Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Si noe bra om Amsterdam!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-13, 10:49   #14
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Si noe bra om Amsterdam!

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg og venninnene skal på vår årlige storbyhelg i november, og i år går turen til Amsterdam. Men nå kom akkurat min kollega hjem fra Amsterdam, og hadde ingenting fint å si om byen. For bråkete, for mye folk, for skittent, for dyrt ... og jeg har begynt å bli litt betenkt.

Så nå håper jeg å høre fra noen som har et helt annet inntrykk, hvis det finnes, som har mye bra å si om Amsterdam, og tips til hva som er fint å se og gjøre der. Severdigheter, shopping, restauranter ... det må jo være noe som er bra?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvilke storbyer liker hun venninnen, da? Jeg mener braak og mye folk er jo noe man opplever i alle byer av en viss störrelse. Jeg synes absolutt ikke at Amsterdam har mer braak og mer folk enn andre byer paa den störrelsen. Faktisk synes jeg det er mindre braak enn mange andre steder, mindre biler, mer gaaing i stedet pga. alle kanalene. Ja, bortsett fra om man er der paa Koniginnedag, da.

Prisnivaaet er heller absolutt ikke höyere enn ellers. Man kan finne baade dyrt og billig avh. av hvor man gaar.

Maten er god, folkene er hyggelige, lett aa komme seg rundt. Det er bare aa glede seg.

(og jeg kan ikke fordra saanne negative folk....)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jøsses Kollegaen min er absolutt ikke negativ og ufordragelig. Hun er faktisk en veldig positiv og hyggelig person, hun likte bare ikke Amsterdam i det hele tatt. Det var derfor jeg ble litt skeptisk. Hadde hun vært en negativ person hadde jeg tatt det med en klype salt. Men tror det hadde mye å si for inntrykket at de hadde en veldig dårlig hotellopplevelse.

Selvsagt kjenner jeg ikke kollegaen din personlig, men ut fra det du skrev i HI, virket hun som en negativ person. Ufordragelig var dine ord. Hvis man bare har negativt aa fortelle fra en by man har vaert i, og det til og med til en venn som snart skal dit, synes jeg ikke at det er noe hyggelig.

Men det viktigste er at det heldigvis ikke trenger aa vaere saann som det hun opplevde. God tur!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.