Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-13, 21:24   #161
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Hun bør få større erstatning for å ha blitt dratt gjennom denne gjørma enda en gang, når han så helt åpenbart ikke har noe bedre å komme med til sitt forsvar.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 21:25   #162
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer liksom ikke annet enn måpe av idiotien som til stadighet fortsetter å strømme fra ham og advokaten hans. "Tatt ut av sammenheng"

Gammel 24-04-13, 21:27   #163
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg klarer liksom ikke annet enn måpe av idiotien som til stadighet fortsetter å strømme fra ham og advokaten hans. "Tatt ut av sammenheng"

Ikke husker han hva sammenhengen liksom skal være heller.

Gammel 24-04-13, 21:58   #164
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg har en venninne som studerer juss. Hun er en av de mildeste og snilleste menneskene jeg kjenner. Når er det denne umoralske og sosiopatiske oppførselen slår inn? :vurderer om jeg må skjerme ungene snart:

Den dagen hun får advokatbevillingen.

Anda er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 21:59   #165
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Ikke husker han hva sammenhengen liksom skal være heller.

Ikke sant?

Anda er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 22:01   #166
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forsvareren klagde over jentas hukommelse før i dag, hun syntes hun burde huske mer.

Kanskje hun heller skal konsentrere seg litt om hukommelsen til klienten sin, den virker jo slett ikke helt god.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 22:01   #167
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja. Han får sikkert medhold i Menneskerettighetsdomstolen.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 22:06   #168
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jaja. Han får sikkert medhold i Menneskerettighetsdomstolen.

Ja, stakkar, godt det finnes en instans som vil forstå ham.

Gammel 24-04-13, 22:18   #169
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grøss og grus og hjelpes og trøstes. Jeg har akkurat sett på nyhetene og synes dette er fryktelige greier. SÅ utrolig ydmykende for alle som har støttet ham, inkludert konen, som må være hundset i filler etter alle årene sammen med ham. Tenk så ydmykende å få smurt alt dette utover alle medier og alle avisforsider. Stakkars, stakkars henne.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 23:38   #170
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det jeg ikke forstår - hvorfor sitter ikke denne mannen bak lås og slå som andre kriminelle når han har fått en dom og anker den? Jeg hadde ikke følt meg trygg med denne mannen i nabolaget. Når skal han begynne å sone den dommen han har fått på 4 år?

Gammel 24-04-13, 23:44   #171
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men det jeg ikke forstår - hvorfor sitter ikke denne mannen bak lås og slå som andre kriminelle når han har fått en dom og anker den? Jeg hadde ikke følt meg trygg med denne mannen i nabolaget. Når skal han begynne å sone den dommen han har fått på 4 år?

Fordi han har anket, så dommen ikke er rettskraftig. Det er bare spesielle tilfeller noen kan settes i varetekt (fengsel uten dom).

Enkelt forklart her; http://snl.no/varetektsfengsling

Anda er ikke aktiv  
Gammel 25-04-13, 00:01   #172
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten har han sagt at det er helt uaktuelt å gå i fengsel.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 25-04-13, 00:08   #173
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jævla gris.

Nøff sædd.

Gammel 25-04-13, 00:30   #174
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Den dagen hun får advokatbevillingen.

Det er de to årene som dommer/politi/advokatfullmektige som gjør deg gal.

Lenam er ikke aktiv  
Gammel 25-04-13, 00:33   #175
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Fordi han har anket, så dommen ikke er rettskraftig. Det er bare spesielle tilfeller noen kan settes i varetekt (fengsel uten dom).

Enkelt forklart her; http://snl.no/varetektsfengsling

Slik jeg forstår linken så anser man det som mindre enn 50% sansynlig at han har begått en straffbar handling som gir en straff på mer en 6 måneder? Og sjansen for at han kan forspille bevis og manipulere vitner/medier osv. er fraværende? Jeg er en enkel sjel, jeg hadde sett det som best at han satt innesperret.

Gammel 25-04-13, 00:37   #176
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Slik jeg forstår linken så anser mamma det som mindre enn 50% sansynlig at han har begått en straffbar handling som gir en straff på mer en 6 måneder? Og sjansen for at han kan forspille bevis og manipulere vitner/medier osv. er fraværende? Jeg er en enkel sjel, jeg hadde sett det som best at han satt innesperret.

Mamma har sagt det, og da er det nok slik.

Og til uttalelsene hans: (Hvorfor har vi ikke en sånn ekkel spy-smiley, forresten?)

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 25-04-13, 00:37   #177
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jævla gris.

Nøff sædd.

Nøffesæd?

(Uff, jeg skammer meg. )

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 25-04-13, 00:47   #178
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nøffesæd?

(Uff, jeg skammer meg. )

Fysj på deg Mave!

(jeg bare tenkte det jeg )

Lenam er ikke aktiv  
Gammel 25-04-13, 01:04   #179
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg er rystet.

Som noen andre over her også har skrevet, så forstår jeg at MYL må og skal forsvare han i retten. Men må hun virkelig prosedere så hardt i media? Jeg er sikker på at hun kunne valgt en annen strategi, som f.eks. Lippestad gjorde. Han hadde klare regler for seg selv hvordan han skulle kommunisere med media for å skape en distanse til klienten sin. Men utgangspunktet var jo ulikt, det ser jeg jo. MYL trodde kanskje i starten at han var en stakkars uskyldig og lurt mann, og la mediastrategien deretter. Nå må jo til og med hun skjønne at mannen er en gris, men hun kan kanskje ikke snu nå, siden det vil sende signaler som er uheldig for forsvaret.
Jeg prøver ikke å unnskylde henne, men prøver å forstå hvorfor i alle dager hun bruker media på denne måten. Arrgh!!

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 25-04-13, 08:22   #180
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper at det etiske dilemmaet hennes er ganske heavy nå, ja. Bytter hun strategi kan det oppfattes som at hun (også) mener han har gjort det. Samtidig så er det vanskelig for henne å ikke svare når hun får microfonene stukket opp i ansiktet. Jeg tipper vi aldri får vite hva hun tror i denne saken. Men jeg syns ikke hun har vært spesielt kjipt mot jenta i rettssalen, basert på det jeg har lest om utspørringen. Hun kunne nok vært betraktelig kjipere. Og jeg syns, som tidligere skrevet, at hun er veldig mekanisk i fremføringen av "budskapet".

Gaia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.