|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter? | |||
| Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt |
|
23 | 13,53% |
| Har ingen verv for tiden |
|
40 | 23,53% |
| Har ett verv verv |
|
50 | 29,41% |
| Har flere verv |
|
57 | 33,53% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterHva er det som er så dyrt? Å lage kake, eller å kjøpe kake? |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter
Jeg og stiller meg litt undrende til dette. For ting koster, det kommer man liksom ikke bort fra. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Ringskrømt
|
Å delta på alt som er i regi av skolen? Jeg er uenig i at ting nødvendigvis må koste noe. Hvorfor må man samle inn penger til klasseturer når det kan arrangeres tilnærmet gratis? |
|
|
|
|
|
#104 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Helt enig med deg i dette. Alt skal koste noe, fordi man skal ha penger i den forbaska klassekassen. Å møte opp på et foreldremøte (etc.) er jo verre enn i kirka. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Så lenge foreldre står for klasseturer så kan de være så gratis de bare vil. Jeg blir dog IKKE med på teltturer. (Ja jeg vet at jeg er ekstremt sær der, men jeg hater "ut i skog og mark med 60 elever alene/med en lærer til turer.") |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterPå skolen vår får vi hver høst en giro på 250 kr til FAU pr famile som er frivillig. Det er også klassekasser som ikke er riktig så frivillige. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Jeg regner med at du ikke blander sammen det som er i regi av FAU og det som er i regi av skolen. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Ringskrømt
|
Jepp. Vi samler nå inn penger til en klassetur som koster 1000 kroner per unge, og det er 28 unger !! i klassen. Og da blir det kakebaking og salg 6 ganger i året, minst! Og dans for ungene hvor de må betale inngangspenger! Jeg synes det er ugreit og skulle ønske at hvis det absolutt måtte koste noe, kunne 100lappen per unge til klassetur vært nok, noe det ville, hadde man lagt lista litt lavere. Jeg er ikke sikker på om denne involveringen i ungene våre er den beste. Jeg tenker at det snart er dags for å tenke nytt. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Ringskrømt
|
Jamen det er jo skolen, selv om det ikke er lærere som står bak. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
can-jur
|
Tja, jeg tenker som så at om man ALDRI har mulighet til å bidra med noe som helst, det være seg en kake, oppskåret frukt, noen timers dugnadshjelp eller å ta på seg et verv eller bare møte på Årsmøtet, men har overskudd til å sende sure mailer og snakke dritt om de som tar i et tak. Ja da kan man egentlig bare la vær....
|
|
|
|
#111 |
|
Ja bortsett fra at FAU er foreldrene. Det er med andre ord dere selv som legger disse føringene for hva som er greit eller ikke i regi av FAU. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
heimføing
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterHm, det pengegnålet er ukjent hos oss. Heldigvis. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Ringskrømt
|
Jeg har aldri sagt at det er lærere som sier eller krever noe som helst, jeg sier derimot at det skjer på skolen. Tar man avstand fra det er man enten freeloader eller risikerer å sette eget barn på sidelinjen. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Jeg har ikke sagt at du har sagt det heller. Men jeg bare sier at det er dere selv som i FAU/foreldre som setter standaren for hva som er greit eller ikke i regi av FAU. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Ringskrømt
|
Det er som det er. Det går i "arv" og er litt forventet, tror jeg. Sånn gjorde de det i fjor og året før der og året før der. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er sant, -ea, og akkurat det har kommet helt i skyggen her. Jeg har aldri vært med i politisk arbeid, men før har jeg vært med i styre og stell i borettslag og nå er jeg aktiv i administreringen av en aktivitet jeg bedriver selv. Mesteparten av forenings- og det politiske Norge består jo av frivillig, ubetalt dugnadsinnsats, og det er omfatter jo adskillig mer enn det ungene våre driver med.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#117 |
|
By the Sea
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterForeldre som ikke bidrar selv, men som stiller tusen krav og baksnakker dem som stiller opp er ikke det spor bedre enn engasjerte foreldre som baksnakker dem som ikke stiller opp.
|
|
|
#118 |
|
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg synes ikke noe om baksnakking av enkeltpersoner som ikke møter opp, men jeg synes at man skal kunne forvente at folk som er aldri så syke, svake, travle eller hva det skulle være kan melde fra at de ikke kommer på foreldremøte og gi beskjed om at de ikke kan stille til dugnader i idrettslaget. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
By the Sea
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterÅ gi beskjed er helt essensielt, og noe annet er bare mangel på respekt for andre.
|
|
|
#120 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterKom med forslag til ting man kan gjøre med klassen som ikke koster ei krone, eller ei kake, da. |
|
|
|
![]() |
|
|