Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er lekser overgrep mot barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-13, 11:39   #11
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er lekser overgrep mot barn?

Jeg innser at mange lærer mener de har for mye å gjøre sånn som det er i dag, men jeg tror ikke det kan gjelde alle. Kanskje den danske modellen med at arbeidsgiver får en sterkere styringsrett over tiden til lærerne kan være løsningen? Så kan de organisere slik de synes det er best. Det krever selvsagt en god ledelse, men det gjør jo enhver arbeidsplass.
Når det er sagt, jeg har bare skummet den danske modellen som ble innført mot lærernes vilje, så jeg har for all del ingen dybdekunnskaper om dette. :forbereder meg på å bli fiskedasket:

Men jeg kan ikke tro at det er umulig å lære seg å jobbe selvstendig på skolen, og det er ikke slik at alle barn har optimalt miljø for læring hjemme heller, så argumentene for ulike behov for læringsmiljø hos barn som gjør at enkelte ting ikke kan læres inn på skolen, utgjevnes av at det er ulike læringsmiljø hjemme hos barna også.
Men mest av alt er det tidsfaktoren på korte ettermiddager som er problemet for kanskje de fleste av de minste barna som strever med å komme gjennom leksene.

Sist redigert av skyfri : 06-09-13 kl 11:26. Årsak: Skrivefeil
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.