Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Si noe bra om Amsterdam!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-13, 14:07   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Si noe bra om Amsterdam!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg bodde rett ved Amsterdam ett år og har det samme inntrykket av byen som Maverick. Det som var fint å se i Amsterdam var på en måte finere å se andre steder i Nederland hvor inntrykket ikke ble ødelagt av det ... ja, trashy er vel et godt ord. Jeg synes også byen framsto som skitten og ustelt (men det er noen år siden jeg var der hyppig). Og vindusshopping i Red Light district er æsj.

Når det er sagt, kommer man seg ut av turistområdene/sentrum og blir f.eks båtet rundt på kanalene av folk som bor der og sånt så er det både hyggelig og fint, men det er ikke så lett å få til det eller vite hvor man skal gå når man er turist.

Rijksmuseum er flott - det har vel vært under renovasjon så er litt usikker på om det er åpnet helt igjen. Van Gogh-museet er fint.

Det er forøvrig veldig høst og temmelig surt i Nederland i november. Og det blåser _alltid_. (og gjerne motsatt vei av den veien man sykler ). Så ta med gode klær.

Jeg skal være enig i at det er utrolig mange andre byer i Nederland som er minst like fine som Amsterdam!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.