jeg egentlig er fransk.

Gammel 22-01-14, 14:17   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag - grønn chai-te. Nesten sånn at jeg vurderte litt yoga bare fordi det hadde vært moro å skrive her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 14:17   #77
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at jeg blir helt URK av tanken på å "måtte" spise de frokostene dere beskriver. Jeg kan gjerne spise alt dette som formiddagsmat, etter-treningsmat eller til kvelds, men tanken på å få noe så "tørt" som skiver med gulost eller havrgregryn med melk gjennom halsen så tidlig på morgenen gjør meg helt uvel. Jeg tror jeg egentlig er fransk.

En fransk bjørn faktisk.

Gammel 22-01-14, 14:18   #78
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er mer der at jeg må ha noe relativt enkelt, uten for mye smak, fett og syre. Det hender titt og ofte at jeg kaster opp om jeg drister meg til å drikke appelsinjuice til frokost, fordi magen min ikke takler det så tidlig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 14:21   #79
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

En fransk bjørn faktisk.

Jeg må ENTEN sove, eller gomle sjokoladecookies.

Gammel 22-01-14, 14:24   #80
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg finner det noe fascinerende hvor tilsynelatende lite mange spiser til frokost; type EN skive eller TO tynne knekkebrød. Men det sier kanskje mest om meg som faktisk er overvektig da - men selv i perioder hvor jeg går ned i vekt blir en enkelt skive eller to tynne knekkebrød for lite for at jeg ikke skal bli skrubbsulten igjen ganske straks.

Jeg spiser veldig variert til frokost. Det går i alt ifra grove brødskiver med noe pålegg(som jeg også varierer, jeg er ikke vanedyr der. Bruker alt i fra ost, kjøttpålegg, egg, røykelaks, posteier osv men ikke søtt, det bruker jeg ikke på skiver annet enn ved unntak som når jeg har føling) til rista brød, omelett, speilegg osv. I helgene spiser vi frokost sammen minst en av dagene og da har vi gjerne rundstykker den ene dagen og egg i noe form den andre dagen. Da drikker jeg juice til også men prøver å unngå det til hverdags.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.