Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-14, 15:04   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva spiser du til frokost?

Jeg har en tendens til å gå i veldig faste mønster når det komemr til de fleste dagsrutinene.

Foreksempel har jeg så og si hver hverdag i 17 måneder spist tre rugsprø med
1) Skinke og ost
2) Leverpostei,
3) Noe fisk (tunfisk/makrell/laks...)
Drukket en kopp kaffe med 3 suketter og melk.


Jeg skal vurdere om jeg finner på noe annet de neste 17 månedene. Jeg blir egentlig ikke lei av smakene, men av meg selv, på et vis.

Hva spiser du til frokost? Jeg vil ikke bare høre fra dere som spiser supersunt og bra altså. Jeg vil høre fra alle. Spiser du sjokolade i bilen mens du røyker ut vinduet? Spiser du en gulrot mens du gjør yogaøvelser?

La meg høre!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:05   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.718
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Uff, jeg er kjempekjedelig. Her er det tre alternativer:

1) Polarbrød med kokt skinke og agurk
2) Polarbrød med leverpostei og agurk
3) Havregrøt med melk

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:05   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.353
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

I dag - amerikanske pannekaker med lønnesirup. Anbefales.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:06   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.818
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg er ganske så kjedelig på frokostfronten. De siste 2-3 månedene har jeg spist 2 Wasa Delikatesse knekkebrød med smør (Plantemargarin) og fårepølse, og et glass melk.
I et halvt års tid før det så spiste jeg med servelat i stede for fårepølse. Stor variasjon med andre ord ..

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:08   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

I ukedagene spiser jeg det samme som jeg har gjort siden jeg lå på barsel med storesøster og fikk opp øynene for denne fantastiske frokosten. To skiver lagt sammen med appelsinmarmelade mellom. Oftest inntatt i bilen på vei mellom barnehagen og jobben. *sunne vaner*

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:08   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.944
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg spiser en skive. Ganske variert hva slags pålegg jeg har på, men klassikerne er hvitost og paprika eller fårepølse.

Alternativt spiser jeg en skål havregrøt med brunt sukker og rosiner.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:09   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.898
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Standard jobbfrokost:
2 knekkebrød med Norvegia
1 yoghurt (helst vanilje)
1 kopp kaffe, vanlig svart, helst med påfyll underveis.

Helgene vanligvis rundstykker, og kanskje egg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:10   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I dag - amerikanske pannekaker med lønnesirup. Anbefales.

Det høres og ser så godt ut, men da jeg skulle lage det her hjemme smakte det ikkebra. Det smakte ... ... natron? Går det an? Er det natron i de pannekakene?





Det er ikke bare jeg som er ensformig i frokosten, ser jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:12   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.353
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det høres og ser så godt ut, men da jeg skulle lage det her hjemme smakte det ikkebra. Det smakte ... ... natron? Går det an? Er det natron i de pannekakene?

Ikke i de jeg lager. Mel, egg, kulturmelk eller yoghurt, bittelitt sukker, litt salt og bakepulver. Nomnom!

Sånn til vanlig er det kaffe som er frokosten, en gulrot kanskje, eller Weetabix med melk og syltetøy om jeg er sulten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:13   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.510
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg er velidg ensformig og spiser biola naturell og havregryn. Hver dag. Bortsett fra når jeg ikke rekker frokost og kjøper en latte på vei til jobb i stedet.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det høres og ser så godt ut, men da jeg skulle lage det her hjemme smakte det ikkebra. Det smakte ... ... natron? Går det an? Er det natron i de pannekakene?

Det kommer jo an på om du har puttet det oppi da.

Men ja, det er baking soda i amerikanske pannekaker. Det er omtrent som sveler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:13   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg spiser også stort sett det samme til frokost i årevis, og trives med det.

Vanligste frokost: Havregrøt med cottage cheese, kanel og bær, hvis ikke jeg har bær blir det noen få rosiner. Espresso med melkeskum av 1 dl skummet melk. Stort glass vann.

Hvis ikke jeg spiser havregrøt: 1-2 Rugsprø eller "hjemmelaget" knekkebrød eller annen type grovt knekkebrød med tynn skive Norvegia og mye paprika. Espresso med melkeskum av 1 dl skummet melk. Stort glass vann.

I helgene kan jeg spise en litt mer variert frokost, men ofte har jeg bare en av disse da også. Hørtes temmelig kjedelig ut, men det er det jeg har lyst på tidlig om morgenen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:16   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg er en frokostperson, og har egentlig lyst på alt mulig om morgenen, og kunne godt ha hatt frokost som det tyngste måltidet i løpet av dagen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:18   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Spiser du sjokolade i bilen mens du røyker ut vinduet?

Dette er det jeg har mest lyst til å gjøre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:19   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.154
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Hverdager smører jeg en ekstra brødskive som jeg spiser når eg kommer på jobb.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:19   #15
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.477
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

3 wasa havreknekkebrød med smør, ost og skinke. Hver dag. Blir ikke lei, men ja, litt lei av meg selv.... Har også en Tine iskaffe cappucino til frokost! *nam*

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:20   #16
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.967
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Det blir ofte to knekkebrød/rugsprø med et eller annet, i dag ble det baconost. De dagene jeg steker havrevafler til ungene spiser jeg også det. I perioder spiser jeg yoghurt og hjemmelaga müsli.

Mannen min har spist to knekkebrød med hvitost siden for alltid. Jeg skjønner ikke at det går an.

I helgene har vi eltefrie rundstykker til frokost.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:23   #17
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Dette er det jeg har mest lyst til å gjøre.

Altså.
Jeg er ikke helt der, men nesten.
Et glass cola og en røyk på trappa, og så inn til frokostblanding med melk. Verdens mest usunne frokost.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:23   #18
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.264
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

To brødskiver ristet grovbrød med brunost, men spiser stort sett 1 og en halv av de. Og en nespresso-latte i thermokopp med ekstra lett melk og to suketter. Samme, hver dag. Om jeg ikke rekker å ta med skive i hånda blir det bare kaffe.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:24   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.089
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Brødskive med hvitost, oftest. Og litt kaffe hvis jeg rekker. Jeg skal prøve å kutte ned på brød nå, så greit med tips til andre ting. I dag spiste jeg hjemmelaget knekkebrød med, tadaaa, hvitost.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:26   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.319
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg er dårlig på frokost, for jeg er ikke sulten da. Noen ganger spiser jeg litt frukt, andre ganger en kjeks til kaffen.

Ideelt sett så spiser jeg: Et glass juice, en kaffe, en frukt og en liten søtsak.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no