|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Live and let live
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?
Jeg også har klippet rosene nå, da jeg så de var begynt å spire. Da må det jo være varmt nok. (Og ikke er det meldt kuldegrader en uke fremover heller, så da må vel faren være over.) Jeg er veldig spent på om Klematisen kommer opp. Den ser bare ut som masse brune døde stengler. Men jeg så noen på en mer solrik plass i dag, der det kom grønne blader på de visne stenglene, så jeg bevarer håpet en stund til.
|
|
|
#282 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Ingen liv å skue på mine klematiser heller - men jeg håper de kommer. En av dem har i allefall klart seg en vinter før, og den andre er en alpeklematis som skal være hardfør. |
|
|
|
|
|
#283 |
|
Live and let live
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Peoner er så fine!
|
|
|
#284 |
|
Søt og rar
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har klippet rosene også, for de spiret jo plutselig og nå har de snart hele blader ute.
|
|
|
#285 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Hvilken klematis er den mest hardføre, om noen av de er sterkere enn andre?
|
|
|
|
#286 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Min Klematis har begynt å få blader! Den ser ellers ut som en floke av døde kvister, men innimellom er det blader på vei, ja. Den står lunt, men skyggefullt, og tælen går sent der. En av rosene i samme bed har også begynt å få skudd.
|
|
|
#287 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Vi har kjøpt gjødsel, og har planer om å utnytte neste regnvær, muligens. Det er meldt i kveld, vi får se.
|
|
|
#288 |
|
Sviiisj!!
|
Alpeklematis skal være spesielt hardfør. Den får massevis av små, litt mer hengende blomster. Men prøv på nytt med en sånn storblomstret, pass på å grave den godt nok ned i bakken, og kanskje legg på noe å isolere med om høsten?
|
|
|
#289 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har en klematis stående i garasjen. Den har spirt masse, masse, men er helt gulgrønn, stakkars. Men det er vel litt tidlig å sette den ut?
|
|
|
#290 |
|
Har fått viljen sin
|
Jeg er veldig glad for at du spurte akkurat det spørsmålet.
Ta dem ut og gi dem vann og lys! Alt som overvintret i garasjen kom ut i påsken her. |
|
|
|
|
|
#291 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Det hadde jeg også, Mei. Til rådyrene kom.
|
|
|
#292 |
|
Live and let live
|
|
|
|
#293 |
|
Har fått viljen sin
|
Jeg drysser blodmel i hagen når snøen smelter - og det virker. Vi har hatt rådyr i hagen hver morgen hele vinter men nå har jeg ikke sett dem på over en måned. |
|
|
|
|
|
#294 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Hva er det og hvor kjøpes det?
|
|
|
#295 |
|
Live and let live
|
Oki. Kanskje jeg rett og slett skal holde meg til Klematis i potte som jeg tar inn i boden om vinteren. (Men hvor godt den ideen er, kan jo diskuteres. Jeg kjøpte en stilkrose i fjor med samme intensjon, som har stått ute i hele vinter, men det ser ut som den lever likevel. )
|
|
|
#296 |
|
Curlingkone
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Her er det fire rimelig svære klematis. De står helt utildekket men kommer igjen år etter år. Den ene er så svær at den må klippes ned av og til. Det er vel en alpeklematis.
|
|
|
#299 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Det er bare svart pulver som brukes til gjødsel. Når det regner forsvinner det ned i jorda og blir næring for gress og planter. Jeg etterfyller etter mye regnvær, men rådyrene er vanedyr og har de først sluttet å legge morgenturen innom hagen din så begynner de ikke igjen med det første. |
|
|
|
|
|
#300 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har gått bananas på Zimtrade!
10.09 01.13 Sist redigert av Salt : 09-05-13 kl 22:13. |
|
|
|
![]() |
|
|