Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter?
Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt 23 13,53%
Har ingen verv for tiden 40 23,53%
Har ett verv verv 50 29,41%
Har flere verv 57 33,53%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-13, 12:41   #11
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

På mittt sise FAU var det informasjon fra rektor, leder på SFO og skolens representant i et opplegg som handler om at skolen (foreldre og barn) arrangerer en kveld til inntekt for vennskapsskoler i Kongo. På den kvelden skal vi ha cafe, MED kaker , men også andre aktitiviteter som gir inntekt.

Dessuten, når kommunene struper pengesekken ut til skolene, og det IKKE skal være foreldrebetaling, MÅ man finne alternative måter å finansiere sosiale ting på. Jeg tenker også, at å bake en kake er et lavterskelbidrag som de aller, aller fleste kan klare. Er ikke det fint da, at alle kan bidra på sitt vis?

FAU hos oss finansierer en hel rekke aktiviteter for ungene som ikke skolen har penger til ellers. Vi kjøper lusekammer, refleksvester, premierer gå-kampanjer og sponser prisutdeling i skolens lokale sangkonkurranse. Dette er penger som MÅ komme fra et sted, og siden ikke de daler ned fra himmelen, så blir det kakesalg, cafedrift, lotteri og andre "enkle" aktiviteter. Sånn er det bare.

Free-loadere er noe jeg også irriterer meg over, men tror vi bare må innse at de finnes overalt. Til syvende og sist så fokuserer jeg heller på at det er fint at andre, engasjerte foreldre, i det minste, tar ansvar også utover egen ungeflokk. Det er kanskje ikke egentlig så mye å hente for meg generelt, hos folk som ikke gidder å transportere til kamp eller leirskole, heie på sidelinjen, stille på foreldremøter, stille på avslutninger, selge kalendere eller eller bake en kake på vegne av egne og andres barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.