Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 17:12   #181
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Nå måtte jeg Google dama og jeg synes heller ikke hun ser sykelig tynn ut. Slank, helt klart. Men syk eller usunn? Seriøst?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (113,3 KB, 102 visninger)
Gammel 29-11-13, 17:13   #182
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel heller hvordan hun eksponerer kroppen som er problemet her.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:14   #183
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rett skal være rett, Røverdatter skrev syltynn, ikke sykelig tynn. Men syltynn har en klart negativ klang for meg, og jeg mener fremdeles at Miley Cyrus er normalt slank, ja.

Gammel 29-11-13, 17:15   #184
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jo, for all del, nok en gang så er jo det noe annet.

Gammel 29-11-13, 17:16   #185
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For dem begge.

Miley Cyrus har en flott kropp, synes jeg. Muskuløs og slank. Men jeg foretrekker litt er klær. :snerpe:

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:24   #186
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har iallefall aldri sagt noe om at MC ser syk ut. Kjenner jeg blir akutt lei hele diskusjonen og kverulering og pirking. Dere får nå bare mene at Miley er et sunt kroppsideal så mye dere vil, så får jeg jobbe videre på hjemmebane med å banke inn at egenverd ikke skal måles i hvor flat mage man har.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:28   #187
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg misliker virkelig at vi skal applaudere halvdaffe og halvtjukke, mens tynne mennesker skal vi rakke ned på. Jeg kommer personlig aldri til å applaudere usunn livsstil, det være seg lubben eller for tynn. Den nye trenden med å klappe i hendene hver gang noen med former legger ut bilder synes jeg er tåpelig all den tid det sjeldent er former, men overvekt som vises fram. Det er ikke till å komme unna at overvekt faktisk er usunt, selv om du bare kaller det former.

Gammel 29-11-13, 17:30   #188
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg synes MC har en flott kropp mener ikke jeg at egenverd måles etter flat mage. Jeg ser ikke at det er selvmotsigende. Det er jo holdningene som har noe å si.

Gammel 29-11-13, 17:35   #189
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg har iallefall aldri sagt noe om at MC ser syk ut. Kjenner jeg blir akutt lei hele diskusjonen og kverulering og pirking. Dere får nå bare mene at Miley er et sunt kroppsideal så mye dere vil, så får jeg jobbe videre på hjemmebane med å banke inn at egenverd ikke skal måles i hvor flat mage man har.

Altså. Miley har en flott kropp. Slank og veltrent. Den burde definitivt kunne være et ideale. Måten hun viser den fram på, not so much.

Og beklager at jeg har lest med vrangbriller, men jeg mener noen sa hun ser usunn ut?

Uansett. Hun er ikke sylslank i mine øyne - som i mine øyne er et negativ begrep. Hun er slank. Og slank er faktisk en fin ting å være.

Gammel 29-11-13, 17:38   #190
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mine øyne (ører) er både slank og sylslank positive begrep. Former også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:38   #191
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Selv om jeg synes MC har en flott kropp mener ikke jeg at egenverd måles etter flat mage. Jeg ser ikke at det er selvmotsigende. Det er jo holdningene som har noe å si.

Enig. Egenverdi måles ikke i flat mage eller kilo.

Og man kan synes miley er flott, selv om man er uenig i måten hun eksponerer seg på. Men da er det ar hun spiller på sex jeg ikke liker, ikke de at hun på grunn av kroppen sin er et dårlig forbilde for unge. Det er virkelig noe galt om en slank person er et dårlig kroppsligforbilde.

Gammel 29-11-13, 17:38   #192
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, Miley (ha ha, passende nick, da), du setter likhetstegn mellom halvdaff og halvtjukk. Og bare det er jo en grov feil i seg selv. Man kan faktisk ikke se på en en person hva slags liv vedkommende fører. Jeg er halvtjukk. Jeg er ikke halvdaff. Jeg trener over tre dager i uken i snitt, jeg har høyere muskelmasse enn gjennomsnittet og jeg har NULL helseplager. Ja, jeg vet at dette ikke handler om MEG, men om overvekt på samfunnsnivå. Men jeg er så lei av dette fokuset at overvekt er så forbanna farlig. Jeg ser på det som mye mer farlig at folk er på evig jakt etter normalvekt, og da helst nedre sjikt av BMI-skalaen, og de negative ringvirkningene det har, både fysisk og psykisk.

Og jeg fatter ikke hvorfor overvektsproblmet trekkes frem i slike debatter i det hele tatt. Det er jo ikke slik at siden det er så mange overvektige her til lands, så bør de tynne være ekstra tynne. Som om det var nasjonens samlede antall kilo som var viktig.

Gammel 29-11-13, 17:41   #193
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

I mine øyne (ører) er både slank og sylslank positive begrep. Former også.

Jeg måtte tenke litt etter, og jeg mener vel det er en viss forskjell på syltynn og sylslank. Syltynn høres mer negativt ut, for meg.

Gammel 29-11-13, 17:45   #194
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg fatter ikke hvorfor overvektsproblmet trekkes frem i slike debatter i det hele tatt. Det er jo ikke slik at siden det er så mange overvektige her til lands, så bør de tynne være ekstra tynne. Som om det var nasjonens samlede antall kilo som var viktig.

Godt poeng. Det er jo dessuten mange flere i denne tråden som har lagt vekt på at hun ser flott ut enn de som mener det motsatte. Poenget mitt hele veien har vært at jeg bekymrer meg for signaleffekten det gir når hun fokuserer så til de grader på at hun har flat mage noen dager etter fødsel. Fint for henne, uinteressant for andre (i en perfekt verden).

Jeg underviste 16 år gamle jenter den dagen det ble kjent at Tone Damli var gravid. De påvirkes helt klart av fokuset på kropp, er mitt klare inntrykk. :fremdeles sår i sjelen av uttalelsene:

Gammel 29-11-13, 17:45   #195
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, det ubegripelig at noen kan mene en som selv oppgir å være undervektig og som konstant lar seg fotografere halvnaken - vel vitende om at hun er et stort forbildefor unge jenter, kan sies å være et godt kroppslig forbilde selv om hun er veltrent.

Jeg syns forøvrig heller ikke syltynn er negativt, og haraldri hørt det bli brukt negativt heller.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:46   #196
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syltynn er vel ikke akkurat ment som et kompliment?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:48   #197
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Jeg synes det bør være plass til mange kropssidealer, både de slanke og de formfulle. Vi er forskjellig bygd, sånn er det bare. Derfor synes jeg også at det er viktig å ikke fremheve det ene som så mye sunnere, penere og bedre enn det andre. Kroppen skal behandles med respekt. Det er det vi fremhever hjemme.

Gammel 29-11-13, 17:48   #198
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg ser på "syltynn" som en kompliment. Eller, det vil si, jeg tror det i de aller fleste tilfeller brukes som en kompliment. For meg personlig er det mer nøytralt beskrivende.

Gammel 29-11-13, 17:49   #199
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke fotballfrue er en god rollemodell på noe nivå, jeg altså. Definerer seg selv via mannen, ekstremt fokus på ting, overeksponering, navlebeskuende og ufattelig overfladisk. Jeg antar de fleste etterhvert går lei av fasadepreiket og bryr seg om andre ting istedet.

Gammel 29-11-13, 17:49   #200
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg ser på "syltynn" som en kompliment. Eller, det vil si, jeg tror det i de aller fleste tilfeller brukes som en kompliment. For meg personlig er det mer nøytralt beskrivende.

Da ser jeg jo ikke problemet med at tenåringsidolene er syltynne. Hvis syltynn er positivt, så blir jo det som å kritisere noen for å være snill og grei?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.