|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Nå måtte jeg Google dama og jeg synes heller ikke hun ser sykelig tynn ut. Slank, helt klart. Men syk eller usunn? Seriøst?
|
|
|
#182 |
|
Textrovert
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Det er vel heller hvordan hun eksponerer kroppen som er problemet her.
|
|
|
#183 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
|
|
|
|
#184 |
|
Personlig pessimist
|
Jo, for all del, nok en gang så er jo det noe annet.
|
|
|
|
#185 |
|
kan tilsettes alkohol
|
For dem begge.
|
|
|
#186 |
|
Borte
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg har iallefall aldri sagt noe om at MC ser syk ut. Kjenner jeg blir akutt lei hele diskusjonen og kverulering og pirking. Dere får nå bare mene at Miley er et sunt kroppsideal så mye dere vil, så får jeg jobbe videre på hjemmebane med å banke inn at egenverd ikke skal måles i hvor flat mage man har.
|
|
|
#187 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg misliker virkelig at vi skal applaudere halvdaffe og halvtjukke, mens tynne mennesker skal vi rakke ned på. Jeg kommer personlig aldri til å applaudere usunn livsstil, det være seg lubben eller for tynn. Den nye trenden med å klappe i hendene hver gang noen med former legger ut bilder synes jeg er tåpelig all den tid det sjeldent er former, men overvekt som vises fram. Det er ikke till å komme unna at overvekt faktisk er usunt, selv om du bare kaller det former.
|
|
|
#188 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Selv om jeg synes MC har en flott kropp mener ikke jeg at egenverd måles etter flat mage. Jeg ser ikke at det er selvmotsigende. Det er jo holdningene som har noe å si.
|
|
|
#189 |
|
Shake it out!
|
Altså. Miley har en flott kropp. Slank og veltrent. Den burde definitivt kunne være et ideale. Måten hun viser den fram på, not so much.
|
|
|
#191 |
|
Shake it out!
|
Enig. Egenverdi måles ikke i flat mage eller kilo.
|
|
|
#192 |
|
Textrovert
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Men, Miley (ha ha, passende nick, da), du setter likhetstegn mellom halvdaff og halvtjukk. Og bare det er jo en grov feil i seg selv. Man kan faktisk ikke se på en en person hva slags liv vedkommende fører. Jeg er halvtjukk. Jeg er ikke halvdaff. Jeg trener over tre dager i uken i snitt, jeg har høyere muskelmasse enn gjennomsnittet og jeg har NULL helseplager. Ja, jeg vet at dette ikke handler om MEG, men om overvekt på samfunnsnivå. Men jeg er så lei av dette fokuset at overvekt er så forbanna farlig. Jeg ser på det som mye mer farlig at folk er på evig jakt etter normalvekt, og da helst nedre sjikt av BMI-skalaen, og de negative ringvirkningene det har, både fysisk og psykisk.
|
|
|
#193 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg måtte tenke litt etter, og jeg mener vel det er en viss forskjell på syltynn og sylslank. Syltynn høres mer negativt ut, for meg.
|
|
|
|
#194 |
|
ctrl+z
|
Godt poeng. Det er jo dessuten mange flere i denne tråden som har lagt vekt på at hun ser flott ut enn de som mener det motsatte. Poenget mitt hele veien har vært at jeg bekymrer meg for signaleffekten det gir når hun fokuserer så til de grader på at hun har flat mage noen dager etter fødsel. Fint for henne, uinteressant for andre (i en perfekt verden).
|
|
|
#195 |
|
Borte
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Altså, det ubegripelig at noen kan mene en som selv oppgir å være undervektig og som konstant lar seg fotografere halvnaken - vel vitende om at hun er et stort forbildefor unge jenter, kan sies å være et godt kroppslig forbilde selv om hun er veltrent.
|
|
|
#196 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Syltynn er vel ikke akkurat ment som et kompliment? |
|
|
|
|
|
#197 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg synes det bør være plass til mange kropssidealer, både de slanke og de formfulle. Vi er forskjellig bygd, sånn er det bare. Derfor synes jeg også at det er viktig å ikke fremheve det ene som så mye sunnere, penere og bedre enn det andre. Kroppen skal behandles med respekt. Det er det vi fremhever hjemme.
|
|
|
#198 |
|
Textrovert
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg ser på "syltynn" som en kompliment. Eller, det vil si, jeg tror det i de aller fleste tilfeller brukes som en kompliment. For meg personlig er det mer nøytralt beskrivende.
|
|
|
#199 |
|
ctrl+z
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg synes ikke fotballfrue er en god rollemodell på noe nivå, jeg altså. Definerer seg selv via mannen, ekstremt fokus på ting, overeksponering, navlebeskuende og ufattelig overfladisk. Jeg antar de fleste etterhvert går lei av fasadepreiket og bryr seg om andre ting istedet.
|
|
|
#200 |
|
Personlig pessimist
|
Da ser jeg jo ikke problemet med at tenåringsidolene er syltynne.
|
|
![]() |
|
|