|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?
Huff, som jeg behandler de stakkars sarte tomatplantene mine. |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Har sådd erteblomster i dag. Har en plan om å plante de på hver side av innkjørselen, og lage et slags stativ av pinner fra skogen de kan klatre på. Tror der kan bli koselig. |
|
|
|
|
|
#263 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Min påstand er at snegler spiser det meste - men de har sine favoritter. Dersom favorittene er der spiser de dem. Er de ikke der spiser de det de kan få tak i. Litt som kråka, skjæra og grevlingen. |
|
|
|
|
|
#264 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg plukket snegler i dag. To stk.
|
|
|
#265 |
|
Curlingkone
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Tenk når den kilostunge afrikasneglen eller hva den nå het kommer hit da! Da trenger vi oljetønner med øl. :skrekk:
|
|
|
#267 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Åhh, magnolia. Hvor store blir de? Har jeg plass tro? Skal flytte to store rhodedenderon pga av de to småtassene på ett år. Ikke visste jeg at denne planten var giftig før naboen sa det. Kanskje jeg kan plante magnolia istedenfor?
|
|
|
|
#268 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Hjelpesann for en størrelse på den snegla *frysninger* Kommer det sånne i hagen så nekter jeg å gå ut til de. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
Curlingkone
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Tror ikke de sneglene kommer hit på lenge enda, siden de visstnok ikke trives om det er kaldere enn ti plussgrader.
|
|
|
#271 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?[quote=Mei;3692453]Jeg har dyrket store mengder tomater i potter på veranda så det er ikke noe problem bare de 1) er riktig sort 2) får nok vann 3) får nok næring 4) ikke settes ut for tidlig og 5) tilvennes sterk sol gradvis.[/
|
|
|
#272 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?[quote=Nooria;3693713]
Sånne som er ment for frilandsdyrking. Det finnes mange varianter, både cherry, plomme og vanlig. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Med tanke på den sterke skepsisen ungene mine utviser overfor alt som ligner på salatblader og lignende vederstyggeligheter så tror jeg ikke de begynner å gafle i seg rhododendron med det første.
|
|
|
#275 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Vi har masse giftig i hagen. Euphorbia, rhododendron og snart blåregn. Folk flest (0-100) spiser ikke trær og busker.
|
|
|
#276 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Ante ikke at den er giftig, har en rett ved sandkassa. Regner ikke med at ungene spiser den uansett.
|
|
|
#277 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Det aller meste som er giftig smaker dessuten veldig bittert, så de fleste vil umiddelbart spytte ut.
|
|
|
#278 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Det regner. Lurt å gjødsle. Om man har husket å kjøpe gjødsel, da.
|
|
|
#279 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?For tidlig å gjødsle her. Hverken plen eller planter har kommet skikkelig i gang med veksten, og da kan de i verste fall skades av gjødsel. I beste fall har det ingen virkning og regner vekk. Jeg gjødsler ikke plenen før etter at den er klippet første gang. |
|
|
|
|
|
#280 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Samme her. Har heller ikke noe gjødsel i hus.
|
|
![]() |
|
|