|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Si noe bra om Amsterdam!
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Vi gikk ut på kvelden og forvillet oss inn i en del av Red light district. Vi skvatt til da det plutselig stod ei jente i et vindu, og jeg møtte blikket hennes. Hun vek unna i samme sekund, og jeg ble så lei meg, for det var virkelig ikke meningen at jeg skulle vært der, og ville i alle fall ikke se. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Fortynnet
|
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Jeg gikk gjennom Red Light District da jeg var på interrail som tjueåring, men det ville aldri falt meg inn å oppsøke det stedet nå. Men det står faktisk damer til salgs i enkelte vinduer langs kanalene, i helt vanlige kontorstrøk og på dagtid. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Det er kontorstrøk altså? Synes liksom det så så strøkent ut der vi gikk, også dukket dette opp. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Det er noen aar siden jeg ruslet i Red Light district, men slik jeg husker det, var selve omraadet og atmosphaeren der hyggelig og ikke skittent, lugubert og skummelt slik slike omraader er i andre byer. Det laa mange fine hus der, bra spisesteder og barer etc. Likevel er det selvsagt et omraade for prostitusjon, og kanskje ikke der hvor man har lyst til aa gaa av mange grunner. Men sammenlignet med f.eks. Reperbahn i Hamburg og Rue Saint Denis i Paris, er Red Light district mye koseligere aa rusle i hvis det i det hele tatt gaar an aa si noe saant om det slikt omraade. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Utrolig at du greide å konkludere med at hun var en negativ person, jeg skrev jo ingenting om henne, utover det at hun hadde dårlig inntrykk av Amsterdam. Jeg spurte om hun hadde en fin tur, hun sa nei, og fortalte akkurat hvordan hun opplevde det. Jeg tror ikke hun engang vet at jeg skal dit.
|
|
|
#48 |
|
|
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Jeg synes alltid det er svært spesielt å synes at red light district, eller et hvilket som helst annet strøk som er kjent for sexsalg, trafficking og utnytting av mennesker generelt, er steder det er okei å tusle rundt som turist pga. den hyggelige atmosfæren. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Men først, kaffe!
Det er der, godt synlig ja, og jeg ville ikke valgt å oppsøke det. Men det er jo dessverre ikke noe mindre av dette i andre byer, bare fordi man ikke ser det? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
Nei, men man er ikke med på å ufarliggjøre det gjennom å dra på sightseeing til bordellene. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Jeg bodde rett ved Amsterdam ett år og har det samme inntrykket av byen som Maverick. Det som var fint å se i Amsterdam var på en måte finere å se andre steder i Nederland hvor inntrykket ikke ble ødelagt av det ... ja, trashy er vel et godt ord. Jeg synes også byen framsto som skitten og ustelt (men det er noen år siden jeg var der hyppig). Og vindusshopping i Red Light district er æsj. Sist redigert av m^2 : 16-09-13 kl 12:28. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Hva da trashy? Man kan jo fint være i byen uten å se et snev av prostitusjon? Coffe shops er det også færre av enn for noen år siden. De britiske utdrikningslagene holder jo mest til rundt Red Light. Jeg synes det er så utrolig koselig med kanaler og bindingsverkhus og puber med bratt trapp som er 150 år gammel ned til do i kjelleren og søte bakgårder og lastekroker øverst på takene! Jeg synes det er en skikkelig koselig og vakker by, trashy har ikke helt slått meg. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Jeg var sikkert i feil områder, men jeg opplevde at Amsterdam markedsfører seg mot turister i enhver sjappe (ikke designerbutikker, men de er heller ikke noe jeg er spesielt begeistret for) med "XXX"-symboler overalt. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Semiaktiv
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-09-13 kl 13:18. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg skal være enig i at det er utrolig mange andre byer i Nederland som er minst like fine som Amsterdam! |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Semiaktiv
Helt sikkert! Men ikke like tilgjengelig med flyforbindelse fra både Trondheim, Oslo, Stavanger og Zurich, for selskapssyke damer med begrenset tid og ubegrenset skravle- og opplevelsesbehov.
|
|
|
#58 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Rijksmuseum har nettopp åpnet igjen og er blitt fantastisk fint. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Semiaktiv
Sv: Si noe bra om Amsterdam!*noterer*
|
|
|
#60 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Joda, klart det finnes kjipe strøk i Amsterdam. Men det gjør det jo i de fleste byer - uten at jeg ser på byen som sådann som trashy. |
|
|
|
![]() |
|
|